Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Hjelp! Han er gift med jobben, men ikke med meg. Jeg greier ikke dette lengre. Andre i samme situasjon? Hvordan takler dere damer at samboerene deres prioriterer jobben foran alt? Ingen av samtalene våre om temaet hjelper. Nå går jeg snart amok!
Gjest Supermimz Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Min mann er daglig leder, og jeg har akseptert at slik ting er nå, så vil han jobbe meget mye. Etterhvert så tror jeg at han vil prioritere hjemmelivet når barn kommer inn i bildet, men det blir da.
IsaCathrine Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Har ikke vært i en situasjonen nei. Men om dere har prøvd å snakke om det og det ikke hjelper, så tror jeg at jeg ville satt et ultimatum: Enten så elsker du meg så høyt at du trapper ned jobbingen, ellers så går jeg fra deg, for jeg har det ikke bra nå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Ja, har vært i den situasjonen i noen år nå, og har kommet til den konklusjonen at det er noe jeg enten må akseptere og finne en måte å leve med på, eller ikke akseptere det og gå. Det er bortimot umulig å forandre en person, den eneste man egentlig har makt over er jo seg selv. Har også dårlig erfaring med å stille ultimatum, det er ikke særlig hyggelig å få høre rett ut at jobben er viktigere enn en selv. Er fortsatt i tenkeboksen om jeg vil akseptere et liv der jeg alltid kommer et stykke ned på prioriteringslista hans. Gudene vet at vi har hatt MANGE og LANGE krangler, og det eneste rådet jeg kan gi om dere ikke kommer noen vei, er rett og slett å finne ut om du vil ha et slikt forhold. Kan du ikke leve med det, så gå. Kan du leve med det, så finn en måte å akseptere det på. Uansett er det ditt eget ansvar å gjøre deg selv lykkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå