Gjest gunn Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Jah, overskriften lyder vel litt fjortis, men vi er altså 31.. Venninna mi har bursdag på søndag. HUn har slags av og på kjæreste som det er mye trøbbel med, og jeg tåler ikke tryne på han pga en rekke dårlige ting han har gjort mot henne over lang lang tid. Denne typen er trubadur, og skal spille på et utested i helgen, og hun vil dra dit når han spiller for å feire bursdagen sin da. Det er nesten ingen av vennene hennes som bor på dette stedet, og jeg er en av dem som bor nærmest, og føler meg dermed forpliktet til å møte opp. Etter hva jeg har forstått er det kanskje en eller to andre av venninnene hennes som har planer om å dra dit, og jeg vet godt at det manglende oppmøte skyldes at de også misliker denne typen hennes. Ikke har vi noe ønske om å tilbringe en hel kveld med å høre på han klimpre på gitaren sin, og ikke orker jeg å snakke med han. Dessuten har jeg rett og slett ikke lyst på byen i det hele tatt i helgen, uansett grunn. Føler meg nesten forpliktet å dra siden det er en bursdagsfeiring, men har bare såååå lite lyst. Så lite at jeg orker å skrive om det her tilogmed! Er jeg verdens dårligste venn hvis jeg blir hjemme?
virw Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Kanskje foreslå å finne på noe anna? Ost og vin, ut å spise, bake ei kake.. kva som helst
stjernekyss Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Ja, det synes jeg at du er. Resten av venninne hennes også. Det er hennes bursdag. Det handler ikke om dere. Det handler om henne. Hun velger hvordan hun ønsker å feire sin bursdag. Pinlig å lese hvordan du tenker. Jeg hadde blitt skikkelig såret, hadde mine venninner vært som deg.
Gjest Rosemor Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Hva er viktigst for deg? Å unngå å møte kjæresten hennes, eller å ikke skuffe en venninne?
Jade Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Du stikker i bursdagen for å feire henne, ikke for å høre typen klimpre på gitar. Det går fint an å snakke med venninnen din og de andre jentene mens han klimprer. Med mindre du også har noe imot venninnen din, så synes jeg du skal få på deg finstasen og gå i bursdagen. Tenk om det var DU som sto der på bursdagen din uten noen å feire med? "Vil ikke på byn"?? Skal du bestemme at venninnen din skal ha en rolig innekveld fordi du ikke vil på byn? Det er vel ikke SÅ ofte at venninnene dine har bursdag? Du må da kunne komme deg opp fra sofaen et par ganger om året?
Pingting Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Jeg kan ihvertfall garantere deg at hun vil ta det personlig om mange av dere ikke møter opp. Synes det grenser mot barnslig trass å ikke ville feire en bursdag fordi hun har lyst å gjøre noe annet enn det dere vil. Det er ikke deres bursdag, dte er hennes - og hun har lyst til å dele den med dere. At du ikke liker kjæresten er selvfølgelig slitsomt, men da får du prøve å unngå ham så langt det er mulig. Du MÅ ikke prate med ham hele kvelden heller, og hvis han oppfører seg superirriterende så får du prøve å fokusere på de andre som er der i stedet.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Jeg er ikke enig med de andre som har svart her. Tvert i mot synes jeg du er en god venninne som ikke vil sitte og late som ingenting og "hygge" deg på konsert med en fyr som har behandlet venninna di dårlig! Jeg ville sagt til henne at jeg godt kan feire bursdagen hennes, men ikke på dette stedet. Enkelt og greit. Venninna di burde også ha forståelse for dette.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Forresten, når jeg har lest over innlegget ditt en gang til, synes jeg det er dårlig av deg at du ikke vil ut i helgen i det hele tatt, ikke på et annet sted en gang. Utrolig dårlig gjort. Det er en selvfølge at man vil feire sin venninnes bursdag.
Gjest M_icka Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Dette var en egoistisk tankegang, synes jeg. Du kan jo ikke regne med å like alle typene til venninnene dine. Kan du ikke ofre deg for hennes skyld på bursdagen hennes?, det er jo bare én kveld det er snakk om. Syns hun må få bestemme selv hvordan hun vil ha feiringa av sin egen dag, og det er opp til venninnene å innrette seg. Noen venninner vil sikkert ut, andre ville hatt en rolig feiring. Skal hun måtte ha ulike feiringer, da, for å tekkes alle andre sine krav?
Gjest Katee Skrevet 20. mars 2010 #10 Skrevet 20. mars 2010 Du må ingenting. Det velger vel du selv, men hadde jeg vært venninnen din så hadde jeg blitt skuffet om du ikke ville feire dagen min sammen med meg. Så du liker ikke typen hennes? Kan du ikke likevel prøve å være der for henne? Vi ar vel alle opplevd å ikke like noen i omgangskretsen vår, men litt ofrer ihvertfall jeg for vennskaps skyld. Uansett, så er jo valget ditt. Lykke til
Gjest gunn ts Skrevet 21. mars 2010 #11 Skrevet 21. mars 2010 jaja, dere trenger ikke bite hodet av meg, jeg var jo selv klar over ar det var på kanten å ikke dra, det var jo derfor jeg ville høre andres meninger om det. jeg kan forsikre om at jeg ikke bare møtte opp, men fikset også vorspielet og ordnet barnevakter til flere av venninnene våre så de også kunne komme. det ble en vellykket feiring og alle var fornøyde.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #12 Skrevet 21. mars 2010 Tips til neste gang ts: foreslå at du kan arrangere ost og vinkveld for å gjøre litt ekstra stas på henne. Si som sant er at å dra ut bare blir som en hvilken som helst kveld på byen, og at det er mye koseligere å lage en kvalitetskveld når det først er bursdag... Etter at venninnegjengen har blitt voksne og fått barn treffes man jo alt for sjelden, så en koselig kveld med god vin og kos, er helt klart å foretrekke, fremfor en tur på byen... Vil hun fortsatt ut møter man jo opp, men da er det jo lov å ta en tidlig kveld også siden man har sagt på forhånd at man ikke er kjempe gira...
Gjest M_icka Skrevet 21. mars 2010 #13 Skrevet 21. mars 2010 jaja, dere trenger ikke bite hodet av meg, jeg var jo selv klar over ar det var på kanten å ikke dra, det var jo derfor jeg ville høre andres meninger om det. jeg kan forsikre om at jeg ikke bare møtte opp, men fikset også vorspielet og ordnet barnevakter til flere av venninnene våre så de også kunne komme. det ble en vellykket feiring og alle var fornøyde. Så bra Det var jo kjempefint av deg å gjøre
Kosemose Skrevet 21. mars 2010 #14 Skrevet 21. mars 2010 Tips til neste gang ts: foreslå at du kan arrangere ost og vinkveld for å gjøre litt ekstra stas på henne. Si som sant er at å dra ut bare blir som en hvilken som helst kveld på byen, og at det er mye koseligere å lage en kvalitetskveld når det først er bursdag... Etter at venninnegjengen har blitt voksne og fått barn treffes man jo alt for sjelden, så en koselig kveld med god vin og kos, er helt klart å foretrekke, fremfor en tur på byen... Vil hun fortsatt ut møter man jo opp, men da er det jo lov å ta en tidlig kveld også siden man har sagt på forhånd at man ikke er kjempe gira... Ærlig talt - venninna syns tydeligvis det å høre på kjæresten (som hun sikkert er kjempestolt av) er toppen av kransekaka. Så frekt å foreslå et "bedre alternativ" når man blir bedt i en bursdag... TS så hyggelig at du hadde en hyggelig kveld, og ikke minst med tanke på hun som hadde bursdagen.
Gjest M_icka Skrevet 21. mars 2010 #15 Skrevet 21. mars 2010 Tips til neste gang ts: foreslå at du kan arrangere ost og vinkveld for å gjøre litt ekstra stas på henne. Si som sant er at å dra ut bare blir som en hvilken som helst kveld på byen, og at det er mye koseligere å lage en kvalitetskveld når det først er bursdag... Etter at venninnegjengen har blitt voksne og fått barn treffes man jo alt for sjelden, så en koselig kveld med god vin og kos, er helt klart å foretrekke, fremfor en tur på byen... Vil hun fortsatt ut møter man jo opp, men da er det jo lov å ta en tidlig kveld også siden man har sagt på forhånd at man ikke er kjempe gira... Uff, har ikke helt sansen for sånn overstyring av en annens bursdag. Syns man skal respektere bursdagsbarnets ønsker.
stjernekyss Skrevet 21. mars 2010 #16 Skrevet 21. mars 2010 jaja, dere trenger ikke bite hodet av meg, jeg var jo selv klar over ar det var på kanten å ikke dra, det var jo derfor jeg ville høre andres meninger om det. jeg kan forsikre om at jeg ikke bare møtte opp, men fikset også vorspielet og ordnet barnevakter til flere av venninnene våre så de også kunne komme. det ble en vellykket feiring og alle var fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå