Gå til innhold

Tilbehør til brudekjolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha som tilbehør til brudekjolen? Starter en tråd hvor vi diskutre og dele ideer om tilbehør :)

Kjolen min er stroppeløs og trukket med chiffong, men ingen stener/broderier på. Her er det jeg har tenkt å ha til..

Øredobber: hvite perler med en liten sten (kjøpt i brudesalongen).

Slør: lagt slør med hvit kant og små stener på selve sløret.

Brosje: hvit perlebrosje med stener (har kjøpt to forskjellige og har ikke bestemt hvilken det blir). Vi ha en liten brosje på kjolen for å pynte den opp litt og gjøre den mer min. Kjøpt dem på ebay;)

Smykke: har et enkelt perleanheng jeg har fått av min kjære og vurdere å bruke det men med et nytt, tynt kjede til (har et litt tykt oksidert som jeg bruker til vanlig).

Sko: sløvsko med lukke tå (kjøpt på Amerikansk nettbutikk.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Til denne brudekjolen skal jeg ha:

Slør: Halvlangt slør med hvit kant. Er litt usikker på om jeg skal ha slør, kommer litt an på frisyren.

Smykker: Har sett på flere sett, deriblant dette eller dette.

Veske: Har kjøpt denne vesken fra eBay.

Sko: Hvite pensko kjøpt i Praha.

Tiara: Har kjøpt to for å kunne ha noe å velge mellom.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg skal ha et enkelt perlekjede med tilhørende enkle perleøreanhengere, en perle hengende fra hvert øre. Kjedet har fem perler fordelt utover en enkel sølvtråd. Kjøpt på marked, så jeg har ikke noen link.

Jeg skal ikke ha slør, men en tylldings i håroppsatsen min, som skredderen min lager til meg med silkeblomster i sammen stoff som kjolestoffet.

Sko blir høøøøye, blå peeptoesko fra Bianco, jeg skal ha kort kjole.

:)

Skrevet

Til denne brudekjolen skal jeg ha:

Slør: Halvlangt slør med hvit kant. Er litt usikker på om jeg skal ha slør, kommer litt an på frisyren.

Smykker: Har sett på flere sett, deriblant dette eller dette.

Veske: Har kjøpt denne vesken fra eBay.

Sko: Hvite pensko kjøpt i Praha.

Tiara: Har kjøpt to for å kunne ha noe å velge mellom.

Kjolen din ligner jo faktisk litt på min. . Men min er uten stener..

Begge smykkesettene dine var vedlig fine da! Men ulike.. Synes kanskje det første var det mest staselige. Men fint og kanskje et litt "mykere" inntrykk med perlene.

Jeg har foresten også kjøpt en tiara (hårbøyle kaller nå jeg det...) som ligner litt på denne men tror kanskje det blir mye med både den og slør.. Kanskje ta den på når/hvis jeg tar av sløret utpå kvelden? :sjenert:

Skrevet

Veldig fin kjole, veldig lik min ja. :)

Jeg har ikke bestemt meg enda ift smykkene, jeg må nesten se det an ift humør, kjolen og hva jeg føler meg vel i.

Veldig fin tiara, likte den godt, ikke så veldig ulik den jeg har kjøpt faktisk. ;)

Skrevet

Jeg vurderer og bytte ut det hvite knytebåndet bak på ryggen på kjolen med et svart for å skape litt kontrast, hva syns dere - harry eller stilig?

Skrevet

Jeg vurderer og bytte ut det hvite knytebåndet bak på ryggen på kjolen med et svart for å skape litt kontrast, hva syns dere - harry eller stilig?

Hvis du skal ha en annen farge enn hvit på båndet synes jeg kanskje at det bør være noe som går igjen et annet sted også.. F.eks hvis fargen går igjen på skoene eller i brudebuketten. Men det kommer også ann på stilen - et svart bånd kan være kult hvis resten av stilen også er en smule røff.

Skrevet

Jeg hadde denne kjolen, et enkelt tynt langt (like langt som slepet) slør festet i nakken, og øredobber og smykke i forgylt sølv og emalje. Smykkene er veldig meg slik at jeg har brukt de flere ganger etter bryllupet.

Skrevet

jeg skal ha slør som går til korsryggen. Jeg har et slep/bakside på kjolen min som ikke bør skygges over..

Ellers skjer ha rjeg noen detaljer på kjolen som gjør at jeg ikke burde ha kjede, så har sett etter et litt kraftig armebånd.

Så skal jeg ha noen helt enkle øredobber .

Skrevet

Kjolen min er jo forholdsvis detaljert allerede (skal dog ikke ha stroppene), så mye pynt blir det nok ikke. Jeg vil ikke ha halskjede, men skal ikke ha oppsatt hår så jeg tror ikke det blir for nakent.

Sløret jeg har kjøpt viste seg å være veldig stivt (ebay), så spørs om jeg ikke kjøper nytt, eller dropper det helt. Planlegger uansett å bare ha slør under vielsen, og forhåpentligvis få blomsterdekoratøren til å lage noe hårpynt jeg kan ha resten av kvelden. Kanskje jeg bruker noen små stener e.l. i håret også, eller diadem.

Ørepynt blir noe a la disse, men har brukt dem før, så det er fristende å kjøpe noe nytt :gjeiper:

Har også lyst på brudesko som ikke er hvite, kanskje rosa? Har ikke kommet så langt ennå :)

Skrevet (endret)

Jeg er så usikker :sukk:

Jeg skal ha denne kjolen, og jeg tror jeg skal ha dette tilbehøret: Denne eller denne tiaraen, disse øredobbene, og mest sannsynlig ikke kjede. Sløret mitt er helt enkelt og like langt som slepet på kjolen. I tillegg blir det rosa sko :)

Endret av Sunshine
Skrevet

og øredobber og smykke i forgylt sølv og emalje. Smykkene er veldig meg slik at jeg har brukt de flere ganger etter bryllupet.

Emaljesmykker er så vakre! :rødme:

Jeg skal selv kun ha armbånd som er satt sammen av "hule ovaler" og annenhver oval er sølvplett og "diamanter".

Kjolen har halternek og røde broderier så det blir litt mye med halssmykker og øredobber.

I håret har jeg en "tiara-feste-slør-kam". Enkel i utformingen, men med noen "diamanter".

Skrevet

Til denne kjolen har jeg tenkt til å ha

Smykker: Dette perlekjedet som jeg fikk av mannen til jul, samt perleøredobber og perlearmbånd. Jeg har dog ikke bestemt meg 100 % for kjedet enda, da det er så mye blomster rundt halsen på kjolen. Er redd det blir mye med både perlekjede og blomster, men dette får jeg ta stilling til når kjolen kommer.

Hårpynt:Jeg skal ikke ha slør eller tiara, men har lyst til å ha blomster i samme farge som brudebuketten eller perler i håret. Jeg skal ikke ha håret satt opp, men ha det ned langs skuldrene.

Sko:Fargetemaet vår er sterke rosanyanser og hvitt, og planen er å finne et par rosa sko som kontrast til alt det hvite. Da kan jeg også bruke skoene igjen senere. :)

Andre ting:Hvis det er mulig, har jeg vært inne på tanken om å bytte ut snøringen i ryggen med rosa silkebånd. Igjen for å skape kontrast med alt det hvite. Veske skal jeg ikke ha. Det er jo derfor man har forlover. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...