Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Da har jeg atter en gang trykt i meg masse mat fra Big horn steak house... Hvordan skal jeg komme meg ut av dette mønsteret?? orker ikke flere kilo nå pga fråtsing...
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 (endret) Hei! Først; ikke få dårlig samvittighet. Gjort er gjort og spist er spist. Så lenge du vanligvis lever sunt og har gode treningsrutiner, er det helt OK å "fråtse" en sjelden gang i blant. Kroppen trenger det - vi kan ikke bare leve på sunn kost hele tiden. Vi må unne oss selv noe godt og nyte det. Dersom du lever sunt en periode så for å fråtse skikkelig når du går lei, kan du kanskje holde av en dag i uken hvor du spiser akkurat det du har lyst på. Det takler kroppen, og så kan du ha noe å se fram til slik at du begrenser fråtsingen. Lykke til! Endret 19. mars 2010 av sunglasses
Chanel.No5 Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Hvor ofte spiser du ute da? Om det er noe du gjør en gang i blant så synes jeg det er dumt at du skal ødelegge det med denne dårlige samvittigheten du får etterpå. De aller fleste spiser litt mer enn de pleier til hverdags når de unner seg god mat og drikke ute og det er synd at du ikke skal kunne kose deg og nyte maten og drikken. Hva om du heller tar en treningsøkt/en god tur den dagen du skal ut å spise. Så kanskje samvittigheten for å spise litt ekstra blir litt lettere å handle med! Eller at du tar deg noe smått å spise før du går, noe frukt, knekkebrød eller lignende. Uansett så må du ikke tro du er den eneste som dette gjør, for det kan jeg LOVE deg at du ikke er!!
Gjest Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 (endret) Nah, du er ikke den eneste, TS! Jeg har mine dager jeg også... Har en fast dag i uka hvor jeg spiser det jeg har lyst på og nyter det. Passer på å få i meg godt med grønnsaker og proteiner til frokost og lunsj slik at jeg ikke orker å spise alt for mye godteri og slikt utover kvelden. Går gjerne en tur tidlig på dagen for å "kompensere" for spisingen utover kvelden, og jeg prøver å legge vekk den dårlige samvittigheten, for man må stole på at kroppen tar seg av det så lenge den får riktig trening og mat i hverdagene ellers. Endret 20. mars 2010 av sunglasses
Teriyaki Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Hver gang jeg lager meg pølse- og makaronigrateng eller chicken curry med nanbrød, så fråtser jeg alltid Men så lenge du over linjen er sunn så trenger du ikke å gi deg selv refs for dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå