Gå til innhold

Hva har du å bidra med i et parforhold?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk spent å hvor lang tid det tar før denne tråden handler om at vi damer er dumme som ikke vil ha Steinar fordi HAN har så mye å bidra med i et forhold.

Ja, den dama som ikke vil ha meg må være rimelig teit faktisk ;)

Og ikke minst, vi er dumme som faktisk tror på forelskelse, kjemi og følelser og viktigheten av dette.

Altså, en forelskelse varer ALDRI! Ref. min andre tråd, spesielt om dette temaet. Så den er det direkte naivt/dumt å tro på, ja.

Derimot er det ikke dumt å tro på kjemi og følelser og viktigheten av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er fanatiker og naiv! Sånn nå har noen påstått det.

Om du trenger en personlighetsanalyse eller noen å snakke med så foreslår jeg at du tar deg en tur til en terapeut, eller lager en tråd som heter analyser Steinar. :ler:

Du avsporer din egen tråd nå, ser du det?

Tviler ikke på at mange her på KG som kan påstå dette - uten å vite bedre.

Men jeg pratet om ute i virkeligheten.

Og du hjelper i hvert fall godt til med å avspore da ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Tror ingen kan påstå at jeg er verken fanatiker eller naiv.

Men jeg er nok en mer tradisjonell mann enn det mange her er - eller gir inntrykket av å være - noe som sikkert også er påvirket av at jeg er 40+.

Men det kunne jo være interessant å få vite hvilke av mine meninger du reagerer på her ...

Tja, jeg synes det er ganske naivt å tro at penger er den viktigste kvaliteten du kan tilby en partner. Nekter ikke for at en trygg og ordnet økonomi (hos begge parter) kan være en viktig praktisk ting å ha på plass, men det er ikke akkurat det som er limet i et forhold.

Angående de meningene dine så sikter jeg til diverse oppfatninger jeg har plukket opp i andre tråder om at kjæresten helst ikke skal ha mannlige venner, ikke gå i miniskjørt, ikke dra på ferie med andre enn deg osv. Men la oss ikke diskutere disse tingene her, poenget er bare et dette som DU kaller sunn fornuft kan kræsje veldig med det en annen vil kalle sunn fornuft. Vi mener vel alle at vi selv er fryktelig fornuftige så å sette det opp som en kvalitet uten å utdype hva du legger i det blir litt meningsløst.

Du konstaterer jo også at kjønnsroller fremdeles finnes og at kvinnen følgelig må lage mat etc. Du glemmer at det finnes nok av menn som mer enn gjerne gjør dette, jeg kjenner mange i forhold hvor det er mannen som tar mesteparten av matlagingen med stor lyst og entusiasme. Du måler kvalitetene ut fra hva som passer DEG, og dette er langt i fra en allmenn regel for hva som er viktige kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du konstaterer jo også at kjønnsroller fremdeles finnes og at kvinnen følgelig må lage mat etc. Du glemmer at det finnes nok av menn som mer enn gjerne gjør dette, jeg kjenner mange i forhold hvor det er mannen som tar mesteparten av matlagingen med stor lyst og entusiasme. Du måler kvalitetene ut fra hva som passer DEG, og dette er langt i fra en allmenn regel for hva som er viktige kvaliteter.

Siterer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes det er ganske naivt å tro at penger er den viktigste kvaliteten du kan tilby en partner. Nekter ikke for at en trygg og ordnet økonomi (hos begge parter) kan være en viktig praktisk ting å ha på plass, men det er ikke akkurat det som er limet i et forhold.

Ja, hadde jeg ment at penger er den viktigste kvaliteten min, så hadde jeg jo vært naiv. Jeg har nemlig ikke nok penger til det dessverre :( hehe

Angående de meningene dine så sikter jeg til diverse oppfatninger jeg har plukket opp i andre tråder om at kjæresten helst ikke skal ha mannlige venner, ikke gå i miniskjørt, ikke dra på ferie med andre enn deg osv. Men la oss ikke diskutere disse tingene her, poenget er bare et dette som DU kaller sunn fornuft kan kræsje veldig med det en annen vil kalle sunn fornuft. Vi mener vel alle at vi selv er fryktelig fornuftige så å sette det opp som en kvalitet uten å utdype hva du legger i det blir litt meningsløst.

Ja, alle lever vi i vår egen subjektive verden. Det er sant. Og derfor går vi ganske dårlig sammen med andre som ser sin verden radikalt annerledes.

Mener du med dette å si at jeg ikke er universets midtpunkt da eller? ;):ler:

Btw, jeg kan faktisk lage mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg de aller fleste voksne mennesker klarer, på lik linje med at de fleste voksne mennekser klarer å vaske gulv, vaske opp, vaske klær, tørkestøv, bruke en støvsuger etc etc.

Og nettop fordi de aller fleste voksne mennesker i dag klarer dette, helt uavhengig av kjønn, så lurer jeg på HVORFOR du mener at dette er noe en kvinne skal ha ansvar for i ett forhold.

Siden begge kan det, hvorfor er dette noe som liksom skal falle på kvinnen, av den grunn at hun er kvinne? Bør det ikke tilfalle den som evt liker det? eller deles 50/50? dersom begge kan og ingen morer seg med det?

det er ett av mine krav, at en partner er både likestilt nok og selvstendig nok til at oppgaver som må gjøres, som ingen av oss har noen spesiell interesse for, deles likt.Dersom vi ikke kommer frem til andre løsninger fordi vi heller gjør en ting en en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Hvorfor sitter du da med skjeen i hånda og syter om at du ikke klarer å leve på luftsuppe og venteboller? Du får prøv å smør på brødskiva di sjøl, som Lynni Treekrem sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg de aller fleste voksne mennesker klarer, på lik linje med at de fleste voksne mennekser klarer å vaske gulv, vaske opp, vaske klær, tørkestøv, bruke en støvsuger etc etc.

Og nettop fordi de aller fleste voksne mennesker i dag klarer dette, helt uavhengig av kjønn, så lurer jeg på HVORFOR du mener at dette er noe en kvinne skal ha ansvar for i ett forhold.

Siden begge kan det, hvorfor er dette noe som liksom skal falle på kvinnen, av den grunn at hun er kvinne? Bør det ikke tilfalle den som evt liker det? eller deles 50/50? dersom begge kan og ingen morer seg med det?

det er ett av mine krav, at en partner er både likestilt nok og selvstendig nok til at oppgaver som må gjøres, som ingen av oss har noen spesiell interesse for, deles likt.Dersom vi ikke kommer frem til andre løsninger fordi vi heller gjør en ting en en annen.

Joda, alle voksne mennesker klarer sikkert å vaske gulv, vaske opp, vaske klær, tørkestøv, bruke en støvsuger etc etc. Problemet er bare at ikke alle gidder det. Eller så syns de ikke det er nødvendig. Eller like nødvendig som jeg syns at det er.

Ellers er jeg enig med deg om fordeling av oppgaver og ansvar. Hovedpoenget er altså å finne noen man klarer å samarbeide og kommunisere med på en lett og positiv måte. Men det er ikke nødvendigvis helt lett. Tenker jeg.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sitter du da med skjeen i hånda og syter om at du ikke klarer å leve på luftsuppe og venteboller? Du får prøv å smør på brødskiva di sjøl, som Lynni Treekrem sier.

Jeg har laget mat/middag hver dag i årevis.

Derfor hadde det sikkert vært greit at noen andre bidro litt med det også.

Men takk for omtanken - alltid like kos med omtenksomme kvinnfolk ;)

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns det er viktig, og derfor må du ha en dame som gjør det? Og da er dette noe DU bidrar med i et forhold?

