Gå til innhold

Bra kaffebar/kafe i Bergen sentrum

Anbefalte innlegg

Gjest Silvermist
Skrevet

Vet ikke om dette blir helt riktig forum å poste i, men bær over med meg :)

Jeg lurer på om noen kan anbefale meg en koselig og bra kaffebar/kafe i Bergen sentrum.

Helst i området fra Ole Bulls plass/Torgalmenningen/Torget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vågen fetevare er koselig. Litt sånn retro, shabby stil, men rent, koselig og god mat! Min favoritt! Kong Oscarsgate like ved torget :O)

Cafe Opera er jo populær! god mat og kaffe (like ved ole bulls plass)

Hectors hybel, ved torgalmenningen av og til..

Men vågen fetevare er favoritten.

Kun disse tre plassene jeg liker og bruker selv

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Takk for tips :)

Ja, Vågen Fetevare er kjempekoselig!

Men jeg tror den gikk konkurs for et par måneder siden?

Det stod en konkursmelding på dem i BA eller BT.

Jeg får ta meg en tur ned i morgen og se om de fortsatt er åpne *håpe*

Vet du om noen andre nede i det området som er ok?

Endret av Silvermist
Gjest AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til de som er nevnt har du: Augustins kaffelade på galleriet, barfot (like ved kinoen) + mollier (ved teateret).

Gjest Silvermist
Skrevet

Takk for mange tips, Anonym!

Skrevet

Takk for tips :)

Ja, Vågen Fetevare er kjempekoselig!

Men jeg tror den gikk konkurs for et par måneder siden?

Det stod en konkursmelding på dem i BA eller BT.

Jeg får ta meg en tur ned i morgen og se om de fortsatt er åpne *håpe*

Vet du om noen andre nede i det området som er ok?

Hectors hybel er veldig koselig, men jeg har gått litt lei av den siden jeg bor rett ved siden av :fnise:

vågen fetevare har gjenåpnet med nye eiere (gudsjelov!), men er gode gamle vågen fortsatt (igjen gudsjelov!:O). rett ved siden av den, veggivegg, ligger et stort guloransj hus med kafé i 2 etasjer og en hærlig bakgård. Greier aldri å huske navnet på den. Når jeg bodde i området satt jeg ofte oppe i andre etasje der, drakk kaffe i fred og ro og kikket på regnet og folk som laffet forbi. Veldi rolig og fint sted. Pleier å drikke øl i bakgården der om sommeren. Koselig sted :O) Men ikke pokker om jeg kommer på hva stedet heter... Ellers kommer jeg ikke på andre i det området som er koselig. Mange går på Aroma (gaten opp mot fløybanen på venstre siden) men jeg synes det er et kaldt og utrivelig sted. Det lille kaffekompaniet, der får jeg bare klaustrofobi. Altfor trangt... Hectors hybel er nok ikke favorittstedet mitt, men av en merelig grunn så ender jeg ofte opp der :D

Gjest Silvermist
Skrevet

Å så flott at de har åpnet igjen! :hoppe:

Da lurer jeg meg på om det ikke blir en tur på Vågen i morgen, og så må jeg sjekke ut den som ligger ved siden av :jepp:

Jeg foretrekker også litt lune og koselige steder fremfor sterile kaffebarer, det er ikke alltid så lett å finne midt i sentrum.

Skrevet

rett ved siden av den, veggivegg, ligger et stort guloransj hus med kafé i 2 etasjer og en hærlig bakgård. Greier aldri å huske navnet på den

Tror det er Dr.Livingstone du beskriver her :)

Skrevet

I tillegg til alle de gode anbefalingene over, synes jeg de har veldig god kaffe på Godt Brød.

Skrevet

Kaffekompaniet. Ligger oppe ved Fløybanen, men er verdt gåturen! Et stort utvalg av ulike kaffityper :)

Gjest Silvermist
Skrevet

Det ble Vågen Fetevare denne gangen, er så koselig der :)

Skrevet

Eg har veldig sansen for mr.bean =)

Skrevet (endret)

Jeg liker også Sakristiet, en bitte liten kafe nede på Bryggen, den er godt gjemt ved blondebutikken og Traktøren.

Lille kaffekompaniet ved Fløibanen er også en favoritt.

Og for kaffe og mat bruker vi å få på kafe Aura tror jeg det heter, den ligger i et gult hus i begynnelsen av Marken, når du kommer fra torgallmenning siden.

Endret av pulverheksa
Skrevet

Jeg må ha en mocca på Opera hver gang jeg er i Bergen :rødme: Baguett og cola på Hectors er som regel også fast takst :gjeiper:

Ramler stadig innom Dromedar også; homing-instinktet som slår inn, kanskje? Kan ta trønderen ut av Trondheim, osv...

Hmmf, alt for lenge siden jeg har vært i Bergen nå, kjenner jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...