Lykkelille Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 I fjor hadde vi delt 50/50-ordning for vårt felles barn, men det fungerte ikke slik vi hadde ønsket. Så nå i år har jeg fått hovedomsorgen av forskjellige grunner. Har hele tiden hatt skatteklasse 1, men lurer nå på om jeg vil bli regnet som klasse 2 for i fjor istedenfor? Og er det da mulig jeg får igjen på skatten det jeg har betalt for mye i fjor da? Takknemlig for svar!
Miko Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Det er status pr. 31.12. som gjelder. Hvis du fikk hovedomsorg først i år vil du dessverre ikke få klasse for fjoråret.
zuperduper Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Stemmer det som personen over skriver. Men - når man har 50/50 ordning er det vanlig at man får skatteklasse 2 annethvert år. I og med at dere hadde det i fjor, skal en av dere ha skatteklasse to i fjor.
Miko Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Stemmer det som personen over skriver. Men - når man har 50/50 ordning er det vanlig at man får skatteklasse 2 annethvert år. I og med at dere hadde det i fjor, skal en av dere ha skatteklasse to i fjor. Ja, helt riktig. Kom på det akkurat når jeg hadde skrevet svaret og redigerte innlegget ved å legge til akkurat det du her skrev. Men; ser nå at jeg tydeligvis glemte å poste redigeringen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå