Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger litt hjelp her. Jeg tenkt jeg skulle lage ett budsjett til oss. Men no til mitt problem. Vi er en familie på 2 voksne og 1 barn på 2 år. Annenhver helg har min mann sine barn her, dem er 12 og 14 år. Og vid skolefri har jeg mine 3 barn her. Så under skolefri er vi en 8 stykk her. Hvordan i all verden regner jeg ut ett budsjett da? Da det er forskjellig fra måned til måned??

Trenger goe råd her :sjenert:

På forhand takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Trenger litt hjelp her. Jeg tenkt jeg skulle lage ett budsjett til oss. Men no til mitt problem. Vi er en familie på 2 voksne og 1 barn på 2 år. Annenhver helg har min mann sine barn her, dem er 12 og 14 år. Og vid skolefri har jeg mine 3 barn her. Så under skolefri er vi en 8 stykk her. Hvordan i all verden regner jeg ut ett budsjett da? Da det er forskjellig fra måned til måned??

Trenger goe råd her :sjenert:

På forhand takk!

Da er det 2 barn på 12 og 14 år hos dere fast 2 helger i mnd du må regne med om jeg har forstått det riktig?

I tillegg har du 3 barn som er hos dere ved "skolefri" - da regner jeg med du mener i ferier? Om det er sånn, vil vel dette si påske, jul, vinter, høst og sommer, men bare annenhver eller?

Jeg ville laget et fast månedsbudsjett der de 2 helgene med 2 ekstra er medregnet og så sett på hvilke ferier dine 3 barn skal tilbringe hos dere og så plusset på ekstra kostnader disse mnd - om du vet sånn ca hvilke utgifter dette medfører.

Skrevet

Da er det 2 barn på 12 og 14 år hos dere fast 2 helger i mnd du må regne med om jeg har forstått det riktig?

I tillegg har du 3 barn som er hos dere ved "skolefri" - da regner jeg med du mener i ferier? Om det er sånn, vil vel dette si påske, jul, vinter, høst og sommer, men bare annenhver eller?

Jeg ville laget et fast månedsbudsjett der de 2 helgene med 2 ekstra er medregnet og så sett på hvilke ferier dine 3 barn skal tilbringe hos dere og så plusset på ekstra kostnader disse mnd - om du vet sånn ca hvilke utgifter dette medfører.

Takk for hjelpen. Får gjøre som du sier og regne med 2 barn i hoved budsjettet. Men siden vet jeg ikke riktig hvor mye kostnader det er med de barnen som er her under ferien. Men dem er her vinterferie, påskeferie, sommerferie, høstferie, jul , nyttår.

Jul og nyttår er de her annenhver. Men ellers er de her hele tiden.

Så derfor lurte jeg på hvordan jeg skulle få ett budskjett som blir "rett og rimelig".

Skrevet (endret)

Her er en fin side med tips, og mal du kan laste ned:

http://okonomiguiden.no/lag-personlig-budsjett/

Får du de grunnleggende og relativt faste kostnadene på plass her så er du langt på vei med å ha god oversikt.

Ang. "feriebarna" så kan du jo følge med hvor mye ekstra utgifter du får nå i påskeferien, og bruke det som utgangspunkt for en bufferpost for fremtidige ferier?

Å sette av penger (eventuelt på separat konto) er uansett lurt for uforutsette utgifter :)

Endret av Marabou

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...