Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå er det et år siden jeg gikk fra min samboer gjennom ti år.

Vi hadde problemer oss i mellom, som gjorde at det ikke fungerte lenger.

Nå som jeg har fått ting på avstand, så merker jeg at jeg savner alt det gode vi hadde sammen. Tenker på det fine vi opplevde sammen, som vi skulle gjenta, men som det aldri blir noe av. Det føles litt som sorg? Vil det gå over?

Jeg er i et nytt kjærlighetsforhold, og derfor skremmer disse tankene om eksen min meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars den nye damen din. Dette får du :kjefte: jaggu finne ut av.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt. Det betyr ikke nødvendigvis at dere burde være sammen fremdeles. Jeg savner alle eksene mine, men jeg kunne ikke tenke meg å bli sammen med dem igjen. Det er jo en grunn til at vi slo opp, men det er også en grunn til at vi var sammen og det siste er det du savner.

Jeg har en liste for hver av eksene om ting jeg ikke likte ved dem og ved forholdet vi hadde sammen. Når jeg savner dem og tenker at gresset kan være grønnere, ser jeg bare på listene og priser meg lykkelig for at jeg kom meg bort :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Stakkars den nye damen din. Dette får du :kjefte: jaggu finne ut av.

Dette er vel en smule strengt..

Skrevet (endret)

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å savne øyeblikkene i din fortid, som gav deg glede. Tror de aller fleste har et eller flere minner som gjerne fyller dem med vemod, fordi det er nettopp det det er; et minne. At du først føler det nå, som du har et nytt forhold, er forståelig. Ved å gå videre med en ny, lukker du døren til det som var, og tar fatt på et helt nytt kapittel i livet.

Etter å ha skapt minner med én person over flere år, er det klart at det vil føles litt rart å skulle gjøre det med noen andre. Man tenker gjerne ikke så mye over det når man er single, men det merkes veldig godt når man innleder et nytt forhold. Nå antar jeg at det fortsatt er tidlig i forholdet til den nye, så du vil nok kjenne på denne sorgen en stund til. Etterhvert som du og din nye skaper felles minner, vil de minnene du har med eksen, falle i bakgrunnen, og gi en følelse av vemod.

Tror nok de aller fleste har minner som gir den vemod-følelsen, når de tenker tilbake. Fra sin første forelskelse, til den gangen de hadde en opplevelse som virkelig skilte seg ut. "Jeg kan enda huske smaken av/lukten av/følelsen av...", fulgt av et litt trist smil, og et drømmende uttrykk i øynene. Uten at det betyr at de ville gitt opp det de har i dag, for å gjenoppleve det.

Endret av Raven Emerald
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar! Det hjelper å få vite at man ikke er helt unormal. :)

Kunne absolutt ikke tenkt meg å være sammen med denne eksen igjen - det er jo en grunn til at jeg har gått videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...