Gå til innhold

Fortelle eller ikke fortelle?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Får ikke sove så måtte stå opp igjen og skrive av meg det jeg har på hjertet.

Min samboer jobber borte sammen med mannen til ei veninne av meg. Denne veninnen og mannen har en baby sammen.

Jeg var hos henne for to dager siden, og hun fortalte meg at han hadde kommet hjem for noen uker siden og sagt at han ikke hadde di samme følelsene for henne lengre og at han ville at de skulle "gjøre det slutt", men han ville ikke at dem skulle flytte fra hverandre eller fortelle noen at det var slutt. Han sa også at det sikkert ordnet seg etterhvert.

Hun bor fortsatt der og tror at ting blir å ordne seg så fort han er ferdig med å jobbe borte.

Ikvell snakket jeg med samboeren min, og mens vi snakket dro mannen hennes ut og ble med en bil som sto i innkjørselen. Samboeren min kikket i vinduet og så at det var ei jente som henta han.

Like etter fikk min samboer en sms der denne mannen skrev "du har verken sett eller hørt noen ting! og dette forteller du ikke til noen".

Både jeg og samboeren min er rimelig skråsikre på at han er utro.

Så, hva gjør jeg? Dette er et vennepar vi har hatt mye med å gjøre, og jeg kjenner begge godt.

Skal jeg fortelle henne det?

Føler meg ussel om jeg ikke forteller det, men samtidig har jeg ikke "Håndfaste" bevis..

Hva ville dere gjort i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ops, det var meg som startet emnet, er så mye nytt på forumet så klarte å trykke på "poste som anonym bruker"

Gjest Maxtor
Skrevet

Hvis han har sagt at det er slutt, er det vel ikke teknisk sett å være utro? Det at fruen sitter igjen med et håp, er vel.."hennes problem", for å si det på den måten.

Skrevet

Men han lar jo henne tro at det skal ordne seg mellom dem, så egentlig mener jeg jo at han holder henne på gress, men syns det er greit å si at det er slutt slik at han kan gjøre det han vil uten dårlig samvittighet.

Skrevet

Er han ferdig med henne gjør det uansett ikke noe om hun får vite det, og er han utro så fortjener hun å få høre det. Jeg ville sagt fra. Hadde ikke hatt hjerte til noe annet. En melding som lød "du har verken sett eller hørt noen ting! og dette forteller du ikke til noen" ville bare bidratt til følelsen om at dette var noe hun måtte bli gjort obs på.

Skrevet

Jeg føler meg råtten allerede for at jeg ikke har ringt tvert og fortalt dette.

Men sambo vil ikke at jeg skal si noe, for da får han bråk... :tristbla:

Skrevet

Jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon, men prøv å se for deg at du var denne kvinnen og at det var din samboer som ble plukket opp. Hva ville du ønsket at din venninne skulle gjøre?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

1) Han har usikre følelser og forteller henne om det

2) Hun godtar det (fordi de har et barn sammen?)

3) Du og din mann snoker, konspirerer og vet ingenting sikkert. :popcorn:

Jeg synes det er legitimt at han kjører i en bil med en annen dame. Det kan være utallige grunner til det, og like mange grunner til at han vil holde det skjult.

Han har sagt fra til damen, som igjen tydeligvis har innfunnet seg med situasjonen, og sagt fra til deg.

Synes faktisk det er du som opptrer merkelig, ikke han eller hun..

Gjest Gjest
Skrevet

Synes faktisk det er du som opptrer merkelig, ikke han eller hun..

HAN opptrer merkelig her..

Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Man trenger ikke ha super IQ for å forstå at denne mannen skjuler noe (sannsynligvis utroskap).

Jeg har lest og hørt at de største grunnene for at menn ønsker å gjøre det slutt, er pga en annen kvinne i bildet. For menn klarer seg ofte fint i et normalt forhold hvor ikke alt er supert hele tiden. Dermed tror jeg denne mannen er utro.

Jeg tror også denne mannen ikke gir helt slipp på dama si enda fordi han ikke vet om det blir noe seriøst med den nye damen. Eller kanskje ønsker han bare uforplikted sex med en annen (Pose og sekk).

Vanskelig å si hva du bør gjøre. Jeg tror jeg hadde hintet kraftig til denne venninnen. Med slike spørsmål som "du tror ikke han er utro da?" og "du bør kanskje følge litt ekstra med mannen din, du vet jo aldri".

Jeg er helt sikker på at du selv hadde ønsket at denne venninnen skulle gitt beskjed dersom din kjæreste var utro, eller gjorde noe så misstenksomt.

Lykke til :)

Endret av LonelyAngel
Skrevet (endret)

Det han har sagt til kona er at han har mistet følelser og at han vil gjøre det slutt. Men at han vil de skal leve som før fordi det "sikkert ordner seg". Han er en førsteklasses drittsekk! Hvis han blir fersket kan han gjemme seg bak at han har sagt fra at følelsene er borte og at det er "slutt", samtidig som han lar kona få nok håp til at hun ikke skal gi opp og gå videre. Han ønsker ryggdekning for utroskap men er usikker på den nye og vil derfor ha kona på vent.

For hvorfor skal man "gjøre det slutt" når man er gift, bor sammen og har barn sammen? Hvis det ikke er for å være fri til å rote med andre? Hva annet er det "slutt" betyr? at de ikke lenger skal ha sex sammen?

Jeg syns ikke han er drittsekk fordi han ikke lenger elsker kona si, men jeg syns han er drittsekk fordi han har henne på vent. Hvis problemet hans "kun" var usikkerhet på følelsene for kona, syns jeg det er fint at han informerer henne om tingenes tilstand slik at hun kan gjøre noen grep og vite hvor hun har ham, men han trenger da ikke gjøre det slutt mens han finner ut av dette. Hvis det ikke var for å kunne være sammen med en annen.

Endret av Kosemose
Skrevet

Det er da en slem måte av han å gjøre ting på. Det virker som om han vil "lufte seg" litt og fortsatt ha venninna di som backup. Det er jo ikke uvanlig at mannfolka kryper tilbake når de har funnet ut at de egentlig hadde det best før. Hvis attpå til ingen skal vite noe er det en smal sak å ha denne formen for sidesprang. Hadde det vært min venninne så hadde jeg bedt henne sparke han langt ut og nekte han å komme tilbake.

Skrevet

Jeg ville først snakket med HAM jeg da, sagt klart ifra hva det virker som skjer, og si ifra om at dersom han ikke har en rasende god forklaring på både det ene og det andre, eller går til sin samboer og forteller og rydder opp etter seg, så kommer jeg til å gjøre det.

Men, jeg synes ALLTID det er rett å gå til den andre først, gi ham sjansen. Si hva du vet, gi ham en sjans til å rydde opp etter seg selv før du går til kjæresten uten å engang ha håndfaste bevis.

Dere VET ikke at han er utro, han HAR sagt ifra til kjæresten at han ikke har følelser for henne, at han vil det skal være slutt. Hva som er grunnlaget for å fortsette å bo sammen og at "det ordner seg sikkert" når han ahr sagt som han har, fatter jeg ikke, men her er det HUN som har akseptert og gått med på å fortsette som om de var sammen (noe de altså ikke er, bare utenpå). Hva skal du si til henne? Mannen din, som ikke vil si noe for han vil ikke sladre på det, så hennes liksom-mann sette esg i bilen til en annen dame. Liksom-mannen hennes ber ham holde kjeft om det. Det er det dere vet, ingenting håndfast, ingenting han ikke kan snakke seg bort ifra og som kan ramme deres vennskap hardere en forholdet deres.

Han kan godt være en drittsekk, men hun har jo allerede valgt det, selv når han spiller drittsekk med åpne kort.

Skrevet

Helt enig med Aline. Du vet jo egentlig ingenting skråsikkert.

Hadde tatt meg en prat med han du tror er utro og spurt hvor skapet står hen og hva han egentlig holder på med.

Om du går til hun som sitter hjemme med babyen og sier at han er utro - kan det vise seg at han ikke er det, men at hun som hentet han er en kusine feks som kanskje gir han råd? Hvem vet. Snakk med han :)

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Å snakke med han tror jeg gjør lite nyttig for seg. Han kommer bare til å ro seg unna uansett og så sitter du igjen med en mann som er fly forbannet på deg pga du blandet deg.

Selfølgelig kommer ikke han til å innrømme noe, så lenge man ikke har håndfaste bevis.

Skrevet

Å snakke med han tror jeg gjør lite nyttig for seg. Han kommer bare til å ro seg unna uansett og så sitter du igjen med en mann som er fly forbannet på deg pga du blandet deg.

Selfølgelig kommer ikke han til å innrømme noe, så lenge man ikke har håndfaste bevis.

å snakke med er ikke for å høre om han har lyst til å tilstå, men en sjans til å rydde opp etter seg, før jeg går til hun som sitter hjemme.

om jeg hadde sittet igjen med en fly forbanna mann, så hadde det vært bevis nok for meg til å gå til "kjæresten" om han ikke gjorde det selv. Ikke hadde jeg brydd meg nevneverdig om at en drittsekk av en mann var sint på meg heller. Men da hadde han fått sin sjans, tar han den ikke, og jeg fremdeles følte at her ble det helt feil, så ville jeg pratet med "kjæresten" hans ja.

Vet ikke om jeg ville sagt "han er utro!!!" uten å gjøre noe mer, for det VET jo ikke TS, men ville hørt ut litt, spurt om de var i noe forhold eller hva som skjer, fordi dette og dette har skjedd, og han har sagt sånn og slik. DET er å legge frem det man vet, er de ikke i noe forhold, har du ikke da snakket dritt om ham eller antatt noe du ikke egentlig kan anta. Og det er likevel nok til at kjæresten, om hun er det, kan tenke selv om hun faktisk trodde på at de skulle fortsette å jobbe mot å være kjærester.

Skrevet

Så kiipt for dama. Har han sagt det er slutt til henne, gjør det jo ingenting for ham om du forteller det du har sett. Du trenger jo ikke si at han er utro, men at han dro av sted i bilen sammen med ei anna dame. Jeg ville slengt på at jeg trodde han var utro.

Skrevet

Ikke bland deg i dems privatliv.

Noen damer tror det er dems ansvar å redde verden, asså! Irriterende.

Han har sakt til hun at hans følelser ikke er som før.

Hun vet det, men de skal bo sammen allikavel.

Det er dems ordning, og hun damen er ikke dum.

Hvis du skal være veninna så prat med hun om hva hun føler da vel, når han sa han ikke har følelser for hun mer.Damer føler vanligvis at de vil si masse om det. (!)

Syns du det er god venninne å gni inn i ansikte på hun at hun blir bedratt? Hun vet jo det sjøl, men dem skal bo sammen og prøve å ordne ting. Dem ska jo få baby.

Herregud, dem kanskje finner sammen etterhvert, pga at den andre damen overbeviste han om at babymammaen er den riktige.

Noen gutter får panikk av å skulle få baby, og byner å rote til ting for seg.

La dem i fred, og ikke ødelegg mer for hun.

Typen din sier han vil ikke ha bråk. Så respekter det

, da.

Skrevet

Ok, nå skjønte jeg at dem alt hadde den babyen.

Men jeg syns ikke det forandrer nonting.

Det du sier om den meldingen:

Jeg ville aldri sakt tinga sånn til en kompis, og trua han liksom.

Dama må ikke få vite det, kunne jeg skrivd. Men det du sier høres ut som noe fra filmer.Sorry, men har du dikta opp den meldinga?

Hvis ikke: Vil du ødelegge mellom to kompisser med vilje?

I tillegg til et forhold som blir ødelakt?

Gjest Gjest
Skrevet

Får ikke sove så måtte stå opp igjen og skrive av meg det jeg har på hjertet.

Min samboer jobber borte sammen med mannen til ei veninne av meg. Denne veninnen og mannen har en baby sammen.

Jeg var hos henne for to dager siden, og hun fortalte meg at han hadde kommet hjem for noen uker siden og sagt at han ikke hadde di samme følelsene for henne lengre og at han ville at de skulle "gjøre det slutt", men han ville ikke at dem skulle flytte fra hverandre eller fortelle noen at det var slutt. Han sa også at det sikkert ordnet seg etterhvert.

Hun bor fortsatt der og tror at ting blir å ordne seg så fort han er ferdig med å jobbe borte.

Ikvell snakket jeg med samboeren min, og mens vi snakket dro mannen hennes ut og ble med en bil som sto i innkjørselen. Samboeren min kikket i vinduet og så at det var ei jente som henta han.

Like etter fikk min samboer en sms der denne mannen skrev "du har verken sett eller hørt noen ting! og dette forteller du ikke til noen".

Både jeg og samboeren min er rimelig skråsikre på at han er utro.

Så, hva gjør jeg? Dette er et vennepar vi har hatt mye med å gjøre, og jeg kjenner begge godt.

Skal jeg fortelle henne det?

Føler meg ussel om jeg ikke forteller det, men samtidig har jeg ikke "Håndfaste" bevis..

Hva ville dere gjort i min situasjon?

Hold kjeften din, og ikke bland deg i andres privatliv vel?

Verden går videre selv om en kar du FAKTISK ikke har noen relasjon til overhodet (vennskap er et fantasibegrep, våkne opp..)knuller på et annet kvinnfolk enn den han har et forhold til.

La det ligge og jobb med egne problemer i livet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...