Gå til innhold

Flere dater på en dag...?

Datefrekvens...  

14 stemmer

1. 1. Hvor hyppig synes du det er ok å date?

• En gang i måneden.
      2
    • En gang i uken.
      1
    • Tre personer i uken.
      1
    • Så mange jeg vil i løpet av en uke.
      7
    • To på samme kveld, såfrem man ikke er fysisk med dem.
      0
    • Har ikke du noe med! Dustepoll...
      0
    • Annet...spesifisert takk...!
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette lurer jeg på!

Bakgrunnen for dette er at jeg i går var på date med en fyr jeg traff via Sukker... Det var ikke det helt store, så etter middagen sendte jeg en melding til en annen som jeg også har snakket med på Sukker...og som har spurt om en date. Da var jeg på pub med han et par timer etterpå....istedenfor å ta en tidlig kveld som jeg sa til førstedaten...

Er jeg en drittstøvel, eller er dette ok? Har jeg plutselig blitt et dårlig menneske og kynisk, eller er dette ok? Det var første treffet med dem begge....

Må legge til at jeg var på date på mandag også...og skal i kveld...Men ulike menn.... :sjenert: Altså fire ulike på en uke...

Håper på svar, da dette er et etisk viktig spørsmål synes jeg.:popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg ville aldri stolt på deg i alle fall. Hadde jeg vert fyr nummer to hadde jeg takket for meg. På den andre siden har jeg knapt en 4 - 5 dater på seks år.

Gjest Elijah
Skrevet

Dette synest jeg er helt ok. Du har jo ingen forpliktelser ovenfor en person du bare har møtt en gang så lenge du ikke har antydet noe annet selv.

For å snu litt på flisen hadde det vært en annen historie om du datet 5 menn samtidig over lang tid uten å la de vite om hverandre.

En tanke jeg selv har lekt med er faktisk å invitere et flertall av kvinner på date SAMTIDIG. Àla elimidate eller ungkaren :)

Skrevet

Jeg ville aldri stolt på deg i alle fall. Hadde jeg vert fyr nummer to hadde jeg takket for meg. På den andre siden har jeg knapt en 4 - 5 dater på seks år.

Hadde du ikke stolt på meg? Synd det...jeg er faktisk 110% ærlig når jeg er i et forhold...vet at jeg er mye ryddigere enn de fleste.

Dette er jo personer som har tatt kontakt med meg på Sukker, og det er et første møte for å få et inntrykk... Jeg har ikke skrevet lenge med de heller. Jeg har ikke barnefri så ofte, og jeg hadde vel ikke gjort dette på denne måten hvis jeg hadde masse ledig tid til å date...

Hvis en date nr to skulle være aktuell med noen av dem...så dater jeg selvfølgelig IKKE noen flere i det hele tatt, inntill man ser hvordan det går. :)

Gjest petre
Skrevet

Jeg gjorde som deg en gang. Stakk fra en date for å møte en annen, en jeg allerede hadde vært på date med uken før. Ellers kun en av gangen, en eller flere dater, og så kontakte nye på nett om om det ikke funket. Rekker jo ikke så mange på den måten da, men ser ikke grunn til å stresse med sånt. Mye å holde styr på må det være også.

Skrevet

Synes ikke du gjorde noe galt der ettersom det var første date med begge to, du bare bestemte deg for å date en ny en siden det ikke sa "klikk" med førstemann. Eneste som var litt på kanten var at du sa du skulle ta kvelden.

Hadde du derimot dobbeltdatet (dvs. datet to samtidig over litt lengre periode) så ville jeg syntes det var over grensen etisk sett. Jeg er sterk tilhenger av prinsippet om "en ad gangen".

Skrevet

Klart det er lov! Det var første møte med begge to, altså absolutt ingen forpliktelsar å forholde seg til.

Ein har jo ikkje akkurat meldeplikt til nokon ein har vore på ein date med, heller. Så kva du finn på etter endt date er vel opp til deg.

:klemmer:

Skrevet

Så lenge det er en i gangen så ser jeg ikke noe galt i å ta dem i rask rekkefølge, særlig når dere knapt har skrevet med hverandre.

Men om jeg hadde skrevet mye eller lenge med en fyr som virker interessant og seriøs og sånt, så ville jeg ikke gått på date med noen andre i mellomtiden.

Skrevet

Høres forsåvidt greit, så lenge du ikke holder de på gress og kjører multidating med samme folka over tid :)

Skrevet

Ja, dette lurer jeg på!

Bakgrunnen for dette er at jeg i går var på date med en fyr jeg traff via Sukker... Det var ikke det helt store, så etter middagen sendte jeg en melding til en annen som jeg også har snakket med på Sukker...og som har spurt om en date. Da var jeg på pub med han et par timer etterpå....istedenfor å ta en tidlig kveld som jeg sa til førstedaten...

Er jeg en drittstøvel, eller er dette ok? Har jeg plutselig blitt et dårlig menneske og kynisk, eller er dette ok? Det var første treffet med dem begge....

Må legge til at jeg var på date på mandag også...og skal i kveld...Men ulike menn.... :sjenert: Altså fire ulike på en uke...

Håper på svar, da dette er et etisk viktig spørsmål synes jeg.:popcorn:

Hvis man ser rent kynisk på det, burde det jo være større sannsynlighet for å treffe en det klaffer med om man dater mange. Jeg har lest samlivseksperter som anbefaler en slik tilnærming, og jeg har ingen moralske skrupler. Men jeg tror det kan bidra til at man får en litt vel forretningsmessig og kynisk tilnærming til det hele, slik at man skaper en sinnstemning og et klima som ikke akkurat er gunstig for at kjærligheten skal vokse frem og utvikle seg. Så det er egentlig der problemet ligger.

Skrevet (endret)

Svarte annet -rett og slett fordi jeg ikke "dater". Dating er et konsept jeg ikke er noe fan av, går ikke ut på byen for å møte fremmede menn. Når jeg skal ut så er det for å ha det moro med venner -om jeg får en god relasjon til en fyr så ville jeg ikke gått på date over en middag og levende lys, da hadde jeg nok heller bare dratt ham med ut sammen med venner eller invitert ham på et vors eller noe. Jeg blir ikke kjent med et menneske over middager og "alenetid", jeg blir bedre kjent med et menneske på den måten. Vil heller møte kompiser og venninner og lære ham å kjenne gjennom hans eget miljø og generelt bare hvordan han er ute blant andre mennesker. Det er altfor lett å spille et skuespill for å imponere når man er på tomannshånd.

Om fyren da velger å "date" flere enn meg det da vitterlig være opp til ham selv, helt ok, men hadde han gjort det etter at vi to hadde fått et forhold som kunne tilsi at noe mer lå i luften så hadde han ikke hatt de riktige holdningene i forhold til hva jeg ønsker av en kjæreste -og dermed så hadde den relasjonen på det nivået tatt slutt.

Endret av Colargol
Skrevet

Dette synest jeg er helt ok. Du har jo ingen forpliktelser ovenfor en person du bare har møtt en gang så lenge du ikke har antydet noe annet selv.

For å snu litt på flisen hadde det vært en annen historie om du datet 5 menn samtidig over lang tid uten å la de vite om hverandre.

En tanke jeg selv har lekt med er faktisk å invitere et flertall av kvinner på date SAMTIDIG. Àla elimidate eller ungkaren :)

Forsåvidt enig med dette. Men det er noe helt annet å invitere ut dater samtidig uten at de vet det.

Dette er ikke Amerika da. Jeg føler ikke det er like normalt å date mange forskjellige her til lands. Men der er det jo helt normalt. Jeg syntes forsåvidt ikke du gjør noe galt, men jeg hadde nok blitt litt snurt om jeg var på date med en, og vi avtalte å treffes igjen, og så fant jeg ut han traff andre også.. D

Gjest Elijah
Skrevet

Jeg føler ikke det er like normalt å date mange forskjellige her til lands. Men der er det jo helt normalt.

Skal vi flytte til USA hele gjengen da? Tenk over hva du sier, kvinne!

Hvem er det som har bestemt hva som er normalt rundt den sosiale dating prosessen her i Norge da? Jens Stoltenberg og Arbeiderpartiet? :fnise: Og hvem bryr seg?

Nei, kjære venner på forumet. Fri dere fra deres lenker og slutt å tenke på hva den grå massen mener om hver bevegelse dere foretar dere.

Like viktig, fri dere fra de lenkene dere har skapt for dere selv.

Med kjærlighet,

Elijah

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hadde du ikke stolt på meg? Synd det...jeg er faktisk 110% ærlig når jeg er i et forhold...vet at jeg er mye ryddigere enn de fleste.

Dette er jo personer som har tatt kontakt med meg på Sukker, og det er et første møte for å få et inntrykk... Jeg har ikke skrevet lenge med de heller. Jeg har ikke barnefri så ofte, og jeg hadde vel ikke gjort dette på denne måten hvis jeg hadde masse ledig tid til å date...

Hvis en date nr to skulle være aktuell med noen av dem...så dater jeg selvfølgelig IKKE noen flere i det hele tatt, inntill man ser hvordan det går. :)

Problemet er at det er det du sier. Og muligens også gjør. Men om du setter deg inn i dagens date nummer to sine sko og ser på det faktum at du kommer rett fra forrige date, og har fire dater linet opp i uken som kommer. Vel, du fremstår som vinglete, desperat og/eller meget kynisk.

Det handler ikke om moral, men om inntrykk. Og inntrykket er ikke tiltalende.

Gjest Glør
Skrevet

Man risikerer jo å treffe så mange som er fullstendig bom når man driver nettdating, at dersom man skal ha for lang karantene mellom hver risikerer man fort å dø singel. Når det er snakk om å treffe dem for første gang kan man godt "speeddate" og treffe fem samme kvelden for min del. (Min grense går ved å gå på samme daten, vil jeg være med på "Ungkaren" melder jeg meg heller på der...)

Er det en fyr som er så aktuell at man vil treffes gang nummer to synes jeg man bør dedikere hele kvelden til vedkommende. Og kommer man så langt at man begynner å ha sex bør man avklare hvorvidt man ønsker å være eksklusiv eller ikke, men når ingen sier noe om det tolker jeg det som at man ikke har forpliktet seg. Det er først når man definerer forholdet som kjærester at man kan forvente at det innebærer monogami. (Men sånt er det uansett en fordel å ta opp, så begge er enige.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...