Gå til innhold

Dagkrem til ansiktet

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelillemeg
Skrevet

Hei!

Er det noen her som kan tipse meg om en god ansiktskrem for uren, sensitiv og litt tørr hud? Jeg er student, så den bør helst ikke koste skjorta... Har prøvd den nye Nordic Essential fra Garnier (den grønne, for normal hud). Den syns jeg ikke var noe god. Har prøvd den rosa også fra Garnier (for sensitiv hud), men da blussa urenhetene opp.

På forhånd: Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matis Delicate eller Decleor Harmonie (emulsion om du pleier å få blank hud) er gode valg. Har selv sensitiv hud og jeg trives godt med Jan Marini Transformation cream. Decleor fåes på Cheapsmells, og Matis på Feelunique. Evt eBay er ofte billigere.

Jeg vil sterkt anbefale deg å unngå dagligvareprodukter når du har sensitiv hud. De kremene kan ofte forværre tilstanden pga irriterende ingredienser. Om alt dette blir for dyrt, kan du også prøve La Roche Posay fra apoteket, eller Prettyskin4less, her får du også Jan Marini. LRP er veldig milde og allergitestet. Men siden LRP er så svak på aktive ingredienser, vil ikke de produktene hjelpe med å styrke huden din.

Sliter du noe med varme og røde kinn? Tenkte da at forskning tilsier at hver 10ende nordmann kan ha rosacea, enten de vet det eller ikke. Om du skulle ha det, og folk anbefaler masse syrer for å få vekk urenhetene så bør du være forsiktig. Legen din kan skrive ut resept på kremer som kan roe ned rødheten og hjelpe på å fjerne kviser.

Gjest norah
Skrevet

når jeg har slik hud er det fordi den er i ubalanse.

jeg gikk slik nok så lenge fordi jeg brukte feil fuktighetskrem, og forsøkte jojobaolje etter anbefaling her inne.

dette er det eneste som til nå har stabilisert huden min, og tilogmed hudfargen har blitt mye jevnere. dette merket jeg allrede første gangen jeg brukte det.

i starten peelet jeg huden fosriktig ganske ofte for å sette igang utskiftelsesprosessen raskere.

jeg bestiller på urtekosmetikk.no

butikkprodukter er noe av det verste jeg kan få........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...