Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Jeg hadde lyse brunt hår og kjøpte hårfarge på HM i en farge som var sjokolade brun. På pakken så fargen sikkelig fin ut og bak på pakken står det åssen farge det vil bli vis man har den og den hårfargen.. Dessverre ble ikke håret mitt i den fargen det sto. Fargen ble alt for mørk. Nesten svart! Jeg ser ikke ut. Er sikkelig skuffa. Men man kan vel ikke forvente annet med hårfarger fra HM?? Nå bare lurer jeg på åssen jeg kan få håret lysere? Jeg har ikke så god økonomi nå, så har ikke råd til å gå til frisøren. Må jeg bare vente til etterveksten gror ut eller går det ann å farge det lysere? Håper på svar
Quirky Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Hårfargene til H&M er elendige, bortsett fra nyansen Total Black, den er faktisk av de bedre sorte kjøpefargene jeg har prøvd. Olje, spesielt acidic olje som olivenolje, trekker farge ut av håret, verdt et forsøk. Å begynne å bleke/avfarge selv nå vil nok ikke ende bra.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Hårfarge fra HM skal ifølge http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/test_av_harfarge_okt_2007?expandedtopic=1193134602.49 være like bra som andre merker. Det man bør være klar over ved hårfarging, er at de oftest blir mørkere enn på bilde, slik at vanlig råd er å velge en nyanse lysere. Hårfargen kommer også an på kvaliteten på håret som skal farges. Dvs. er det slitt, kan det ta til seg mer farge enn ellers.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Hårfargene til H&M er elendige, bortsett fra nyansen Total Black, den er faktisk av de bedre sorte kjøpefargene jeg har prøvd. Olje, spesielt acidic olje som olivenolje, trekker farge ut av håret, verdt et forsøk. Å begynne å bleke/avfarge selv nå vil nok ikke ende bra. Nei jeg tørr ikke å begynne å bleke det selv. En vennine av meg gjorde det selv hjemme og det ble ikke fint for å si det sånn. Men jeg kan jo prøve den olja å se om det vil funke
einna Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Det blir ofte lysere etter et par vask. Skjedd med både meg selv og venninner som har farget håret selv.
cellar Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Jeg tør ikke farge håret mitt mørkt hjemme lenger, etter at både jeg og venninner har endt opp med sort hår når målet var mørkebrunt Noen har hår som ikke tar til seg farge så godt, mens andre har det.. så derfor kan resultatet bli forskjellig selv om det er brukt eksakt samme farge. Fargen din blir nok å gå ut litt etter noen vask..så jeg ville ha venta litt og sett det an før jeg satt i gang med en ny runde farging. Er ikke bare-bare å gå fra nesten-svart til lysere uten at det skjærer seg helt.
phronima Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Håret ser alltid mørkt ut med en gang fordi det er mye overskuddsfarge igjen. Vask håret et par ganger så blir det bedre. Om ikke, kan du prøve Head & Shoulders-flasshampoo. Den er en notorisk fargedreper.
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Bruker jeg lys brun så blir det mellombrunt, slik er alle hårfarger.
thirteen Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Mitt hår blir alltid mørkere enn det som står på pakken. Tror det har noe med hvor mye av fargen håret absorberer eller noe. Derfor gikk jeg over til glansvask som du får kjøpt på de fleste frisørsalonger. Da blir ikke håret så mørkt, og blir du virkelig misfornøyd går fargen ut etter 6-8 uker ;-) (men det koster 180,- pakken, og det er jo ikke det billigste alternativet, men det beste, i følge frisøren min, når det kommer til hjemmefarging)
Gjest M_icka Skrevet 26. mars 2010 #12 Skrevet 26. mars 2010 Mitt hår blir alltid mørkere enn det som står på pakken. Tror det har noe med hvor mye av fargen håret absorberer eller noe. Derfor gikk jeg over til glansvask som du får kjøpt på de fleste frisørsalonger. Da blir ikke håret så mørkt, og blir du virkelig misfornøyd går fargen ut etter 6-8 uker ;-) (men det koster 180,- pakken, og det er jo ikke det billigste alternativet, men det beste, i følge frisøren min, når det kommer til hjemmefarging) Hei. Hva slags frisørsalong har du kjøpt glansvask hos?
thirteen Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 Hei. Hva slags frisørsalong har du kjøpt glansvask hos? Kjøper stort sett på Nikitia, men vet flere frisørsalonger som fører det. Den heter colour touch.
Gjest lolita___ Skrevet 28. mars 2010 #14 Skrevet 28. mars 2010 Det er ikke bare hm,alle hårfarger er sånn.Hvertfall de som blir laget nå.Tar du mørk blond blir den lyse brun.Lysebrun blir brun,mørke brun blir svart,svart blir blå svart.Så ta alltid en nyanse lysere enn det du har tenkt deg.Snakker av erfaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå