Gå til innhold

Merkelig oppførsel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en gutt på 29 år som opplever noe merkelig med en pike, 26 år. Vi går på samme skole og i samme klasse. På en fest ble jeg kjent med denne piken og fant henne interessant. Selv om hun er litt sjenert og stille så hadde vi en del til felles. Det er jo som sagt alltid hyggelig å bli kjent med nye mennesker og dermed inviterte jeg henne ut med på en kaffe. Fikk da svar at hun traff en gutt så det sømmet seg ikke. Jeg synes det er litt rart, men tenkte at hun har sin moral å gå etter og jeg kan respektere det. Og det gjør jeg. Derfor sa jeg at det var helt ok til henne. Selvsagt hadde jeg noen dager med en flau følelse, men det gikk fort over. Jeg er jo en voksen mann og tenker som så at alle er forskjellige og om noen ikke vil/kan være med på en kaffe så er det ok i seg selv, ikke noe problem. Den andre blir ikke drittsekk av den grunn. Med dette i tankene møtte jeg henne på skolen. Men hun bare gikk forbi uten å se meg engang, hun så ned. Det er ok nok. Men noen dager senere var jeg på vei til aulaen da jeg så henne satt ved et bord. I forbifarten sa jeg Hei og smilte. Hun svarte Hei med en sur mine. Og nå virker det som om hun unngår meg. Vi satt for noen dager siden i kantina da hun hun kom med venninna si. Hun kjenner jo alle som satt med deg, men kom ikke bortom. Men da jeg gikk så kom hun.

Dette synes jeg er rar oppførsel og jeg har tenkt etter om jeg har fornærmet henne. Det kan jeg ikke se for meg at jeg har gjort. Egentlig så bryr det meg jo ikke så mye, men nok til at jeg lurer på hva som kan foregå i pikens hode. Det er jo helt ok at hun ikke vil ta en kaffe, men å oppføre seg på denne måten er vel ikke helt bra?

Hva tror dere?

Endret av knollogtott2010
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror hun er forferdelig sjenert ...

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

det kan virke som at hun er fryktelig sjenert ja. jeg gjetter at hun egentlig ville gå ut å ta en kaffe med deg. men turte ikke og sa nei. etterpå føler hun seg kjempedum og er redd for å treffe deg i tilfelle det oppstår en rar stemning pga det.

hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett konfrontert henne med det. spurt om det var noe galt eller noe sånt?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg tror at om du er mann så går du rett bort til henne og sier at "Dette er for dumt! Vi kan jo enda være venner!"

Skrevet (endret)

Jeg tror at om du er mann så går du rett bort til henne og sier at "Dette er for dumt! Vi kan jo enda være venner!"

Hei brutal mann :)

Du har muligens rett i det du skriver. Men jeg føler at jeg er mann nok når jeg velger å ikke gjøre så mye med saken heller. Rett og slett fordi jeg tar de avgjørelsene jeg føler er rett for meg. Det er mye jeg kan gjøre, men av hensyn til henne så blir det nok heller oppfattet som invaderende og overrumplende av meg å gå si det du foreslår. I noen tilfeller hadde det vært den beste løsningen, men jeg er trygg på at dette er ikke rett å gjøre her.

Men takk uansett for ditt synspunkt :)

Skrevet

det kan virke som at hun er fryktelig sjenert ja. jeg gjetter at hun egentlig ville gå ut å ta en kaffe med deg. men turte ikke og sa nei. etterpå føler hun seg kjempedum og er redd for å treffe deg i tilfelle det oppstår en rar stemning pga det.

hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett konfrontert henne med det. spurt om det var noe galt eller noe sånt?

Er det en ting man bør være obs på så er det å ikke deise i folks "the space bubble" helt uten videre. Jeg kan også her gjøre det du forslår, men føler at det blir feil. Men takk du også for et godt råd :)

Skrevet

jeg tror hun er forferdelig sjenert ...

Det kan være noe i det ja...

Skrevet

Jeg tenker det samme.

Eller i alle fall noe i den gata.

Noe sjenerte meg nok kunne funnet på :sjenert:

Eller at hun faktisk har en annen gutt og er redd for å ha fornærmet deg.

Jeg vet også at sjenerte fort kan oppfattes avvisende, så kanskje det bare er det? Egentlig.

Hva med å prøve å få henne på tomanshold og ta det opp med henne?

Skrevet (endret)

Jeg tenker det samme.

Eller i alle fall noe i den gata.

Noe sjenerte meg nok kunne funnet på :sjenert:

Eller at hun faktisk har en annen gutt og er redd for å ha fornærmet deg.

Jeg vet også at sjenerte fort kan oppfattes avvisende, så kanskje det bare er det? Egentlig.

Hva med å prøve å få henne på tomanshold og ta det opp med henne?

Greia er den at jeg er ikke fornærmet i det hele tatt. Det er ikke noe å bli fornærmet over :) Men som du skriver: hun kan kanskje tro det. Om hun treffer en annen gutt så beundrer jeg hennes lojalitet overofor han. Men med dette i mente; jeg fridde jo ikke akkurat til henne. :D Så det hele blir bare for dumt og jeg må bare smile av det. Og man kan jo likevel møtes på et voksent og modent nivå der man bare tar en kaffe og blir kjent. Det trenger ikke å bli noe mer enn det. Men man kan da si hei på skolen liksom.

Jeg tenkte også den samme tanken, men innser at det ikke er jeg som har startet denne distanseringen. Derfor vil det bli feil i og med at vi ikke omgås så mye på skolen heller da det er skole kun 3 dager. Videre når folk oppfører seg på en slik måte så kan det oppfattes som invaderende ved å gå så drastisk til verks. Ikke alltid, men noen ganger. Da er det bedre om de kommer til en siden de da har tatt initiativet til det selv.

Jeg har slått meg til ro med det som skjer, men forsto ikke helt hva problemet var. Derfor diskuterer jeg det her. Burde jo ha snakket med henne, men når hun sier Hei surt så frister det ikke akkurat å gå bort heller. Man har da litt stolthet.

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Greia er den at jeg er ikke fornærmet i det hele tatt. Det er ikke noe å bli fornærmet over :) Men som du skriver: hun kan kanskje tro det. Om hun treffer en annen gutt så beundrer jeg hennes lojalitet overofor han. Men med dette i mente; jeg fridde jo ikke akkurat til henne. :D Så det hele blir bare for dumt og jeg må bare smile av det. Og man kan jo likevel møtes på et voksent og modent nivå der man bare tar en kaffe og blir kjent. Det trenger ikke å bli noe mer enn det.

Jeg tenkte også den samme tanken, men innser at det ikke er jeg som har startet denne distanseringen. Derfor vil det bli feil i og med at vi ikke omgås så mye på skolen heller da det er skole kun 3 dager.

Jeg har slått meg til ro med det som skjer, men forsto ikke helt hva problemet var. Derfor diskuterer jeg det her. Burde jo ha snakket med henne, men når hun sier Hei surt så frister det ikke akkurat å gå bort heller. Man har da litt stolthet.

viss hun er sjenert så hjelper det ikke at hun om så blir 100 år. hun vil nok alltid være sjenert og reagere deretter. og altså ikke bli mer voksen eller moden på akkoratt det punktet. men for all del viss du ikke egentlig har interesse av å ta det noe lenger er det jo ikke noe å stresse med ;) det er jo tross alt ikke ditt problem.

Skrevet

viss hun er sjenert så hjelper det ikke at hun om så blir 100 år. hun vil nok alltid være sjenert og reagere deretter. og altså ikke bli mer voksen eller moden på akkoratt det punktet. men for all del viss du ikke egentlig har interesse av å ta det noe lenger er det jo ikke noe å stresse med ;) det er jo tross alt ikke ditt problem.

Helt enig :)

Men det var godt å kunne sette ord på tankene :)

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Helt enig :)

Men det var godt å kunne sette ord på tankene :)

ja det er det vel alltid i grunn :) og sikkert litt greit å forstå litt mer av tankegangen til oss jenter :ler:

Skrevet

Greia er den at jeg er ikke fornærmet i det hele tatt. Det er ikke noe å bli fornærmet over :) Men som du skriver: hun kan kanskje tro det.

Akkurat. Jeg er som sakt ganske sjenert selv. Dvs, om det er det eller mangel på sosial kunnskap/strategier vet jeg ikke helt, men det resulterer hvertfall i at jeg fort kan tro at folk er fornærmet/sur for noe som for andre ikke betyr noen ting.

Si at jeg er denne jenta. Så tenker jeg at du er sur på meg fordi jeg ikke ville være med. Så ser jeg deg i klasserommet, og føler at du overser meg (fordi du egentlig ikke ser meg), og dermed er jeg enda mer sikker på at du er sur på meg.

Når man går fram for det, selv om det er ubevist, så finner man fort mange tegn på at en person er sur på deg altså. Selv om andre oppfører seg på akkurat samme måte uten at man tror at de er sure av den grunn.

Dårlig dag

Hilser ikke.

Om hun treffer en annen gutt så beundrer jeg hennes lojalitet overofor han. Men med dette i mente; jeg fridde jo ikke akkurat til henne. :D Så det hele blir bare for dumt og jeg må bare smile av det. Og man kan jo likevel møtes på et voksent og modent nivå der man bare tar en kaffe og blir kjent. Det trenger ikke å bli noe mer enn det. Men man kan da si hei på skolen liksom.

Kanskje hun er redd for at det skal skje noe mer? Ikke helt vet hvordan hun skal takle det om du begynner å vise mer interesse for henne?

Sa du hei til henne når du møtte henne?

Jeg sier så og si aldri hei til folk om de ikke sier hei først. Da skal det være folk jeg kjenner godt (ikke nok at vi har gått i klasse i ett par år..)

Når det gjelder at hun svarte deg surt så kan det jo bare være at hun hadde en dårlig dag..

Jeg tenkte også den samme tanken, men innser at det ikke er jeg som har startet denne distanseringen. Derfor vil det bli feil i og med at vi ikke omgås så mye på skolen heller da det er skole kun 3 dager. Videre når folk oppfører seg på en slik måte så kan det oppfattes som invaderende ved å gå så drastisk til verks. Ikke alltid, men noen ganger. Da er det bedre om de kommer til en siden de da har tatt initiativet til det selv.

Snakker du her om å ta det opp med henne?

Skjønner godt at du lurer, selv om du egentlig er ferdig med saken.

Hadde jeg vært deg hadde jeg fortsatt med å gi henne et smil og et "hei" når det er naturlig.

Er hun sjenert som meg så kan jeg love deg at det betyr innmari mye!

Skrevet

Akkurat. Jeg er som sakt ganske sjenert selv. Dvs, om det er det eller mangel på sosial kunnskap/strategier vet jeg ikke helt, men det resulterer hvertfall i at jeg fort kan tro at folk er fornærmet/sur for noe som for andre ikke betyr noen ting.

Si at jeg er denne jenta. Så tenker jeg at du er sur på meg fordi jeg ikke ville være med. Så ser jeg deg i klasserommet, og føler at du overser meg (fordi du egentlig ikke ser meg), og dermed er jeg enda mer sikker på at du er sur på meg.

Når man går fram for det, selv om det er ubevist, så finner man fort mange tegn på at en person er sur på deg altså. Selv om andre oppfører seg på akkurat samme måte uten at man tror at de er sure av den grunn.

Dårlig dag

Hilser ikke.

Kanskje hun er redd for at det skal skje noe mer? Ikke helt vet hvordan hun skal takle det om du begynner å vise mer interesse for henne?

Sa du hei til henne når du møtte henne?

Jeg sier så og si aldri hei til folk om de ikke sier hei først. Da skal det være folk jeg kjenner godt (ikke nok at vi har gått i klasse i ett par år..)

Når det gjelder at hun svarte deg surt så kan det jo bare være at hun hadde en dårlig dag..

Snakker du her om å ta det opp med henne?

Skjønner godt at du lurer, selv om du egentlig er ferdig med saken.

Hadde jeg vært deg hadde jeg fortsatt med å gi henne et smil og et "hei" når det er naturlig.

Er hun sjenert som meg så kan jeg love deg at det betyr innmari mye!

Ja, alle disse "kanskjene" er vel roten til det meste. Men da er vel det bedre å holde seg unna. For hvis man ikke kan møte en person på nøytral grunn så er det ikke mye vekst.

Misforstå meg rett, jeg er ikke dømmende. Har selv for mange år siden vært i samme situasjon; veldig sjenert, usikker på meg selv, redd for det meste med alle kanskjene. Så jeg vet godt hvordan man som sjenert kan ha det. Det jeg også vet er at man som sjenert innerst inne ønsker den andre skal komme. Dette gjelder selvsagt ikke alle gangene, men en del ganger.

Får se hva jeg gjør :)

Skrevet

Hun er definitivt sjenert, og sliter "kanskje" med dårlig samvitighet over at hun sa nei til å gå ut med deg. Derfor blir det ubehagelig for hun å være i nærheten av deg.

Skrevet

Hun er definitivt sjenert, og sliter "kanskje" med dårlig samvitighet over at hun sa nei til å gå ut med deg. Derfor blir det ubehagelig for hun å være i nærheten av deg.

Det er mulig jeg er tett i knollen nå, men hvorfor skal man ha dårlig samvittighet over ikke å gå ut med noen??? :)

Det er jo slik livet er, noen ganger vil man og andre ganger ikke. Dessuten er jeg bombesikker på at vi gutter er født med et "avvisnings-gen" siden 9 av 10 jenter sier ofte nei :ler:

Men det er jo ikke mitt uansett. Jeg respekterer jo hennes avgjørelse og berømmer hennes moral. No hard feelings fra min side. Uansett hvis hun er sjenert så vil jo en eventuelt "ta en prat med henne" muligens gjøre ting verre.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du er tett i knollen fordi du ikke setter deg ned og prater med henne og får fjernet den klamme stemningen mellom dere. Det du nå gjør er så lite mandig at du kan se frem til et singelliv for evigheten om du ikke lærer deg å ta mer tak i situasjonen.

Spør hvilken som helst pike som frekventerer dette forum, eller de du skulle møte ut i den virkelige verden.

Skrevet

Du er tett i knollen fordi du ikke setter deg ned og prater med henne og får fjernet den klamme stemningen mellom dere. Det du nå gjør er så lite mandig at du kan se frem til et singelliv for evigheten om du ikke lærer deg å ta mer tak i situasjonen.

Spør hvilken som helst pike som frekventerer dette forum, eller de du skulle møte ut i den virkelige verden.

Synes du er litt vel bastant her. Det er ikke meg som skal ta tak i denne klamme stemningen siden det ikke er jeg som har skapt distansen i første omgang. Og hva er mandig ifølge deg? Har du hørt om sunn fornuft? Jeg mener at det å være mandig ikke betyr at man skal påta seg all løsninger i enhver situasjon :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...