Vindmølle Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Jeg skal vaske ned et kjøkken hvor frontene både er flekkete og fulle av fett. Frontene er av heltre og er helt glatte. Er det noen som har tips til hva som er mest effektivt å vaske ned med? Har såvidt prøvd med zalovann og en chiffon klut, men det så ikke ut til å ta noe særlig av flekkene.
Antlers Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Når kjøkkenet skal vaskes ned har jeg alltid litt salmiakk i vannet. Bland ut vannet med det du vanligvis bruker (zalo, universalrengjøring etc, men aldri noe med klor). Det er suverent på fett og flekker. Ha i salmiakk til slutt slik at du slipper at dampen sprer seg over hele rommet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Jeg pleier å kjøpe sånne 10-pk med svamper som har en "skrubbeflate", de er suverene og ikke særlig harde, men jeg ville ikke gnidd hardt på flater med gammel maling o.l. På mitt kjøkken funker disse fint ihvertfall!
Vindmølle Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2010 Takk for svar. Jeg får prøve meg med litt salmiakk i zalovannet, og bruke slike svamper. Forhåpentligvis hjelper det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå