toth Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Rett før jul hadde jeg en regning jeg ikke visste om som gikk til inkasso (årlig regning fra IF forsikring som kom automatisk), jeg betalte regningen med en gang og trodde det var det. Nå, får jeg en ny regning nesten 4 måneder senere. Med beskjed om at jeg ikke har betalt inn 305 kroner, så de har sendt en ny inkasso og krever 737 kroner i saksomkostninger for det. Så noe jeg allerede har betalt fullt ut koster meg nå faen i meg 1000 kroner ekstra.. Hva skal kan jeg gjøre?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Rett før jul hadde jeg en regning jeg ikke visste om som gikk til inkasso (årlig regning fra IF forsikring som kom automatisk), jeg betalte regningen med en gang og trodde det var det. Nå, får jeg en ny regning nesten 4 måneder senere. Med beskjed om at jeg ikke har betalt inn 305 kroner, så de har sendt en ny inkasso og krever 737 kroner i saksomkostninger for det. Så noe jeg allerede har betalt fullt ut koster meg nå faen i meg 1000 kroner ekstra.. Hva skal kan jeg gjøre? Vis frem kvittering/kontoutskrift som viser at du har betalt det du skylder?
Anglofil Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Ring inkassoselskapet og si at du faktisk har kvittering/kontoutskrift på at du har betalt, da burde det ordne seg. Mvh Yvonne
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 betaling sikkert registrert på nettbanken din
Gjest Spinell Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Mitt tips er at du kjører all kontakt mot inkassoselskapet skriftlig fra første øyeblikk. Da er du sikker på at du har alt dokumentert. Ta ut bankutskrift som viser betalingen din (lag en pdf-fil av denne), og legg den som vedlegg i mail til inkassoselskapet der du viser til betalingen. Krev at saken stanses, og gi dem en svarfrist som er før betalingsfristen de har gitt deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå