*lilly* Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har en ipod nano, det samme har en veninne av meg. Nå lurer jeg på om jeg kan koble hennes ipod til min PC for å få overført musikk, lydbøker++ som jeg har på min itunes? Kan man velge å overføre/kopiere f.eks. alle lydbøkene jeg har? Og i såfall hvordan gjør jeg det? :klø: Håper noen erfarne ipod-brukere kan hjelpe meg litt her
megvell1 Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har en ipod nano, det samme har en veninne av meg. Nå lurer jeg på om jeg kan koble hennes ipod til min PC for å få overført musikk, lydbøker++ som jeg har på min itunes? Kan man velge å overføre/kopiere f.eks. alle lydbøkene jeg har? Og i såfall hvordan gjør jeg det? :klø: Håper noen erfarne ipod-brukere kan hjelpe meg litt her hei vanligvis er ipoder kopisperra slik du kan legge musikk in på ipoden men ikke kopiere fra ipoden til pcen men vis du bruker dette programmet på pcen skal du kunne gjøre det http://en.kioskea.net/telecharger/download-816-sharepod har testa programmet på ipod touch å de funker fett
henine Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Jeg har en ipod nano, det samme har en veninne av meg. Nå lurer jeg på om jeg kan koble hennes ipod til min PC for å få overført musikk, lydbøker++ som jeg har på min itunes? Kan man velge å overføre/kopiere f.eks. alle lydbøkene jeg har? Og i såfall hvordan gjør jeg det? :klø: Håper noen erfarne ipod-brukere kan hjelpe meg litt her Du kan koble hennes ipod til din PC og overføre musikk og diverse ting du har på itunes til ipoden hennes ja. Man kan ha flere ipoder på samme itunes, det har jeg.
*lilly* Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2010 Du kan koble hennes ipod til din PC og overføre musikk og diverse ting du har på itunes til ipoden hennes ja. Man kan ha flere ipoder på samme itunes, det har jeg. Men blir alt automatisk overført, eller kan jeg velge hva jeg vil overføre? Hvordan gjør jeg i såfall det?
henine Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Men blir alt automatisk overført, eller kan jeg velge hva jeg vil overføre? Hvordan gjør jeg i såfall det? Jeg er ikke så god til å forklare, men skal prøve å gjøre ett forsøk Du kan velge hva du vil overføre. Når du har koblet til ipoden kommer det opp en oversikt side over ipoden, versjonen og instillinger. Under innstillinger der velger du manuell håntering. Så kan du begynne å velge og vrake over ting du vil overføre På de forskjellige bolkene øverst står det: musikk, film, tv programmer, podcaster osv, på disse trykker du og der kan du velge hva du vil ha på ipoden.
*lilly* Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2010 Jeg er ikke så god til å forklare, men skal prøve å gjøre ett forsøk Du kan velge hva du vil overføre. Når du har koblet til ipoden kommer det opp en oversikt side over ipoden, versjonen og instillinger. Under innstillinger der velger du manuell håntering. Så kan du begynne å velge og vrake over ting du vil overføre På de forskjellige bolkene øverst står det: musikk, film, tv programmer, podcaster osv, på disse trykker du og der kan du velge hva du vil ha på ipoden. Tusen takk! Det vart godt forklart
Mann 42 Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Jeg er ikke så god til å forklare, men skal prøve å gjøre ett forsøk Du kan velge hva du vil overføre. Når du har koblet til ipoden kommer det opp en oversikt side over ipoden, versjonen og instillinger. Under innstillinger der velger du manuell håntering. Så kan du begynne å velge og vrake over ting du vil overføre På de forskjellige bolkene øverst står det: musikk, film, tv programmer, podcaster osv, på disse trykker du og der kan du velge hva du vil ha på ipoden. Så vidt jeg forstår, så kan du koble så mange pod-er du vil til en gitt pc, dvs en konto, men du kan ikke ha flere kontoer/biblioteker synkronisert til en pod. Det innebærer at du kan overføre innhold fra din pc til hennes ipod, men da mister hun det som ligger der fra før. Men det kan hun jo evt legge inn på nytt senere. Det tar jo ikke lange tida.
Mann 42 Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 hei vanligvis er ipoder kopisperra slik du kan legge musikk in på ipoden men ikke kopiere fra ipoden til pcen men vis du bruker dette programmet på pcen skal du kunne gjøre det http://en.kioskea.net/telecharger/download-816-sharepod har testa programmet på ipod touch å de funker fett Det ville jeg vært litt forsiktig med. Det er brudd på kontrakten din, og du risikerer at kontoen slettes. Og at du blir forfulgt strafferettslig. Nå er ikke JEG noen geek, men jeg tror knapt at det vil være et større problem for Apple å inkludere "finn-det-illegale-programmet"-muligheter i en av de automatiske oppdateringene som kommer jevnlig. Det er ingen naturlov som sier at de BARE må oppgradere grensesnittet eller lydkvaliteten.
henine Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Så vidt jeg forstår, så kan du koble så mange pod-er du vil til en gitt pc, dvs en konto, men du kan ikke ha flere kontoer/biblioteker synkronisert til en pod. Det innebærer at du kan overføre innhold fra din pc til hennes ipod, men da mister hun det som ligger der fra før. Men det kan hun jo evt legge inn på nytt senere. Det tar jo ikke lange tida. Nei, det stemmer ikke. Man mister ikke innholdet som allerede er på ipoden, det nye du legger inn kommer i tilegg til det du allerede har på ipoden. Dette er ikke vondt ment men det er tydelig at du ikke er geek.
Gjest Coarvi Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Så vidt jeg forstår, så kan du koble så mange pod-er du vil til en gitt pc, dvs en konto, men du kan ikke ha flere kontoer/biblioteker synkronisert til en pod. Det innebærer at du kan overføre innhold fra din pc til hennes ipod, men da mister hun det som ligger der fra før. Men det kan hun jo evt legge inn på nytt senere. Det tar jo ikke lange tida. Neineinei, riv, ruskende galt! Jeg er ikke geek jeg heller, men hadde ikke eid ipoden mange minuttene før jeg lærte at dette bare er tøv. Merkelig nok er det mange som går rundt og tror dette, skjønner ikke hvorfor? Med manuell håndtering har man FULL kontroll! Det ville jeg vært litt forsiktig med. Det er brudd på kontrakten din, og du risikerer at kontoen slettes. Og at du blir forfulgt strafferettslig. Nå er ikke JEG noen geek, men jeg tror knapt at det vil være et større problem for Apple å inkludere "finn-det-illegale-programmet"-muligheter i en av de automatiske oppdateringene som kommer jevnlig. Det er ingen naturlov som sier at de BARE må oppgradere grensesnittet eller lydkvaliteten. Nå var han/hun du svarte også litt på ville veier da. SharePod er et program som ligger på pc-en, IKKE på iPoden, og det den gjør er å hente filer fra iPod til PC (eventuelt fra PC til iPod, akkurat som iTunes). Dette kan man forøvrig gjøre manuelt også, uten å blande inn noen ekstra programmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå