Steinar40 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #81 Del Skrevet 23. mars 2010 Nope, jeg vil ha en mann med tissefant og humor, utover det kan han ha hva han vil, eller hva han ikke vil, så lenge han digger meg og jeg digger ham. Diggeloodiggelei Er det virkelig slik mange kvinner tenker - eller kanskje rettere sagt føler det? Det er faktisk mitt inntrykk, og jeg ser da bare for meg den ene samlivs-katastrofen etter den andre ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mars 2010 #82 Del Skrevet 23. mars 2010 Er det virkelig slik mange kvinner tenker - eller kanskje rettere sagt føler det? Det er faktisk mitt inntrykk, og jeg ser da bare for meg den ene samlivs-katastrofen etter den andre ... Hvorfor mener du at det å IKKE være avhengig av eller på utkikk etter mannen for hans penger og evner til å vaske gulv, skaper flere samlivskatastrofer? Hvorfor synes noen menn det er så fælt at mange kvinner velger sin partner pga hans personlighet, og ikke hovedsakelig for hva han kan gjøre i hjemmet? Jeg ville ikke trivdes med å bli valgt som partner fordi jeg kan vaske gulv eller lage mat, jeg vil da bli valgt fordi jeg som den personen jeg er, gir ham noe han ønsker i livet sitt. Hadde jeg blitt valgt for mine husmorevner, så hadde det jo ikke vært MEG han fallt for, da kunne han fått seg hushjelp og dermed var jeg overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2010 #83 Del Skrevet 23. mars 2010 Åh? Kan man ikke resonnere omkring hvordan man ønsker seg at rammene rundt et parforhold skal være? Om man elsker noen, så kan man ikke få lov til å synes at for eksempel matlaging er viktig? Om man verdsetter god mat, så man man plutserlig slutte å verdsette god mat, fordi man tilfeldigvis ble forelsket? Det hørtes ikke spesielt reflektert ut. Nja... Etter å ha lest et utall av Steinars tråder, så får jeg inntrykk av at han har en sjekkliste som han går igjennom, og alt må stemme før han i det hele tatt vurderer et forhold. Jeg har prøvd "perfekt på papiret"-menn, dersom kjemien ikke er der, dersom følelsene ikke er der, så hjelper ikke det. Men om følelsene, kjemien og tryggheten i hverandre er der, så bryr det meg fint lite om han lager mat, eller ikke. Vet ikke om jeg klarer å skissere forskjellene her. Altså jeg verdsetter god mat, men jeg verdsetter et velfungerende forhold mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2010 #84 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) ... Endret 24. mars 2010 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #85 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvorfor mener du at det å IKKE være avhengig av eller på utkikk etter mannen for hans penger og evner til å vaske gulv, skaper flere samlivskatastrofer? Hvorfor synes noen menn det er så fælt at mange kvinner velger sin partner pga hans personlighet, og ikke hovedsakelig for hva han kan gjøre i hjemmet? Jeg ville ikke trivdes med å bli valgt som partner fordi jeg kan vaske gulv eller lage mat, jeg vil da bli valgt fordi jeg som den personen jeg er, gir ham noe han ønsker i livet sitt. Hadde jeg blitt valgt for mine husmorevner, så hadde det jo ikke vært MEG han fallt for, da kunne han fått seg hushjelp og dermed var jeg overflødig. Du har sikkert hørt om den berømte gyldne middelvei -- håper jeg i hvert fall. Altså, velger man en partner der det ikke finnes noen som helst kjemi, så kommer forholdet sikkert til å gå til helvete før eller senere. Men det samme kommer til å skje selv om det finnes kjemi, hvis man er altfor ulike. Derfor vil den gyldne middelvei på dette området, være at det finnes en brukbar kjemi samtidig som man ikke er altfor ulike som personligheter (også praktisk sett). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #86 Del Skrevet 23. mars 2010 Nja... Etter å ha lest et utall av Steinars tråder, så får jeg inntrykk av at han har en sjekkliste som han går igjennom, og alt må stemme før han i det hele tatt vurderer et forhold. Jeg har prøvd "perfekt på papiret"-menn, dersom kjemien ikke er der, dersom følelsene ikke er der, så hjelper ikke det. Men om følelsene, kjemien og tryggheten i hverandre er der, så bryr det meg fint lite om han lager mat, eller ikke. Vet ikke om jeg klarer å skissere forskjellene her. Altså jeg verdsetter god mat, men jeg verdsetter et velfungerende forhold mer. Min filosofi er at hvis man ikke har en god nok match - praktisk sett - så er det heller ingen vits i å sjekke ut om det kan finnes en kjemi. Det vil da være bortkastet tid. Noe jeg ikke er interessert i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2010 #87 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) ... Endret 24. mars 2010 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #88 Del Skrevet 23. mars 2010 Og jeg mener motsatt. Basert på at jeg faktisk har forsøkt dette. Er det ikke følelser, så er det faktisk ingenting å basere et forhold på. Da kan man like godt bo med en kamerat eller venninne, det er praktisk. Du leser ikke det jeg skriver. Jeg sier at det skal være begge deler - god nok kjemi OG god nok personlig match i praksis. Det er bare rekkefølgen som er forskjellig. Noe som er mulig på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. mars 2010 #89 Del Skrevet 23. mars 2010 Har du noe å bidra med da? Ja, selvsagt har jeg det. Men jeg føler ikke for å dele intime detaljer om meg selv til hvem som helst, hvor som helst og når som helst. Temaet mat: selvsagt kan jeg lage mat. En person som ikke verdsetter gode råvarer og hvordan maten tilberedes kunne ikke passe med meg. Jeg får stadig spørsmål om hvorfor i all verden jeg er single og ikke har barn. Jeg tror nok det er fordi jeg ikke er så oppsøkende der ute. Jeg er ikke desperat eller jakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #90 Del Skrevet 23. mars 2010 Ja, selvsagt har jeg det. Men jeg føler ikke for å dele intime detaljer om meg selv til hvem som helst, hvor som helst og når som helst. Fornuftig! Jeg kan faktisk bli litt satt ut av enkelte som skriver veldig detaljert om seg selv her. Jeg innser at disse sikkert tenker at de er anonyme - eller at de lyver/overdriver - men uansett teller det negativt i min bok. Temaet mat: selvsagt kan jeg lage mat. En person som ikke verdsetter gode råvarer og hvordan maten tilberedes kunne ikke passe med meg. Jeg får stadig spørsmål om hvorfor i all verden jeg er single og ikke har barn. Jeg tror nok det er fordi jeg ikke er så oppsøkende der ute. Jeg er ikke desperat eller jakter. Også fornuftig. Når man er desperat så kan resultatet bare bli at alt går til helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mars 2010 #91 Del Skrevet 23. mars 2010 Fornuftig! Jeg kan faktisk bli litt satt ut av enkelte som skriver veldig detaljert om seg selv her. Jeg innser at disse sikkert tenker at de er anonyme - eller at de lyver/overdriver - men uansett teller det negativt i min bok. så du stiller et spørsmål, men om man svarer på spørsmålet så teller det negativt... wohooo sier jeg bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 23. mars 2010 #92 Del Skrevet 23. mars 2010 Nope, jeg vil ha en mann med tissefant og humor, utover det kan han ha hva han vil, eller hva han ikke vil, så lenge han digger meg og jeg digger ham. Diggeloodiggelei Vel, med de preferansene her så gjenstår kun diggingen, og av alle de du har truffet så har det ikke vært altfor mye gjensidig diggeloodiggelei da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #93 Del Skrevet 23. mars 2010 så du stiller et spørsmål, men om man svarer på spørsmålet så teller det negativt... wohooo sier jeg bare! Okay, jeg innser at jeg uttalte meg lite klart i dette tilfellet. Beklager. Jeg mente ikke spesielt i denne tråden, selv om det vel finnes et eksempel i antall cm her også. Men jeg mente altså generelt at enkelte kan legge ut om alt mulig av personlige detaljer som helst burde høre privatlivet til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 23. mars 2010 #94 Del Skrevet 23. mars 2010 Du leser ikke det jeg skriver. Jeg sier at det skal være begge deler - god nok kjemi OG god nok personlig match i praksis. Det er bare rekkefølgen som er forskjellig. Noe som er mulig på nett. Øy....hva babler du om her ?? enten så går du i nettfella eller så er det vel noe du ikke forstår ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #95 Del Skrevet 23. mars 2010 Øy....hva babler du om her ?? enten så går du i nettfella eller så er det vel noe du ikke forstår ?? Vet ikke helt hva du mener med nettfella ... Men mitt poeng var at såkalte lister ikke er helt feil. Altså der man kan se sånn ca hvilke egenskaper og preferanser hver enkelt har og er ute etter. Dette er bare mulig å få til på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2010 #96 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) ... Endret 24. mars 2010 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 23. mars 2010 #97 Del Skrevet 23. mars 2010 Vet ikke helt hva du mener med nettfella ... Men mitt poeng var at såkalte lister ikke er helt feil. Altså der man kan se sånn ca hvilke egenskaper og preferanser hver enkelt har og er ute etter. Dette er bare mulig å få til på nett. Hva skjedde med at det var fornuftig å ikke sette opp noen liste? :klø: Og er det virkelig bare på nettet det er mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2010 #98 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) ... Endret 24. mars 2010 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #99 Del Skrevet 23. mars 2010 Hva skjedde med at det var fornuftig å ikke sette opp noen liste? :klø: Jeg har aldri sagt at det ikke er fornuftig med ei liste. Derfor har jeg også min egen - i en gammel trå her et sted. Jeg vil ha denne dama ASAP - tror jeg den het Men da snakker jeg om en liste med mer eller mindre absolutte minimums-krav/ønsker. Man må alltid ha en viss fleksibilitet og ikke være fullstendig urimelig kravstor. Selvfølgelig. Og er det virkelig bare på nettet det er mulig? Etter min mening, ja. Når du treffer et menneske ansikt-til-ansikt, så vil det være dette førsteinntrykket som blir avgjørende. Og på dette tidspunktet vet du normalt sett ingenting annet om vedkommende. Det vil deretter ta tid og samtaler å finne ut noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 23. mars 2010 #100 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg har aldri sagt at det ikke er fornuftig med ei liste. Derfor har jeg også min egen - i en gammel trå her et sted. Jeg vil ha denne dama ASAP - tror jeg den het Men da snakker jeg om en liste med mer eller mindre absolutte minimums-krav/ønsker. Man må alltid ha en viss fleksibilitet og ikke være fullstendig urimelig kravstor. Selvfølgelig. Etter min mening, ja. Når du treffer et menneske ansikt-til-ansikt, så vil det være dette førsteinntrykket som blir avgjørende. Og på dette tidspunktet vet du normalt sett ingenting annet om vedkommende. Det vil deretter ta tid og samtaler å finne ut noe mer. Det er vel også en form for utlevering. Noe du sa et par innlegg lenger opp her var negativt. Du kan jo alltids skrive ned lista di på en lapp og stikke den til henne .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå