Gå til innhold

Stive muskler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen har som har vært plaget av stive musker? Jeg er konstant stiv i ryggen, beina, skuldrene... Ja, stort sett overalt. og værst er det om morgenen.. Noen som har råd eller tips til behandling som virker. Er åpen for alt, det være seg akupunktur, healing osv osv.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med yoga - gjør solhilsen hver morgen. Det hjelper meg når jeg i perioder er veldig stiv.

Gjest gjest
Skrevet

hvis det har vart lenge ville jeg gått til lege. men du har kanskje allerede diagnosert en revmatisk lidelse?

Skrevet

Takker for svar. Har ikke vært til lege med dette. Men gikk en periode til kiropraktor for 2 år siden da det låste seg helt i ryggen. Han mente også at jeg var usedvanlig stiv i muskulaturen. Håper jeg finner en løsning på dette snart. Er ikke det at det er så vondt altså, men bare slitsomt liksom...

Gjest gjest
Skrevet

du bør gåtil lege. hvis det er en lidelse, eks leddgikt, så vil det ubehandlet føre til feilstillinger og skader.

Skrevet

Hm, har ikke så masse gode råd egentlig. Jeg er selv stokk stiv og prøver å avhjelpe ved å gå jevnlig å få massasje. Det synes jeg hjelper litt. Har dessuten investert i massasjepute som jeg bruker fra tid til annen. Den knar opp stive muskler i ryggen ganske bra. Fikk også ryddet opp i en del "vondter" da jeg gikk til osteopat i fjor sommer. Hadde en del låsninger her og der som såvisst ikke gjorde saken bedre, men hos meg er stivheten mer grunnleggende enn som så ettersom jeg har vært slik siden jeg var barn.

Hva ellers? Trening hjelper litt, synes jeg, men helt bra blir det ikke.

Skrevet

Takker for alle velmenende og gode svar...

• 2 år senere...
Gjest Harald
Skrevet

Har det på samme måte, men har gått til lege... de finnne ingen kroniske eller reumatiske lidelser på bilder (annet enn 2 prolapser) eller blodprøver. Hatt det sånn nå i over 10 år, men det har blitt værre... Eneste som hjelper er smertestillende, spesielt om morgenen! Redd for å trene fordi jeg er redd ryggen skal gå til H*******! Hatt prolaps ca 2 ganger hvert år de siste 10 årene...

Henger meg på linken din hvis det ikke gjør noe... kanskje noen med erfaring eller andre leger stikker innom for bedre forklaringer enn det jeg er vant med (;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...