Gå til innhold

Egoistisk elsker

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vurdert om jeg skal prøve å be han tilfredstille meg først før han i det hele tatt får lov å "komme til". Men jeg er litt usikker fordi jeg føler at det blir som å bruke sex til å krangle...Og det vil jeg jo ikke begynne med. (Gruff!)

Nei da. Si bare som det er: "jeg er ikke klar ennå, elskede. Det er så deilig når du ***, kan du ikke gjøre litt mer av det"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel trolig at TS har snakket med sin mann på "kvinnemåten". Det betyr i praksis rimelig ofte at ting er kommunisert ved bruk av antydninger, hint og "signaler" som kvinner forstår og som de forventer at menn forstår. Problemet er at vi menn ofte IKKE forstår slikt kvinnesnakk. Hvis du f.eks. leser boken "Kvinner er fra Venus og menn er fra Mars", så vil du skjønne mer.

Hva må gjøres? OK, budskapet ditt skal være tydelig, først og fremst.

Jeg ville ha sagt:

"Jeg ønsker å ha god sex sammen med deg. Men måten vi har sex på, bidrar ikke til dette. Derfor ønsker jeg at vi endrer på noen ting som kan medføre at også jeg får glede av dette. For du ønsker vel også at jeg skal nyte sex sammen med deg? Vil du gi meg god sex, kjære?"

Så ville jeg forklart meget tydelig og detaljert hva som skal til for at du skal ha glede av sex, og samtidig ville jeg spurt om det er noe du kan gjøre annerledes for han. Ikke noen hint eller tvetydigheter nå, kun direkte og tydelig kommunikasjon som ikke kan misforstås. OK?

Gjest thirty-something
Skrevet

Jeg ville ha sagt:

"Jeg ønsker å ha god sex sammen med deg. Men måten vi har sex på, bidrar ikke til dette. Derfor ønsker jeg at vi endrer på noen ting som kan medføre at også jeg får glede av dette. For du ønsker vel også at jeg skal nyte sex sammen med deg? Vil du gi meg god sex, kjære?"

Så ville jeg forklart meget tydelig og detaljert hva som skal til for at du skal ha glede av sex, og samtidig ville jeg spurt om det er noe du kan gjøre annerledes for han. Ikke noen hint eller tvetydigheter nå, kun direkte og tydelig kommunikasjon som ikke kan misforstås. OK?

Tusen takk godt og hjelpsomt for svar. Jeg kjenner meg igjen i at jeg nok har forsøkt å forklare ting på kvinnemåten.

Jeg tror ikke at jeg vil si rett fram at det ikke bidrar til god sex slik vi har det nå- for da blir han vel helt knekt?

Men jeg skal prøve å spørre om han vil gi meg dette, og hva han vil ha fra meg.

Skrevet

Tusen takk godt og hjelpsomt for svar. Jeg kjenner meg igjen i at jeg nok har forsøkt å forklare ting på kvinnemåten.

Jeg tror ikke at jeg vil si rett fram at det ikke bidrar til god sex slik vi har det nå- for da blir han vel helt knekt?

Altså.....hvis du spør om han KAN gi deg bedre sex, så tror han at du tviler på hans evne. Spør du om han VIL, så vil han sansynligvis det fordi menn er slik at de gjerne vil løse problemer - også hvis han oppfatter at du har dette problemet. For da kan han vokse på å tenke på at han har løst noe for deg.

Derfor må du spørre om han VIL gjøre dette for deg.

Om du knekker han hvis du er direkte? Det kommer an på hvor mye bebreidelse du baker inn i kommunikasjonen. Bebreidelse vil aldri bidra positivt, men samtidig så trenger han å forstå at du trenger endringer. Spør han direkte om han vil hjelpe deg med å få orgasme, og gjør det gjerne på en sånn måte at han føler at du er avhengig av ham for å få det til. Da vil han føle seg etterspurt og viktig. Forklar han at dette er et problem for deg og at du trenger hans hjelp.

Men bare pass på at du gjør det FØR dere skal ha sex. Ikke mens dere har sex. Da er han sikkert noe ukonsentrert...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg blir imponert over hvor mye TS syr puter inn under armene på sin elsker.

Du vil ikke si ting sånn, og du er redd for at han skal bli såra hvis du sier det på en annen måte.

Jeg tror egentlig ikke det går an å kommunisere dette problemet uten at han blir såra.

For menn forstår ikke jenteinnpakkingspreik, som mange har påpekt før meg. Menn trenger klartekst.

Og da tror jeg du kommer til kort ved å gå rundt grøten.

"Jeg elsker deg, men jeg synes ikke vi har god nok sex. Jeg vil forbedre sexlivet vårt. Vil du høre på hva jeg har å si?" er vel en form som vil fungere greit. Begynne mykt, forklare problemet, komme med en løsning og et forslag.

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det går an å kommunisere dette problemet uten at han blir såra.

Dette er jeg uenig i. Det går godt an å ta opp slike ting uten bebreidelse og at den andre parten skal gå i skyttergropa. TS eier problemet, det må hun selv ta ansvar for. Derfor skulle det være uproblematisk å be mannen sin om hjelp til å løse det.

Men det er klart,- hvis hun starter med å si at han er en dårlig elsker o.s.v. (som kvinner ofte gjør - altså legger skylda på partneren) da vil det neppe bli noen løsning.

Gjest thirty-something
Skrevet

Hei, igjen.

Nå viser det seg altså at min gutt har fått høre ting før,fra to forskjellige jenter uavhengig av hverandre, som har fått han til å tvile på seg selv og hva som er normalt å like for en gutt.

(Grrr! Ødelegge for andre på den måten! :kjefte: Slemme exer!!)

En av disse eksene slo faktisk til han i ansiktet da han tilbød å slikke henne.

Han har også blitt fortalt at det gjør vondt for en jente når mannen tar direkte på klitoris. (Hmmm. Det gjelder jo ikke for alle da.)

Jeg åpnet med å servere god middag før jeg parkerte han i sofaen med en øl, nusset ham og spurte om han ville (les:ville) ta vårt sexliv til et nytt nivå.

(Og det ville han :rødme:)

Da kom vi i en veldig god samtale og jeg fikk vite alle disse tingene.

Nå blir utfordringen for meg å fortsette med å få til å forklare ting på "mannemåten" uten noen hintinger. Vi skal også ut for å shoppe noen sekretærantrekk, sexy strømper og høye hæler som jeg kan ha på under akten :fnise: I(kke noe sykt i det vel! Nei, det syns jeg ikke.)

Det morsomme er at i dag går min gutt rundt og ser så lykkelig og fornøyd ut :rødme:

Jeg må bare takke alle for råd, og spesiellt til deg, Adam :enig:

Gjest thirty-something
Skrevet

Jeg blir imponert over hvor mye TS syr puter inn under armene på sin elsker.

Det kalles ikke å sy puter. Det kalles å vise omtanke og respekt for følelsene til den men er glad i- og å være en smule sensitiv.

Det blir jo ikke noen bra utvikling av å gi han en dårlig følelse.

Det er nå min mening.

Skrevet

åh, vad skönt att det löst sig! :jepp: Det kommer förmodligen att ta lite tid innan han vågar allt igen, men det här är ju suveränt!

Gjest thirty-something
Skrevet

åh, vad skönt att det löst sig! :jepp: Det kommer förmodligen att ta lite tid innan han vågar allt igen, men det här är ju suveränt!

Ja, det kommer nok til å ta litt tid. Det tar nok litt tid for meg å bli flinkere til å kalle en spade for en spade også :fnise:

Men vi er iallefall blitt enige om å jobbe litt sammen med å få et bedre sexliv.

Skrevet

Jeg har fulgt med på denne tråden uten å finne på noe lurt å skrive selv, men nå har jeg iallfall mulighet til å gratulere TS med god håndtering av problemet :klappe:

Skrevet

Jeg må bare takke alle for råd, og spesiellt til deg, Adam :enig:

Bare hyggelig. Er jo selv gift og man erfarer jo stadig. Det som virkelig lærte meg mye om meg selv og om min kvinne var å lese "Kvinner er fra Venus og menn fra Mars". Etter min mening bør dette være pensum for alle par FØR de flytter sammen.

Lykke til!

Adam

Skrevet

Han spør aldri hva jeg liker.

Det irriterer meg at han ikke er i stand til å gi meg orgasme.

Etter snart to år med dette begynner jeg å bli lei av å gå utilfredstilt (jeg må fingre meg selv på badet etterpå, hvis jeg i det hele tatt skal få orgasme noen gang), og lurer på om han bør byttes ut.

Hva med å fingre deg selv under akten?

Skrevet

Han er en mann, og ikke ett stykke porselen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...