Gå til innhold

For oss som vil ha langt hår sommeren 2011.

Anbefalte innlegg

Gjest Langt hår....
Skrevet

Jeg klippet håret litt for kort.Nå angrer jeg og vil ha det til midt på ryggen igjen.

Det vil ta cirka et år.Det er rett nedenfor skuldrene nå.Jeg har tatt ølgjær i pulverform i cirka en uke.Funker ølgjær noe særlig?

Er det noen som har noen gode råd til oss som sparer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klippet håret litt for kort.Nå angrer jeg og vil ha det til midt på ryggen igjen.

Det vil ta cirka et år.Det er rett nedenfor skuldrene nå.Jeg har tatt ølgjær i pulverform i cirka en uke.Funker ølgjær noe særlig?

Ja, prøv Hair and Skin. Helsekostbutikkene selger dette. Jeg har hatt utrolig god effekt av dette, og t.o.m frisøren min er blitt overbevist. Lykke til!

Skrevet

Ølgjær har jeg ikke prøvd.

Mitt tips er å la håret få tid til å vokse, det vil si ikke klipp det hver 4-6 uke.

Gjest Langt hår...
Skrevet

Ja, prøv Hair and Skin. Helsekostbutikkene selger dette. Jeg har hatt utrolig god effekt av dette, og t.o.m frisøren min er blitt overbevist. Lykke til!

Er det Hair and Skin Gain du mener? Jeg googlet Hair and Skin og da var det det som kom opp.

Ølgjær har jeg ikke prøvd.

Mitt tips er å la håret få tid til å vokse, det vil si ikke klipp det hver 4-6 uke.

Enig med deg i det.Da vil man jo bare klippe av den ene cm som har vokst allikevel.Håret mitt blir heldigvis ikke fort slitt heller.

Gjest Langt hår......
Skrevet

Jeg har fortsatt ikke merket noe til ølgjæreffekten.

Jeg har derfor bestemt meg for å kutte ut såkalte vidunderkurer og bare la håret være i fred.Det blir derfor ikke aktuelt å prøve Hair and Skin Gain heller.

Det blir for stressende å fokusere på håret hele tiden,noe som automatisk skjer når man må passe på å ta sånne kosttilskudd hele tiden.

Jeg skal gi tilbakemelding i juni 2011 og fortelle hvordan det har gått.

• 2 uker senere...
Gjest lolita___
Skrevet

Jeg henger meg på her:)

Jeg gjorde samme tabben.Ble så lei det lange håret det var helt til navlen.Fikk en sikkelig bad ide om å klippe meg.Og nå sitter jeg her og angrer som bare det.Har hår til skuldrene nå:(

Dette gjør jeg for håret

-Oliven olje kur

-Ølgjær(tatt det i 3 uker)med effekt fakktisk:)

-biosilk

-kur i gang i uken

-tran

-nøtter

-sink

Forresten ts hvor langt er håret ditt nå?

Skrevet

Hva er ølgjær? Jeg fikk også den sprøe ideen om å klippe meg kort :(

Skrevet

Hvordqn funker ølgjær-opplegget?? Hvor mye raskere vokser håret? Hvor ofte skal man ta det? Hvordan tar man det ( blandes med vann?)? Hva koster det sånn ca?? Skal gifte meg juli 2011, og vil veeldig gjerne ha hår til midt på ryggen da, har til litt nedenfor skuldrene nå:)

Skrevet

Det er lurt å kure håret regelmessig, fuktighetskur for fukt til tørt hår og proteinkur for gjenoppbygging/reparering av slitt hår. Sistnevnte spesielt viktig for bleiket hår.

Bruk balsam hver gang du vasker håret. Balsam lukker skjellagene i hårstråene, slik at håret ikke blir så lett slitt. Samme effekt har skylling av hår i kaldt vann.

Bruk hårføner, rettetang osv minst mulig, og ikke gre håret mens det er vått, da er det på sitt svakeste fordi elastiteten er liten. Bruk varme- og uv-beskyttende serum.

Tar du godt vare på håret ditt, blir det mindre slitt, og du kan dermed stusse det sjeldnere og ta mindre av lengden.

Hvor ofte du stusser kommer også an på hvilken hårtype du har, noen slipper unna med mindre enn andre, etter hvor sterke og tykke hårstrå du har. Det som passer for en passer ikke nødvendigvis for andre. Hør med frisøren din, men gjør det du føler er rett, du merker selv når håret er slitt (f.eks ved splittede tupper).

Stussing gjør ikke at håret vokser fortere, men det kan forhindre at de slitte tuppene knekker av, og dermed blir det lengre likevel..

Variert kosthold. Gode kilder til vitamin B er animalske varer som fisk, egg, ost, nyrer, lever, melk og oksekjøtt, samt gjær, grove kornprodukter, nøtter, frukt og grønnsaker.

Vask håret så sjeldent som mulig, gjerne hver 3 dag. Vasking sliter på håret.

Sjekk ut andre tråder her på kg, mote.no og/eller google det. Mye nyttig informasjon og historier om hva som har funket for folk rundt om kring.

"Kjerringråd":

Hodebunnsmassasje skal stimulere hårsekkene.

Å stå på hodet i ca 2 min per dag skal gi blod (og dermed næring) til hårsekkene, slik at håret gror fortere..

Ølgjær inneholder vit B og andre næringsstoffer som skal ha positiv innvirkning på blant annet hårvekst, håravfall og hårets styrke.

FAST shampo og balsam skal kunne få håret til å vokse fortere...

Glatt putetrekk skal gi mindre friksjon for håret, og dermed slite mindre.

Henna-farge skal styrke hårstråene.

Hilsen en sparer som har lest seg litt opp ;)

Skrevet

Hvordqn funker ølgjær-opplegget?? Hvor mye raskere vokser håret? Hvor ofte skal man ta det? Hvordan tar man det ( blandes med vann?)? Hva koster det sånn ca?? Skal gifte meg juli 2011, og vil veeldig gjerne ha hår til midt på ryggen da, har til litt nedenfor skuldrene nå:)

Se tråden: "Ølgjær kuren. Virker det."

Gjest lolita___
Skrevet

Einna så søt du er, blitt så flink med all faktaen:)

Er selv helt besatt etter å få håret mitt langt igjen:)

Håper virkelig alt dette vi gjør lønner seg til slutt.

Skrevet

hårstrikk er heller ikke å anbefale når du sparer faktisk. Bruk spenner og klemmer og bare dette. Det å tupere og flette håret skader det også. Kure håret ja, ca en gang i uken og bruke balsam hver gang som hun over her sier og ikke bruk hårføner eller annet med varme.

Ikke klipp håret når du sparer rett og slett, frisører tar alltid for mye, du kan heller klippe det når du er ferdig med å spare, tro meg det funker. (Bare husk å ikke farge eller stripe det da blir det ekstremt slitt) Gjør du dette får du langt og vakkert hår.

Gjest Alabama
Skrevet

Går det an å ta noe for at håret skal vokse fortere? Trodde ikke det gikk an, jeg!

Skrevet

Einna så søt du er, blitt så flink med all faktaen:)

Er selv helt besatt etter å få håret mitt langt igjen:)

Håper virkelig alt dette vi gjør lønner seg til slutt.

Hehehe, ja, det er myye bedre å være besatt på dette enn eksamenslesing som jeg egentlig burde bruke alle kreftene mine på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...