Gå til innhold

Sko spørsmål..

Anbefalte innlegg

Gjest Gnuffisen
Skrevet

Jeg lurer ganske enkelt på, hva slags sko burde jeg gjøre innkjøp av..

Jeg er litt fyldig og føler at sko er veldig vanskelig å bestemme seg for. Synes bilder av kvinner med lårhøye støveletter og ankelsko (er det ankelsko det heter?) er veldig stilige, men vet ikke helt om slike sko passer for en med min kroppsform?

Liksom, ville dere sett rart på noen som er fyldig men har på seg så høye støveletter. Og vil det ikke se ut som om man har enda større legger om man bruker slike ankelsko??

Jeg høres sikkert litt rar ut, men jeg er altså helt grønn på sko... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje enkle svarte støvletter, med 4-5 cm høy hel. Og ikke med sånn spiss hel, heller en litt mer firkantet? Tenker at svart uten for mye dill på virker slankende. Og litt høyde på helen er alltid fint, for å se litt lengre ut. Spiss hel syns jeg blir en kontrast som påpeker litt tykkere legger.

Bare et forslag :)

Gjest Gnuffisen
Skrevet

Kanskje enkle svarte støvletter, med 4-5 cm høy hel. Og ikke med sånn spiss hel, heller en litt mer firkantet? Tenker at svart uten for mye dill på virker slankende. Og litt høyde på helen er alltid fint, for å se litt lengre ut. Spiss hel syns jeg blir en kontrast som påpeker litt tykkere legger.

Bare et forslag :)

Ja, jeg har et slikt par.. :P Di er ikke helt firkantet fremme, litt mer avrundet egentlig og slutter midt på leggen.. :)

Men jeg tenkte mer på di lårhøye og de hær ankel skoene, er det no no's for slike som meg? :P

Skrevet

Ja, jeg har et slikt par.. :P Di er ikke helt firkantet fremme, litt mer avrundet egentlig og slutter midt på leggen.. :)

Men jeg tenkte mer på di lårhøye og de hær ankel skoene, er det no no's for slike som meg? :P

Tenkte på støvletter opp til under kneet... Jeg er ingen ekspert, men hvis man har veldig kraftige lår syns ikke jeg de lårhøye er særlig kledelige. Men det er bare min mening. Bruker sjeldent ankelsko selv, så har ikke noe særlig erfaring med det.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg hadde valgt lårstøvletter om jeg var deg. Men jeg ville gjerne gått for noen ankelsko! :)

Skrevet

Jeg ville valgt slike støvletter du har bare atde går til rett under kneet. Støvlettene bør ikke stoppe midt på leggen da den fremhever den delen som gjerne er den tykkeste.

Skrevet

Jeg syns absolutt at ankel-sko gjør så at legger kan se større ut enn hva de er.

Lårhøye støvletter derimot syns jeg ikke er så ille på litt større folk.

Hvis du skal ha sko, ville jeg valgt pumps med dyp "skjæring". Da får du slankere ben.

Skrevet

Jeg lurer ganske enkelt på, hva slags sko burde jeg gjøre innkjøp av..

Jeg er litt fyldig og føler at sko er veldig vanskelig å bestemme seg for. Synes bilder av kvinner med lårhøye støveletter og ankelsko (er det ankelsko det heter?) er veldig stilige, men vet ikke helt om slike sko passer for en med min kroppsform?

Liksom, ville dere sett rart på noen som er fyldig men har på seg så høye støveletter. Og vil det ikke se ut som om man har enda større legger om man bruker slike ankelsko??

Jeg høres sikkert litt rar ut, men jeg er altså helt grønn på sko... :)

En dyp skjæring forlenger leggen, men den kan fort virke som den har for mye ansvar hvis den er for lett. Kjøp sko som er litt røffe, prøv med en skotype på hvert ben, speil deg fra alle kanter, jeg tror du ser hva som er best da. Jeg mener at du bør ha en rund hel og ikke firkantet, rund er riktig hvis man er rund. Og støvletter til under kneet, hvis de går over kan det lett se ut som låret er stappa oppi og det kan fort se vulgært ut, istedet for elegant.

Jeg ønsker deg lykke til

Skrevet

Ok, jeg har skodilla for alle penga, men om jeg har peiling, det vet jeg ikke.

- Ikke bruk sko som slutter midt på leggen, det fremhever om du har tykke legger.

- Sko med ankelrem, eller sko som slutter ved anklene får de aller fleste legger til å se tykke ut.

- Høye hæler har ofte en slankende effekt.

- Sko med lav skjæring(type pumps) gir en illusjon av lengre og slankere ben.

Men, det er bare det jeg mener. I could be wrong :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...