Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er ikke noe som plager meg veldig mye, men jeg tenker litt på det, og ville gjerne derfor lufte det her.

Om en liten stund til, kommer eksen min til bostedet mitt i forbindelse med et arrangement. Jeg har ikke sett ham siden det ble slutt for 2 år siden, men vi har vært relativt gode venner siden da og hatt kontakt i ny og ne. ( vi bor i hvert vårt land ).

Nå som han skal komme hit, så har hans nåværende kjæreste friket litt ut i følge ham. Han har bl.a slettet meg fra facebook fordi hun hadde sett noen bilder på MIN profil av meg og ham, forståelig nok kjipt å se, men hun har jo tydeligvis sneket seg rundt på min profil.

Hun mener at jeg vil prøve å få ham tilbake når han kommer hit, og er vissnok veldig bekymret. Jeg skulle i utgangspunktet være en del med på dette arrangementet, men er nå i tvil hvor mye jeg er ønsket, og om det er respektløst av meg å henge med ham når han er her. ( han skal være her noen dager. ) Jeg har gledet meg veldig til å se ham igjen, men nå følte jeg bare all glede ble knust. Min mor hadde til og med tenkt å be ham ( inkl de som er med ham ) opp på lunsj og greier, men jeg er i tvil om jeg kan la ho gjøre det.

Jeg bare undrer på om jeg burde holde meg borte? Og er det egentlig rettferdig av hans kjæreste å komme med slike tanker om meg? At han må slette meg fra FB o.l. Hva er greia deres i forhold til ekser, og damer/menn til ekser? Jeg og min eks har som sagt bevart et vennskap etter at det ble slutt. I tillegg har vi en felles lidenskap som vi deler, og som nok har gjort at vi bevarte vennskapet også. Derfor gledet jeg meg også veldig til å se ham igjen...

S

Videoannonse
Annonse
Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Dum situasjon.

Selv er jeg ikke slik som kjæreste og har egentlig lite forståelse for det og dermed heller ikke noe respekt for det. Jeg ønsker likevel ikke å gjøre andre ille til mote (selv om det ikke er jeg som gjør det, det er dem selv!), så jeg forstår jo at du har et lite dilemma uansett.

Har nok vært innom lignende situasjoner selv og jeg tenker egentlig i bunn og grunn at det er deres problem og følgelig opp til dem å snakke sammen og evt bli enige om noen grenser. Det er han som burde bekymre seg og revurdere å henge med deg eller om han skal holde seg borte for å skåne damas følelser, det er ikke et ansvar du skal ta på dine skuldre. Du får bare si til han at det er opp til han og at du forstår hvis dere ikke kan være så mye med hverandre.

Men om du virkelig vil gå på dette arrangementet, så må du for Guds skyld bare gå. Det får være måte på hvor mye respekt du skal ha for sjalusien hennes. At de har et tillitsproblem i forholdet er ikke din feil. Hadde jeg vært kjæresten hennes så hadde jeg nok satt ned foten litt og prøvd å få henne til å jobbe litt med seg selv. Å slette eks fra FB er ikke noe jeg ville tolerert og bli bedt om. For all del, det hadde ikke kostet meg en dritt å gjøre det, men det er litt prinsippsak. Jeg vil ikke være i et forhold med en sånn person.

Men som sagt så er jo alt dette her ikke ditt problem, så ikke bekymre deg for mye.

Endret av Anjelika
Skrevet

Egentlig, så er det jo ikke av respekt for henne jeg vurderer å holde meg vekk, men fordi jeg er venn med ham, og respekterer hans ønske, selvom jeg ikke er enig. Jeg vet fra da jeg selv var sammen med ham, at han selv ikke er så veldig glad for kontakt med ekser. Så da forstår jeg jo at han må gjøre det sånn. På en annen side har han en jobb som gjør at han treffer mange mennesker, som hans kjæreste, må du regne med at han møter mange, også mange jenter. Men nå har jo vi en fortid, så jeg ser jo den.

ellers, så har du helt rett. Jeg får la det være opp til ham. Jeg ligger heller lavt i terrenget. Ønsker han å være med meg, så blir jeg glad for det. Jeg føler virkelig at det blir skikkelig galt at han kommer helt hit, uten at vi kan snakke no særlig sammen. Men, igjen, det får jo være opp til ham. Jeg skal ikke klenge. :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette er da ikke ditt problem. Om noen skal holde seg borte så er det jo han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...