Middag er dagens viktigste måltid vettu. Tror det er vitenskaplig bevist :) Samt at det smaker best. Derfor må jeg ha ei dame som ser det omtrent på samme måte som meg, og som klarer å lage middag. Men hvem som gjør det, vil være avhengig av hvem som har best tid og anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er vi tilbake til at alle voksne folk KAN lage middag.

Det du sa tidligere, var at du ville ha ei dame som var GOD til å lage mat. Du roter fælt nå... :ler:

OG hva har det med å gjøre hva DU har å bidra med i et forhold?

Vel, hun må i hvert fall kunne lage noe sunnere enn bare utifra en Toro ferdigpose!

Og sånn apropos matlaging, så kan jeg faktisk bidra med å lage ganske god mat :) Selv om jeg personlig liker best sterkt krydret og utenlandsk mat.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Middag er dagens viktigste måltid vettu. Tror det er vitenskaplig bevist :) Samt at det smaker best. Derfor må jeg ha ei dame som ser det omtrent på samme måte som meg, og som klarer å lage middag. Men hvem som gjør det, vil være avhengig av hvem som har best tid og anledning.

Er det ikke frokost som er dagens viktigste måltid? =)

Om jeg leser de første innleggene dine så sier du rett og slett at du bare vil ha ei dame som kan kokkelere sånn noenlunde og ikke er redd for en vaskeklut, og den ser jeg. Men det har ikke noe med kjønnsroller å gjøre i det hele tatt, og du kan heller ikke påstå at f eks matlaging er veldig viktig for alle i alle forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke frokost som er dagens viktigste måltid? =)

Det er i hvert fall et veldig viktig måltid, spesielt for oss som liker å holde match-vekta ;)

Om jeg leser de første innleggene dine så sier du rett og slett at du bare vil ha ei dame som kan kokkelere sånn noenlunde og ikke er redd for en vaskeklut, og den ser jeg. Men det har ikke noe med kjønnsroller å gjøre i det hele tatt, og du kan heller ikke påstå at f eks matlaging er veldig viktig for alle i alle forhold.

Jeg vil faktisk påstå at matlaging er veldig viktig for alle. Problemet er bare at ikke alle ser det sånn, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Og igjen, man tilpasser seg, det er det et forhold handler om. Fordi jeg har egen leilighet, så betyr ikke det at jeg vil ha en mann uten. Det som er bra på papiret har ingenting å si for at man faller for et menneske.

Det er flott at det praktiske er i orden, men det kan være så bra det vil på alle praktiske plan, om ikke det er forelskelse, kjemi og kjærlighet så er det ikke noe. Da kan man like godt dele livet med en kompis man liker.

Da kan det bare bety at du vil ha en mann med... :sukk:

Og jeg har fått tilbud om det siste der... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestdeluxe

Poenget er at man kan ikke resonnere seg fram til hvordan et forhold skal fungere før man er i det.

Elsker du en kvinne, så er ikke matlagingen viktig.

Åh?

Kan man ikke resonnere omkring hvordan man ønsker seg at rammene rundt et parforhold skal være? Om man elsker noen, så kan man ikke få lov til å synes at for eksempel matlaging er viktig? Om man verdsetter god mat, så man man plutserlig slutte å verdsette god mat, fordi man tilfeldigvis ble forelsket?

Det hørtes ikke spesielt reflektert ut.

Endret av gjestdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg så ikke noen innlegg her som sa hva du selv har å bidra med i et forhold, TS - hva er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-penger ;)

-kjærlighet

-ærlighet

-omsorg

-støtte

-trofasthet

-gjensidighet

-samarbeide

-sterke meninger

-praktisk sans

-sunn fornuft

-kos

-orgasmer hver dag ;)

Men det er ikke hvem som helst som kan få dette av meg. Det er sikkert og visst.

Du må nok lese litt nøyere her, frøken! ;)

Jeg så ikke noen innlegg her som sa hva du selv har å bidra med i et forhold, TS - hva er det da?

Men jeg kan jo legge til at jeg faktisk klarer å lage mat også :)

Har du noe å bidra med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...