Gjest humle Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Noen andre her som deler både brød, bolig og arbeidsplass med sin kjære? Hadde vært veldig interessant å høre andre sine erfaringer, eller eventuelt utfordringer, knyttet til dette Svar mottas med takk!
ninuska_ Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 (endret) Jeg deler ikke arbeidsplass med min sambo, takk og lov, men jeg kjenner noen som gjør dette - og en av de skal bytte arbeidsplass nå, for det sliter veldig på forholdet. Man må oppføre seg profesjonelt på jobb - og det blir gjerne til at dette blir tatt med hjem. Det blir veldig kontorforhold i hjemmet. Og hvis man er misfornøyd med det den ene gjorde på jobb en dag, diskuterer man det som regel hjemme. Vi diskuterte faktisk dette over øl litt tidligere i uka, og alle var enige om at det er en dårlig idé å dele arbeidsplass med sin kjære. Jeg vet ikke om andre har bedre erfaring - det er hyggelig i starten, men det sliter på forholdet over tid. Endret 20. mars 2010 av ninuska_
Cata Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Det kommer vel an på hvor tett man jobber. Jeg jobber på samme sted som en jeg har datet over lengre tid (bor ikke sammen da) og det er temmelig uproblematisk. Vi har kontor i forskjellige bygninger og det kan gå uker mellom hver gang jobbene våre "har noe med hverandre å gjøre". Det er også flere ektepar som jobber i samme bedrift (men i forskjellige avdelinger) og det ser ut til å gå helt fint. Personlig tror jeg nok ikke jeg ville likt å jobbe tett sammen med en samboer. Faren for å viske ut skillet mellom profesjonell og hjemlig oppførsel ville vært litt for stor.
Gjest Sirilla Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Jeg og kjæresten har vært sammen i ett år og vi bor og studerer sammen! Det fungerer jo veldig bra så langt
MissStiles Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Jeg var kjærester med en som hadde samme arbeidsplass som meg. Vi jobbet på et hotel men ikke i samme avdeling. Heldigvis. Det hjalp nok at vi ikke jobbet tett sammen. Men allikevel så var det problemer. Spesielt at alle som jobbet på hotellet ville vite hva vi dreiv med. Det var ofte aktiviteter for de ansatte og vi var med. Av og til føltes det som om vi så hverandre litt for mye. Vi bodde ikke sammen. Jeg skal ikke direkte si at det er negativt å være kjærester med en kollega men jeg tror ikke jeg blir sammen med en kollega igjen. Det er noe med at jeg liker å ikke være for mye rundt den jeg er sammen med. Også er det greit å skille arbeidsliv og privatliv.
Kine28 Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Jeg og min mann driver vårt eget firma. Det er ikke ubetinget positivt for å si det sånn. Superfleksibelt, med tanke på ferier, fridager, hvorvidt man ønsker å sove lenge om morgenen, men - og dette men-et er stort - det glir over i hverandre. Jeg sliter med å skille jobb og kjæresteforhold, og klarer ikke å la en uenighet på jobb bare være jobb. Spesielt er dette vanskelig når man plutselig ligger i sengen og diskuterer momsoppgaver ... Forholdet sliter for å si det slik. Vi har prøvd å sette klare grenser for til hvilke tidspunkt vi skal snakke og bedrive jobb, samt håndheve det strengt. I virkeligheten er dette vanskelig ... Man klarer kanskje det en viss periode, men det sklir ut. Det hadde kanskje vært annerledes dersom vi jobbet på en stor arbeidsplass der vi ikke satt på samme kontor og delte absolutt alt i løpet av arbeidsdagen. Noe av det som er vanskeligst for meg er mangelen på kolleger og et arbeidsmiljø. Jeg savner kolleger, jeg savner å oppleve noe jeg kan fortelle mannen min om når jeg kommer hjem, jeg savner å skravle med gode kolleger i lunsjen ... Derfor er jeg i gang med å søke ny jobb Noen klarer fint å kombinere jobb og forhold, men det er viktig at dere er bevisst situasjonen og setter noen klare kjøreregler for hvordan dere skal takle utfordringer og eventuelle problemer ...
Kosemose Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Jeg har ikke opplevd det selv, men har erfaring fra arbeidsplasser med tette bånd, f.eks ektepar i ledelsen, søsken som leder/ansatt osv. Og jeg er ikke i tvil om at slike tette bånd farger et arbeidsmiljø på en negativ måte for kolleger. Ting kan lett bli klamt og unaturlig for de rundt, og det er umulig å tro at mennesker med så tette prviate relasjoner klarer å opptre helt profesjonelt og uhildet ovenfor hverandre. Det er vel en grunn til at det er ganske strenge regler for habilitet i det offentlige... Syns ellers det høres koselig ut å jobbe i samme bedrift så lenge det ikke er for tett/direkte kontakt i det daglige.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Broren min presterte å dra med dama si hjem til familien (mor, far og bror), og har visst latt henne flytte inn her etter denne første dagen. Siden har de så og si ikke vært separert. Hun har vært her hver bidige dag siden første dagen vi hilste på hun, og det begynner å nærme seg 7 mnd nå. Han nekter for at hun har flyttet inn selv om hun har alle tingene sine pakket inn på rommet hans. I tillegg til dette så har han klart å fikse henne jobb på samme sted hvor han selv jobber. Så der jobber dem sammen 24/7. Han følger henne til og fra skole og trening osv. Tror det stort sett dreier seg om ekstrem separasjonsangst og null respekt og toleranse for oss andre i huset, men det later jo til at hun liker det så. Går bra med dem selv om de er sammen dag inn og ut.
LitaPia Skrevet 21. mars 2010 #10 Skrevet 21. mars 2010 Jeg jobbet sammen med eksen min, vi var i forskjellige avdelinger,men hadde med hverandre å gjøre flere ganger i løpet av arbeidsdagen og i tillegg delte vi lunsjrom. Jeg synes det var fryktelig slitsomt... "alle" kollegaene var veldig nyskjerrige på alt som foregikk mellom oss, og jeg følte at om vi hadde hatt en krangel kvelden før jobb så visste "alle" på jobb at noe var gærnt.. Så nei takk, aldri igjen.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2010 #11 Skrevet 21. mars 2010 jeg har jobba med en x. han slutta når d ble slutt.menn-.. hehe :D
SymfoniBlomst Skrevet 22. mars 2010 #12 Skrevet 22. mars 2010 Jeg jobber med sambo og det har til tider vært veldig vanskelig. Jeg tror man må ha et veldig godt forhold der begge er trygg på hverandre for at det skal fungere godt, ellers kan det blir svært slitsomt. Vi kranglet mye i starten og det gikk mye utover jobben. Jeg følte jeg aldri fikk pause og var konstant stresset i frykt for å møte på han. På jobb måtte vi oppføre oss mot hverandre og når vi kom hjem var vi uvenner igjen. Sjalusi på jobb kan også skape en del problemer på arbeidsplassen. Personlig ville jeg ikke anbefalt det til noen.
FantasDick Skrevet 22. mars 2010 #13 Skrevet 22. mars 2010 Vi har vært/bodd sammen i 3,5 år og jobber sammen. Møttes på jobben, faktisk. Jobber på samme avdeling, så ser hverandre "hele tiden", men han er mer "inne" på jobben, mens jeg er mer "ute" (oppdrag), så sitter ikke sammen konstant. Går kjempefint, har aldri opplevd noen problemer rundt situasjonen. Broren min jobber også på samme avdeling.
Aftensol Skrevet 22. mars 2010 #14 Skrevet 22. mars 2010 Jeg jobbet med samboer i et par år, på samme avdeling til og med. Med de samme vaktene også, og det ga oss ingen problemer.. Vi klarte fint å skille jobb og privat, og vi savner faktisk å jobbe med hverandre nå... Vi vet at begge to står på og får ting gjort, har gode kunnskaper og kan si nøyaktig hva vi mener til den andre.. Vi har aldri kranglet på jobb, eller tatt med oss diskusjoner fra jobb hjem. Heller ikke til jobb Grunnen til at vi ikke jobber sammen lenger er rett og slett nedkuttinger i butikken, og han ble flyttet til en annen butikk 5min unna (samme kjede) Vi jobbet i forskjellige butikker (fremdeles samme kjede) når vi ble sammen, og begynte i samme butikk når vi hadde vært sammen i et års tid... Så det er absolutt ikke bare negativt heller.. Kjenner også flere par som jobber sammen og har gjort det i flere år, både kjærester og gifte. Og så vidt jeg vet, så har ikke de noen problemer med det... De sier nok selvfølgelig ikke alt til meg, men det virker som at alt er bra.. Også med tanke på at de har jobbet sammen i flere år..
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #15 Skrevet 23. mars 2010 Gjorde det med eksen. Det ble t.o.m slutt mens vi jobbet sammen, var litt teit i begynnelsen, men var jo så profesjonelle at det ikke gikk ut over noen. Mens vi var kjærester så gikk det helt fint, og det var koselig å dele blikk og jobbrelaterte ting sammen ' Også veldig kjekt og dele jobbhistorier men noen som virkelig vet hva du prater om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå