Gjest Huffsa Skrevet 19. mars 2010 #1 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Har fått dilla på ostesmørbrød som jeg lager i ovnen. Men blir jo litt "lei" av det samme gamle. Så lurer på hva andre har på ostesmørbrødet sitt? Jeg har enten; Ketchup Ost Pommes frittes krydder og evt aromat eller; Smør og kanskje ketchup Ost Ketchup Oregano Blir litt kjedelig i lengden Endret 19. mars 2010 av Huffsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramello Skrevet 19. mars 2010 #2 Del Skrevet 19. mars 2010 Dette bruker jeg å ha oppå ostesmørbrødene: - Pizzasaus (selges på glass). - Skinke. - Evt. tomat. - Ost. - Oregano eller kjøtt og grillkrydder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 19. mars 2010 #3 Del Skrevet 19. mars 2010 Middagspølse eller piknik skinke er godt på ostesmørbrød i ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 19. mars 2010 #4 Del Skrevet 19. mars 2010 I går da jeg lagde ostesmørbrød hadde jeg dette på: - Skinke - Tacosaus - Ost - Piffi oppå Nam, nam kjempegodt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 19. mars 2010 #5 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg bruker ost pizzasaus pepperoni skinke purre hvitløk oregano pepper cherrytomater løk tacosaus paprika kjøttdeigrester sikkert mer, men det er det jeg kom på nå Ikke alt på en gang da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petre Skrevet 19. mars 2010 #6 Del Skrevet 19. mars 2010 Sennep og hamburgerrygg. Pesto og rødløk (evnt tomat). Godt med feta og soltørket tomat også, men da bruker jeg gjerne toastjern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petre Skrevet 19. mars 2010 #7 Del Skrevet 19. mars 2010 Sennep og hamburgerrygg. Pesto og rødløk (evnt tomat). Godt med feta og soltørket tomat også, men da bruker jeg gjerne toastjern Gulost i tillegg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hetheru Skrevet 19. mars 2010 #8 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg liker å ha sylteagurk på. Starter med smør ketchup eller sennep, skinke eller noe lignende, sylteagurk og ost. Av krydder bruker jeg salt, pepper, chilipulver, (eller finhakket chili,) av og til grillkrydder og oregano. En annen ting som er godt, er å bruke kjøttdeigrester hvis du har hatt taco dagen før eller noe slikt. Det er nam det Min kjære er selvutnevnt ostesmørbrødekspert, og bruker gjerne kjøttpølse, purre, paprika, paprikapulver, løk, tomat purè, etc. Med andre ord kan stort sett alt brukes til å lage herlige ostesmørbrd Glemte å si at hamburger på ostesmørbrød er kjempegodt. Gjerne med en annanasring på toppen, masse ost og oregano Endret 19. mars 2010 av Hetheru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 19. mars 2010 #9 Del Skrevet 19. mars 2010 Sterk sennep (Dijon), ost, tomat og bacon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 19. mars 2010 #10 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg lager en blanding av ketchup med litt sennep i, ost og peperoni, kryddret med tørket chilli, grillkrydder og pizzakrydder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beauté Skrevet 19. mars 2010 #11 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg rister først brødene i brødristeren. Da blir de ikke så bløte. Og det tar ikke så lang tid som å grille eller ha dem i ovnen. Og så tar jeg ketchup på, skinke eller fårepølse, tomat og oliven en gang i blant. Ost på toppen med litt grillkrydder og basillikum. Tar dem inn i mikroen i 45 sekunder 650W. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. mars 2010 #12 Del Skrevet 19. mars 2010 - Ketchup - Sennep - Løk - Paprika - Sylteagurk - Ost - Oregano og paprikakrydder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 19. mars 2010 #13 Del Skrevet 19. mars 2010 Ost, skinke, ketchup og aromat. nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 19. mars 2010 #14 Del Skrevet 19. mars 2010 Ost Skinke eller fårepølse Grillkrydder Oregano Smør Grov sennep Litt ketchup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 19. mars 2010 #15 Del Skrevet 19. mars 2010 Tomat, mozarella, løk og pesto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini70 Skrevet 19. mars 2010 #16 Del Skrevet 19. mars 2010 Ketchup, ost og grillkrydder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 19. mars 2010 #17 Del Skrevet 19. mars 2010 Man kan ha grillpølse på, del den på tvers og langs og legg bitene på ei brødskive. Ha på gulost og krydder og varm på varmluft en liten stund Ellers pleier jeg bare å ha skinke, gulost og krydder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asyar Skrevet 19. mars 2010 #18 Del Skrevet 19. mars 2010 Åh, det er mye forskjellig det. Gjengangeren akkurat nå er: Grønn pesto, en god salt skinke av no slag - f.eks strandaskinke (tar det jeg har) og en god ost, f.eks mozerella. Ellers bruker jeg av kjøtt også det jeg har, salami, bogskinke, skinke, servelat, eller grillpølse.. Hiver på no forskjellig krydder som passer til det kjøttpålegget jeg velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #19 Del Skrevet 19. mars 2010 Favoritten er "sterk-ketchup" (chiliketcup, kanskje :klø under, så ost, og et par jalapenos på toppen før de stekes nederst i ovnen med bare undervarme på, da blir de crispy på undersiden. Og om jeg føler for det, har jeg litt lettrømme på toppen før jeg spiser dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneMarthe Skrevet 19. mars 2010 #20 Del Skrevet 19. mars 2010 Har to favoritter Smører pizzasaus på en brødskive, har på fersk basilikum, deretter mozzarellaost og tomater på toppen. Steker i ca. 15 min i ovnen, og har på parmaskinke helt på slutten. Det blir en slags brødskivepizza. Den andre varianten er at jeg smører skinkeost på en brødskive og har på kokt skinke-biter og purre, deretter skjærer jeg brødskriven i to, og legger de med fyllet mot hverandre. Stek i ovnen til brødskriven har blitt sprø og gyllen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå