Gå til innhold

Hva har du å bidra med i et parforhold?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han som forandret statusen sin på FB stemmer. Det er greit. Det har jeg sagt, og som jeg skjønner må det nesten ha fått deg til å komme i buksene dine, for da kunne du kose deg på andres bekostning, eller hva?

Resten av det du skriver? Hvorfor gidder du? Ikke har jeg sagt det, men du driver kanskje med antakelser på samme måte som Cannavaro, basert å erindringer? :roll:

Vet du hva, KateW, når du og Steinar40 bruker flere tråder (som i utgangspunktet er seriøse debatter) til å diskutere deres egen syn, gjerne med personlige preferanser i det uendelige, er det ikke rart at folk går lei. Og at folk føler de vet vel mye om deg. Jeg måtte bla 3 sider tilbake for å finne et svar som ikke var off-topic (da tenker jeg ikke basert på deres diskusjon). Når dere velger å drive på sånn, synes jeg ikke dere kan klage, heller.

Nei, jeg synes ikke all kritikken du får er OK, men jeg må innrømme at jeg er en av de som er temmelig lei av kuppinga du og Steinar bedriver av mer seriøse diskusjoner her inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hvorfor mener du at det å IKKE være avhengig av eller på utkikk etter mannen for hans penger og evner til å vaske gulv, skaper flere samlivskatastrofer?

Hvorfor synes noen menn det er så fælt at mange kvinner velger sin partner pga hans personlighet, og ikke hovedsakelig for hva han kan gjøre i hjemmet?

Kanskje fordi det er vanskeligere for dem å oppnå denne udefinerbare "gode personligheten" enn å ha det praktiske på plass. Det må være bittert for menn som har "alt", som gjør alle de riktige tingene og kan tilby kvinnen alt hun trenger på papiret, å bli dumpet/avvist for noe så uhåndgripelig og abstrakt som kjemi.

Ergo sitter de igjen her og er sure på de teite og naive kvinnene som kan finne på å f eks avvise en mann med penger til fordel for en fattig kunstner, og godter seg med teorier om at dette alltid blir en samlivskatastrofe. Og blir enda bitrere, for hadde bare kvinner visst like mye om forhold som han og visst sitt eget beste så hadde han ikke vært singel hele livet.

Bare en teori :)

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi det er vanskeligere for dem å oppnå denne udefinerbare "gode personligheten" enn å ha det praktiske på plass. Det må være bittert for menn som har "alt", som gjør alle de riktige tingene og kan tilby kvinnen alt hun trenger på papiret, å bli dumpet/avvist for noe så uhåndgripelig og abstrakt som kjemi.

Ergo sitter de igjen her og er sure på de teite og naive kvinnene som kan finne på å f eks avvise en mann med penger til fordel for en fattig kunstner, og godter seg med teorier om at dette alltid blir en samlivskatastrofe. Og blir enda bitrere, for hadde bare kvinner visst like mye om forhold som han og visst sitt eget beste så hadde han ikke vært singel hele livet.

Teorien din har sikkert mye for seg den - i mange tilfeller i hvert fall.

Men det finnes faktisk en del praktiske skjær i sjøen også, som f.eks mindreårige barn, deres fedre og stor geografisk avstand.

Men jeg skal altså innrømme at jeg personlig som en praktisk/logisk mann, ofte kan ha veldig vanskelig for å forstå det kvinnelige psyke ...

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at det kan være vanskelig, det har vel kanskje litt med det å vite at man er mer en hva man kan.

Jeg definerte også meg selv utifra hva jeg kunne, hva jeg gjorde etc. men etter en kræsj i den berømmelige veggen, hvor jeg under psykolog-hjelp fikk spørsmål om hva jeg syntes om meg selv, hvordan jeg så på meg selv, meg som "bare meg", ikke hva jeg kan gjøre for andre, ikke hva andre tenker på meg som, men hvem jeg var innerst inne.. det var dritvanskelig!!

Men det ga også en ro, i forhold til det at det ikke lenger var et jag etter å måtte kunne alle de riktige tingene, være bra nok på alle de riktige tingene, for ellers var jeg ikke bra nok.

Jeg tror flere og flere blir opptatt av andre ting en praktiske gjøremål, siden dette er noe de aller aller fleste kan likevel, og blir mer opptatt av å passe sammen på andre plan. Verdier, meninger, kjemi. For de som ikke tenker slik, må det være litt "skummelt" å se at dette blir mer og mer vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Jeg kan forstå at det kan være vanskelig, det har vel kanskje litt med det å vite at man er mer en hva man kan.

Godt sagt!

Det er bra å tenke litt praktisk og logisk rundt det å gå inn i et forhold Steinar, og det tror jeg også vi alle veier og tygger litt på. Men man kan ikke forvente å finne noen helt uten "skjær i sjøen", jeg tror det er viktigere å ha evnen til å verdsette en person for den de er og prøve å jobbe rundt eventuelle praktiske problemer enn å sile ut alle som ikke passer med en liste fordi man har avgjort på forhånd at det ikke kan fungere.

Ideelt sett så vil vel f eks svært få ønske et avstandsforhold, men det finnes nok av eksempler på mennesker som har funnet "den rette" på andre siden av Norge/Europa/verden og klart lange perioder med avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett så vil vel f eks svært få ønske et avstandsforhold, men det finnes nok av eksempler på mennesker som har funnet "den rette" på andre siden av Norge/Europa/verden og klart lange perioder med avstand.

Det er sikkert mulig, men hva kan egentlig en slik person bidra med i den annens hverdag?

Svært lite, spør du meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mulig, men hva kan egentlig en slik person bidra med i den annens hverdag?

Svært lite, spør du meg ...

hvis man ikke spør deg, men en av de mange som har funnet hverandre på tross av avstand, så vil deres svar antagelig være ganske ulikt ditt.

Dersom man setter pris på mer en praktiske ting i hverdagen, så er det faktisk ganske mye man kan bidra med, til tross for avstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

hvis man ikke spør deg, men en av de mange som har funnet hverandre på tross av avstand, så vil deres svar antagelig være ganske ulikt ditt.

Dersom man setter pris på mer en praktiske ting i hverdagen, så er det faktisk ganske mye man kan bidra med, til tross for avstander.

Stemmer, og dessuten gir alle de stundene man har sammen veldig mye glede selv om det blir litt for sjelden. Man har alltid noe å glede se til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Sånn til orientering så er undertegnede totalt motsatt av det bildet du beskriver her. la meg si det slik. kjemi er det som rangeres nederst i den virkelige verden. Hus, bil, ferier, sosial posisjon står MYE høyre på listen over hva som tenner en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette dreier seg ikke bare om de såkalte praktiske ting.

Men når man aldri har noe med hverandre å gjøre så blir det faktisk ikke mye kos eller kjemiske reaksjoner i kroppen heller.

Og det er direkte upraktisk!

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Hva jeg har å bidra med i et forhold:

Styrker:

- Kjekk å være sammen med, i alle fall dersom vi har kjemi :) Kjekk å reise sammen med.

- Søtt ansikt, veltrent kropp

- Kunnskapsrik

Svakheter:

- Kunne gjort mer husarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjemi er det som rangeres nederst i den virkelige verden. Hus, bil, ferier, sosial posisjon står MYE høyre på listen over hva som tenner en kvinne.

Fasinerende hvordan du mener du vet mer om kvinner en hva kvinner gjør.... spesielt siden du ikke liker kvinner særlig godt engang... :ler:

Dette dreier seg ikke bare om de såkalte praktiske ting.

Men når man aldri har noe med hverandre å gjøre så blir det faktisk ikke mye kos eller kjemiske reaksjoner i kroppen heller.

Og det er direkte upraktisk!

Å være i avstandsforhold dreier seg ikke om å aldri ha noe med hverandre å gjøre, og avstandsforhold er kanskje ikke praktisk, men at ikke det er mulig å være noe for hverandre bare pga avstand, er tull (for de av oss som faktisk ønsker mer av ett forhold en fysiske gjøremål for hverandre).

Men det er klart, når vennskap, kjærlighet, samtalepartner, glede, savn, lyst, tillit, trofasthet og annet slikt føleri, bare er tull, så er avstandsforhold upraktisk. Hun kan jo ikke være hushjelp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Fasinerende hvordan du mener du vet mer om kvinner en hva kvinner gjør.... spesielt siden du ikke liker kvinner særlig godt engang... :ler:

Jeg liker kvinner bedre enn de fleste menn. Jeg bare stoler ikke på dem. Og det med god grunn!

Forøvrig så er det en livslang observasjon at det materielle er alfa og omega for kvinner når de velger en mann. Det kan være så mye "kjemi" det bare vil. er ikke det materielle på plass så hjelper det ikke! Om ting er omvendt, at det materielle er på plass i overflod, så trenger ikke kjemien være bedre enn grei nok for henne.

Jeg ser nok de negative sidene med norske kvinner mye tydeligere enn hva norske kvinner gjør. Rett og slett fordi sannheten er litt pinlig å innrømme for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Foruten meg selv, og mine evner:

- et stort studielån

- en liten leilighet med invetar

- en ok økonomi

- en fantastisk vennegjeng

- en entusiastisk, men litt slitsom familie

- Mange par sko

- Mye kvinneklær

- En stor samling tilbehør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker kvinner bedre enn de fleste menn. Jeg bare stoler ikke på dem. Og det med god grunn!

Forøvrig så er det en livslang observasjon at det materielle er alfa og omega for kvinner når de velger en mann. Det kan være så mye "kjemi" det bare vil. er ikke det materielle på plass så hjelper det ikke! Om ting er omvendt, at det materielle er på plass i overflod, så trenger ikke kjemien være bedre enn grei nok for henne.

Jeg ser nok de negative sidene med norske kvinner mye tydeligere enn hva norske kvinner gjør. Rett og slett fordi sannheten er litt pinlig å innrømme for dere.

Ja selvsagt, jeg burde jo skjønne at du kjenner meg bedre en jeg kjenner meg selv. Dumme meg, men jeg er jo bare flau over virkeligheten.. .

du tror du vet så mye om norske kvinner, og du tror faktisk på selv at norske kvinner kan settes i bås, bare fordi de er norske og kvinner... vel, er du lik alle andre norske menn? Jeg har livslang erfaring med norske menn som løgnere og svikefulle, er du en løgner og svikefull? Skal jeg bruke din logikk, så trenger jeg egentlig ikke å spør deg, men bare fortelle deg at du ER en løgner og ett svikefullt menneske det ikke går an å ha tillit til, du vil bare ikke innrømme det for det blir for pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være i avstandsforhold dreier seg ikke om å aldri ha noe med hverandre å gjøre, og avstandsforhold er kanskje ikke praktisk, men at ikke det er mulig å være noe for hverandre bare pga avstand, er tull (for de av oss som faktisk ønsker mer av ett forhold en fysiske gjøremål for hverandre).

Men det er klart, når vennskap, kjærlighet, samtalepartner, glede, savn, lyst, tillit, trofasthet og annet slikt føleri, bare er tull, så er avstandsforhold upraktisk. Hun kan jo ikke være hushjelp da.

Det kan fungere i en periode - kanskje over noen år - men så vil det for de aller aller fleste skjære seg fullstendig. Avstandforhold er rett og slett ikke normalt for mennesket. Parforhold er laget for at vi skal ha glede og nytte av hverandre i hverdagen - bidra gjensidig i gode og onde dager. Jeg syns f.eks ikke det er spesielt morsomt å sitte hjemme å prate med meg selv, selv om det også kan ha sine fordeler ;)

Avstandforhold har bare blitt mulig pga dagens kommunikasjonsmidler, inklusive Internett og selvfølgelig fly. Og dette er nok et av de store problemene med å treffe hverandre på Internett som jeg ser det. Det er for lett å få kontakt og treffe noen som bor altfor langt bort ...

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fungere i en periode - kanskje over noen år - men så vil det for de aller aller fleste skjære seg fullstendig. Avstandforhold er rett og slett ikke normalt for mennesket. Parforhold er laget for at vi skal ha glede og nytte av hverandre i hverdagen - bidra gjensidig i gode og onde dager. Jeg syns f.eks ikke det er spesielt morsomt å sitte hjemme å prate med meg selv, selv om det også kan ha sie fordeler ;)

Avstandforhold har bare blitt mulig pga dagens kommunikasjonsmidler, inklusive Internett og selvfølgelig fly. Og dette er nok et de store problemene med å treffe hverandre på Internett som jeg ser det. Det er for lett å få kontakt og treffe noen som bor altfor langt bort ...

Jeg sier ikke at det finnes mange avstandsforhold der ønsker at det skal fortsette å være avstandsforhold for resten av livet, men at man kan få noe ut av hverandre i noen år, før man får anledning til å flytte til samme sted, er jeg faktisk ikke i tvil om. At det er så få som får det til, vet jeg heller ikke.

og, som du selv sier, i dagens samfunn trenger man ikke sitte å prate med seg selv selv om man er i ett avstandsforhold. Med internett kan man prate sammen både med og uten videooverføring flere ganger om dagen om man vil det. Og nei, det blir ikke det samme som å være der, men mange får nok utav det til å fortsette inntil anledningen byr seg til å flytte sammen.

man trenger heller ikke ha truffet hverandre på nett for å havne i et avstandsforhold, det kan lett skje helt uten hjelp av internett. Men internett kommer godt med når det først skjer.

Men det er jo helt greit at det ikke ville gitt DEG noe, og at du ikke ønsker noe avstandsforhold, for all del. Men hva gjør det vanskelig å forstå at det finnes folk som er annerledes en deg? både kvinner og menn, som ser etter noe mer en praktiske gjøremål, og som får noe ut av sin partner selv når hun/han ikke kan vaske gulvet ditt eller skifte dekk på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...