Gjest martin Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Her er en liten sann historie om meg. Jeg er mann med stor M. Er veldig flik til manneting, men ting som klesvask, husvask etc er ikke helt min greie. Kjæresten min er en sånn likestillings dame, og hun har prakka på meg å gjøre husarbeid som klesvask og gulv vasking. Jeg satt i gang og vasket klærene hennes på 90 Grader, og da ble visst noen av klærne hennes litt for små. Jeg vasket også alt undertøyet hennes sammen med arbeids klærene mine. Henholdsvis hvitt og rødt blandet med noe blått og svart. Hun var heller ikke så veldig fornøyd da. Resultatet er nå at jeg er bannlyst fra å bruke vaskemaskinen. Har ennå ikke funnet noen måte å slippe unna gulvvasken på, så hvis noen har gode tips er det bare å komme med dem. Martin
PoisonIwy Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Ahaha, kjæresten min gjorde det samme, han er og bannlyst. Men han må støvsuge, tømme søppel osv.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Lite imponert over kjæresten din som fortsette å vaske dine klær. "Riktig" respons ville være å vaske kun sine egne og la deg herje som du vil med dine klær.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Den har jeg også brukt. Måtte ta noe annet som straff da, men slipper i hvertfall klesvasken. tror denne er ganske vanlig rundt omkring.
Gjest Anjelika Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Å sortere klær og sette på riktig program er ikke akkurat rakettforskning, jeg hadde bare forklart han hvordan ting fungerte og ønsket bedre lykke neste gang. Hadde han gjort samme feil igjen så hadde han hatt IQ på nivå med en apekatt og slike er jo ikke jeg sammen med. Men klesvask er jo utrolig lite stress da, korttenkt av deg å oppgi den. Supert for henne at hun får den oppgaven (som basically er å trykke på en knapp) og kan bruke det som argument for at du må ta en annen plikt som f eks gulvvask.
Gina_ Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Skjønner ikke helt hva som er så forferdelig med klesvasken? Har ingen av dere bodd alene før eller? Vil dere heller vaske do og dusj, gå ut med søpla, vaske gulv? Som Anjelika sier, det er jo bare å stappe inn klær og trykke på en knapp.
Tusselabb Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Aldri bodd alene? Da må man nemlig gjøre slikt selv. Menn er så utrolig helpeløse og late.
asyar Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Hehe, det gjorde mannen til venninden min også. Det endte med at hun skrev lapper som hun hengte opp på vaskemaskinen, på klesdunkene (så det ble riktig sortering) og på trommelen. Han slapp ikke så lett unna, for å si det slik. Jeg lurer egentlig også på hvorfor man gjør slike ting for å "slippe" unna. Er man ikke to om arbeidet? Og er det noe du absolutt ikke vil gjøre, kan du vel snakke med kjæresten din om det slik at du kanskje kan få andre gjøremål istede?
Neje:-) Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Mannen min syns faktisk det er helt greit å sette på en klesvask, det er jo stort sett bare å trykke på en knapp... Og støvsugeren er visstnok ganske kul :gjeiper: Hadde min mann oppført seg som deg hadde jeg nok mista litt respekt for han. Elementære husholdskunnskaper burde være tilstede hos de fleste med en iq over 70...
Kjetil S. Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Som alenefar i fra -96 så lærte jeg meg veldig raskt å vaske klær riktig, vet du, og slike feil frister gjerne veldig sjeldent til gjentagelse. :-)) Spesielt med en fryktelig trang økonomi, som jeg hadde den gangen... Klesvask er i seg selv uansett en forholdsvis enkel affære sammenlignet med mye annen skitt, spør du meg... :-))))
Gjest Anjelika Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Jeg lurer egentlig også på hvorfor man gjør slike ting for å "slippe" unna. For noen virker det nærmest som det er et prinsipp å slippe unna husarbeid, og denne sykdommen er vanligst hos mammagutter som har bodd hjemme hele livet. Man blir fort kurert av å flytte ut og innse at husarbeid er en bra ting. Førvrig enig med Neje angående det å miste respekt, å demonstrere grenseløs latskap eller spille steindum er ikke akkurat fryktelig attraktive egenskaper.
Gjest Wilma Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Hadde du vært min kjæreste ville jeg sluttet å vaske dine klær- så fikk du gå og subbe til du ikke hadde noe reint. Men du kan jo bare fortsette å gjøre alle jobber hun vil dele på skikkelig dårlig- så er du snart på huet og rævva ut og da må du gjøre det selv uansett. Eller alternativt gå skitten og bo i møkk. Lykke til...
Gjest Asim Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 Her er en liten sann historie om meg. Jeg er mann med stor M. Nei, nei. Du har missforstått . For en dame er du en mann med ekstremt liten m...Det er min erfaring. Damer liker menn som kan å ordne opp hjemme. Det gjør foreksempel ikkeno at det blir vasket med feil program eller at det er bukser sammen med strechlaken- bare alt blir vaskt og tørket og putta i skap. Det har jeg lært. Damene syns det er topp. De syns det er fint å se på at man bytter dekk på bilen og, men de liker aller best når man gjør alt forskjellig. Da syns de det er mann med stor M og jeg har hørt at de prater med hverandre om dette her i mobilen. Det er jo ikke respekt for damer som har så mange fine kvaliteter når man driter i dems ønsker. Et tips til er at :Det blir oxo mye bedre sexliv når du gjør alt muliog rart hjemme og ordner opp. Spesiellt opplevde jeg det bra den dagen hun hadde instruert om nettopp laken og bukser for seg- og jeg gjorde det "riktig" sånn som hun liker. Jeg må si jeg reagerte på at du har helt dust prioritering, altså... Du fucker jo opp forholdet til dama pga at du ikke respekterer det som er viktig for hun. Og det er jo ikke definisjon på mann med stor M... Jeg sier bare: Vil du være mann med stor M så fiks på prioriteringene og på strategien. Du lager dårlig inntrykk av resten av oss, oxo. De kan tenke at alle er sånn. Vi er ikke sånn- og jeg visste faktisk ikke det om bukser og laken.
Gjest NewMonkey Skrevet 19. mars 2010 #15 Skrevet 19. mars 2010 (endret) Herregud, det er da ikke så vanskelig å vaske sine egne klær? Jeg har vaska klærne mine selv siden jeg var 8 år, og det tar 10min! Hvordan blir klærne til dere menn, som ikke vasker klær selv, rene? Drar dere hjem til mamma? :klø: Dere får klesvask til å høres ut som om det tar hele dagen og at det er skikkelig vanskelig Edit: Dessuten kommer dama di til å oppgradere deg fra mann til MANN, hvis du vasker klærne dine selv! Endret 19. mars 2010 av NewMonkey
Rubidum Skrevet 19. mars 2010 #16 Skrevet 19. mars 2010 Herregud, det er da ikke så vanskelig å vaske sine egne klær? Jeg har vaska klærne mine selv siden jeg var 8 år, og det tar 10min! Snakker vi siste nytt i tysk vaskemaskinteknologi...?
Gjest NewMonkey Skrevet 19. mars 2010 #17 Skrevet 19. mars 2010 Snakker vi siste nytt i tysk vaskemaskinteknologi...? Haha! Nei, men det tar jo ikke langt tid å ta klærne i en kurv, ta kurven til vaskemaskinen, kaste klærne oppi maskinen og trykke på en knapp. Det tar 10min. Og så er det bare å vente til den er ferdig. Man kan fint se en fotballkamp og vaske klær samtidig
Gjest line Skrevet 19. mars 2010 #18 Skrevet 19. mars 2010 jaja dere stakkars late menn kan jo sitte der å gni dere i hendene av selvtilfredshet hver gang dere slipper å vaske klær, men vit at kvinner liker menn som tar i et tak og viser ansvar, i hvertfall for sine egne klær og ting! Så mens dama di står å stapper dine bremsspor merkede underbokser i vaskemaskinen, forsvinner hennes respekt for deg mer og mer, og hun står å drømmer om et ordentlig mannfolk! jeg har ALDRI vasket et eneste plagg som har tilhørt mine kjærester, og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg står heller ikke klar med håndkleet når han har vært i dusjen, eller tørkepapiret når han har vært på do; han klarer det helt selv!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #19 Skrevet 19. mars 2010 Ja ja, så gidder du ikke å vaske klær eller gulv, men så lenge du tar din del med "manneoppgaver" som gressklipping, snømåking og rydding i garasjen er det greit. Samt barna selvfølgelig Men når det gjelder tips til å slippe unna gulvvasken må det være å bruke zalo. DET er et helvete å få opp!!! Blir glatt da, så vær obs!!! Et annet tips er jo å prøve å komme frem til en annen fordeling, og hvis hu bare ikke gir seg på at du skal ta gulvvasken får du la rusk og rask ligge igjen slik at hun blir nødt til å gå over med moppen selv... Spørs om samlivet lider litt under det da men det er valget mellom to onder...
Gjest gjest med tysk v Skrevet 20. mars 2010 #20 Skrevet 20. mars 2010 Seriøst....jeg har ei tysk vaskemaskin ( som en person her over nevnte...), mannen min jobbet i tyskland og kjøpte vaskemaskin der. Er ikke noe hokus pokus fordi da... Men uansett; min kjære ektemann prøvde seg på samme triks som TS.... vasket helt idiotisk, tromlet det meste av klær, så mine ullstrømpebukser passet vår 5årig sønn og var skuddsikker i tillegg... Skal innrømme at han slapp unna etter ei stund.... men det han ikke slapp unna er å bære skittentøykurven ned i vaskkjelleren, pluss å henge klærne opp på snoren! Skjønner ikke helt dere som sier å vaske klær er bare å trykke på en knapp?? Det er fakisk ikke det! I min verden innebærer klesvask; å få skittentøykurven fra badet og ned i vaskekjelleren, sortere tøyet, putte i maskinen, sette på riktig program (på tysk for mitt vedkommende..), ta vasken utav maskinen, tromle hvis det er tromlebare klær (sengetø, håndduker, undertøy..), henge opp tøy som ikke bør tromles, legge sammen når det er tørt og putte inn i div klesskap....(som oftest full forvirring hvis mannen gjør det, da han har en kone og to døtre, ikke alltid greit å se forskjell på str 7 år, 13 år og str small..) Etter at jeg har lest gjennom det jeg har skrevet nå, så innser jeg at enten er min mann et geni som har lurt meg i flere år til å ta all klesvask og sortering, eller så er han bare fullstendig vaske-klær-dust!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå