Gå til innhold

Flytte hjemmefra - hva skal jeg kaste..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte hjemmefra nå, og holder på å pakke. Problemet er at jeg har en haug med blader som jeg lurer på om jeg skal beholde eller kaste? Tenker kanskje at sånt er litt morsomt å se på om 40 år eller noe, men igjen, det blir snakk om flere pappesker som jeg må drasse med meg i årene fremover. Jeg lurer også på kosedyrene mine. Jeg har ikke hjerte til å kaste dem, men igjen.. samme probelem her også. En søppelsekk med kosedyr som jeg må drasse med meg gjennom hele studietiden.

Så.. hva synes dere? Skal jeg kaste det eller ta vare på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra
Skrevet

Kosedyr: Velg ut et eller to som betyr noe spesielt for deg eller som du liker spesielt godt. Kast resten.

Blader: Det meste man mener er morsomt å se på om 40 år eller noe drar man med seg i etpar år før man ikke gidder lenger og kaster det eller gir det bort.

Skrevet

Jeg tok også vare på massevis av blader i flere år. Jeg drasset med meg noe, men til slutt endte de opp hjemme hos foreldrene mine igjen. Kastet en del for et par år tilbake, og resten for en liten stund siden. Har ikke kikket i de en eneste gang utenom kjapt når jeg skulle kaste de. ;) Så de ville jeg ha kastet hvis jeg var deg.

Kosedyr blir litt annerledes, jeg plukket ut de viktigste for meg. De aller viktigste, tre stykker, er med meg uansett, for de hører hjemme i senga mi. Så har jeg en bærepose stående på loftet hos foreldrene mine, men spørs nok om de skal opp til en revurdering snart og.

Er ikke så lett første gangen man flytter, men jo mer man flytter jo enklere blir det, og man blir også mer fornuftig etterhvert på hva som faktisk har noe for seg å spare på eller ikke.

Du kan jo høre med foreldrene dine om du evt kan lagre litt hos de? Så kaster du litt, og tar med deg resten.

Skrevet (endret)

Har du ikke mulighet til å noen esker stående hos dine foreldre (i kjelleren/på loftet e.l)? I så fall ville jeg latt blader og kosedyr bli stående der til du en gang skal kjøpe deg egen leilighet/hus. De fleste studenter har begrenset med plass stedene de bor mens de studerer - og man kan komme til å flytte flere ganger iløpet av studietiden, så det lønner seg å pakke forholdsvis enkelt, og sortere ut det man ganske sikkert ikke får bruk for den tiden.

Endret av Tuline
Skrevet

Kan du ikke velge et par blader som du sparer på? Eller ta dem med på hytta, om dere har. Hos oss er det en slager å lese det samme Hjemmet fra 1987 hver påske. :)

Skrevet

Jeg har skikkelig vegring for å kaste ting med affeksjonsverdi. Heldig vis har foreldrene mine et stort hus med plass til alt, så jeg slipper å kaste noe bare fordi at jeg har flytta ut. Hadde vi hatt større leiligher med mer lagringsplass hadde jeg sikker tatt med med noen møbler og div greier. Egentlig må jeg innrømme at det er jo mye jeg ikke har lyst til å ha her jeg bor nå, men jeg har heller ikke lyst til å kaste det.

Skrevet

Jeg tok med meg masse "rot" (les: ting med affeksjonsverdi som jeg egentlig ikke hadde bruk for) når jeg flyttet hjemmefra, og siden da har jeg kastet litt og litt hver gang jeg har flyttet.

For meg var det mye lettere å sortere ut de tingene jeg virkelig ville ta vare på etter å ha hatt de med på et par flyttelass ;)

Så lenge du har plass dit du skal flytte skader det jo ikke å ta med et par esker ekstra, så kan du heller kaste unna ting når du er sikker på at du ikke kommer til å savne det. Eller, som flere andre her foreslår, du kan spøre foreldrene dine pent om å få lagre et par esker hjemme hos dem :)

Skrevet (endret)

Jeg drasset med meg kasser med gamle tegneserier, deriblant en stor kasse med komplette årganger av Fantomet fra tidlig -70tall. Disse ga jeg til min fetter (23 år yngre enn meg) da han som tenåring startet å samle på Fantomet. Resten solgte jeg til en samler på Sørlandet. :jepp:

Men da jeg flyttet hjemmefra kastet jeg to esker med gamle plastposer som jeg hadde samlet på...

Nå har jo jeg flyttet noen ganger og kvittet meg med ting etterhvert. Da vi bygde hus for 10 år siden fikk jeg beskjed om at skulle jeg ha loft, fikk jeg legge gulvet selv. Hvilket jeg da gjorde...

Endret av Halkatla
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg sparte på maaaange blader, av samme grunn som deg, TS. Jeg har kastet alle, for jeg trenger de jo ikke til noe. Det meste som står i dem blir uansett skrevet om igjen senere. Nå har jeg liggende et par bryllupsmagasiner, men de forsvinner nok etter bryllupet.

Har spart på et par kosedyr, de jeg har hatt lengst og som har mest affeksjonsverdi. Kommer til å gi de til mine barn om jeg får, hvis ikke blir de stående oppå kommoden.

Jeg har også flyttet mange ganger. Etter et par ganger pakket jeg ikke ut alt engang, bare satte de i et skap til senere. Da jeg endelig somla meg til det endte det med at jeg kasta alt, for det var bare skrap. Men det hadde jeg altså spart på fordi jeg ikke hadde lyst til å kaste det der og da ;)

Skrevet

Her ble det etterhvert mange svar! :) Tusen takk.

Endte med å kaste bladene og ta med meg kosedyrene. Har ikke samvittighet til å kaste dem enda ;) Fortsatt et lite barn i meg, som ikke ønsker å velge noen av kosedyrene foran de andre.

Skrevet

Her ble det etterhvert mange svar! :) Tusen takk.

Endte med å kaste bladene og ta med meg kosedyrene. Har ikke samvittighet til å kaste dem enda ;) Fortsatt et lite barn i meg, som ikke ønsker å velge noen av kosedyrene foran de andre.

samme her:)tok et par med meg, har en eller 2 søppelposer stående hos mamma og pappa,men jeg kommer nok til og måtte kaste noen når de skal ha opprydding på loftet:/ kommer til og ta vare på de med affeksjonsverdi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...