Gjest thirty-something Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Jeg er en dame i tredveåra som er sammen med eg fin fyr- MEN: Det er alltid et men- og denne gutten er en egoist i senga. Jeg har hatt kjærester da jeg var nitten of tjue som var bedre elskere enn denne gutten. Synd å si det, men sant. Han spør aldri hva jeg liker. Det irriterer meg at han ikke er i stand til å gi meg orgasme. Etter snart to år med dette begynner jeg å bli lei av å gå utilfredstilt (jeg må fingre meg selv på badet etterpå, hvis jeg i det hele tatt skal få orgasme noen gang), og lurer på om han bør byttes ut. Er det noen som har noen tips? Jeg vet hva som skal til for at jeg skal få orgasme under samleiet- men han hører bare aldri på hva jeg ber om. Og når han er ferdig er sexen ferdig- og jeg blir liggende der uten å få komme- noe han ikke ser ut til å få inn i hodet at ikke er bra nok. Bør jeg si at snart er forholdet ferdig, hvis han ikke gidder å gjøre sin ut-inn rutine på måte som også funker for meg? Problemer et at gutten ellers er søt, snill, vakker(hunk!), ansvarsbevisst og har ting jeg liker i en mann. Alt funker unntatt i senga. (Hvis ikke hadde han vært ute for lengst...)Og det er ikke lett å finne en ny mann når man er over 30... Hva synes dere jeg bør gjøre?
Gjest thirty-something Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Snakke sammen? Som jeg skriver så hører han ikke etter. Og jeg trenger råd til hvordan jeg kan nå gjennom til ham. Det er ikke ham jeg vil miste- det er sexen som må bli bedre- og som sagt: Han lytter (foreløpig) ikke. Hvordan gå frem? ("Snakk med ham" er for uspesifikt.)
LetThemEatCake Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Det kan ju bottna i osäkerhet från hans sida. Han kanske inte vågar fråga? Eller så tror han faktiskt att du är nöjd. Brukar du ge honom direktiv? En del killar behöver ordentliga direktiv om hur de ska göra då de faktiskt inte vet vad som känns bra för tjejen. Dessutom är det ju olika från individ till individ och det kanske gör att han känner sig ännu mer vilsen. Det enda du kan göra är ju att prata med honom. Berätta att du är besviken och otillfredställd, men ta det försiktigt, det kan ju som sagt vara så att han tror att du är nöjd och då blir det en gigantisk törn på självkänslan för hans del. Du får i samma veva berätta vad du vill ha och hur du vill ha det. När du har gjort det får du ha tålamod, det kan ta tid innan han vänjer sig vid den nya situationen och känner sig bekväm nog att det känns naturligt. Lycka till! Jag vet hur jobbigt det är med ett icke tillfredsställande sexliv.
Gjest thirty-something Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Det kan ju bottna i osäkerhet från hans sida. Han kanske inte vågar fråga? Eller så tror han faktiskt att du är nöjd. Brukar du ge honom direktiv? En del killar behöver ordentliga direktiv om hur de ska göra då de faktiskt inte vet vad som känns bra för tjejen. Dessutom är det ju olika från individ till individ och det kanske gör att han känner sig ännu mer vilsen. Du får i samma veva berätta vad du vill ha och hur du vill ha det. När du har gjort det får du ha tålamod, det kan ta tid innan han vänjer sig vid den nya situationen och känner sig bekväm nog att det känns naturligt. Dette høres litt ut som ham. Jeg har gitt litt anvisninger,eller direktiv, av og til.Problemet er at han ikke liker å få anvisninger mens vi gjør det. Da stopper det seg helt, og han mister lysten... Derfor må jeg si ting jeg ønsker at han skal gjøre før vi begynner. Problemet er at han aldri gjør noen av tingene når vi kommer så langt at vi har startet... Så jeg må vel innstille meg på at han er usikker og at jeg må ha enda mer tålmodighet... Jeg forteller ham jo av og til at jeg ikke er " helt ferdig" (når jeg faktisk er litt desp etter å bli det )- og han forstår jo hva jeg gjør når jeg forsvinner på badet, da...Men han sier alltid at "det er greit for ham" at jeg "tar på meg selv"... Jeg har bedt ham bli med på badet- og spurt om han vil "hjelpe" foreksempel med hånddusj. Men han vil aldri mer etter at han selv er ferdig... Hva bør jeg absolutt ikke si når jeg snakker med ham- sånn at han ikke blir lei seg??
LetThemEatCake Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Uppenbarligen så tar han illa vid sig när du ger direktiv.. Och det gör det lite knepigare. Saker du bör unvika att säga är det som kan låta alldeles för elakt: "du är alldeles för egoistisk i sängen" "du är en dålig älskare" "jag tycker inte om att ha sex med dig" och annat sådant. Jag vet inte riktig vad han är rädd för, men något är det ju, och det kan ju bara han svara för. Jag tror att det är smartare att ta upp problemet i ett icke sexuellt sammanhang, för som du säger lyssnar han ju ändå inte plus att han blir på dåligt humör. Man är väldigt sårbar när man har lust på sex (tycker jag). Ta upp det när han verkar lite avslappnad och försök att vara så lättsam på rösten. Le lite och säg "du, hjärtat. jag vill bara prata med dig om en liten sak..". Försök att inte skuldbelägga honom, berätta bara hur han får dig att känna dig. Säg att du känner dig lite förbisedd och ignorerad och att du skulle önska att han såg dig, att han ansträngde sig lite mer och lyssnade. Låt honom svara också, prata inte i ett sträck. Han behöver vara delaktig, annars kanske han sluter sig ännu mer och blir ännu tjurigare.
Gjest petre Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Hva om du gjør deg "ferdig" i sengen, eller hvor dere holder på. Kanskje han blir mer fristet til å hjelpe til da
Gjest KateW Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Han gir ikke deg orgasme? Orgasme er ikke noe andre gir deg, det er noe du bestemmer deg for å få selv. Tenker jeg.
LetThemEatCake Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Jag håller med om att man får "ge den till sig själv", men han måste ju visa lite intresse också. Visa att han vill att man ska ha det skönt. Annars blir det ju omöjligt.. Jag tog för givet att TS redan försökt det här, om inte - gör det!
Ellevill Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Han gir ikke deg orgasme? Orgasme er ikke noe andre gir deg, det er noe du bestemmer deg for å få selv. Tenker jeg. Så hvis jeg alltid får orgasme før mannen, kan jeg bare lempe ham til side og si: "Ferdig! Resten får du klare selv, det er ikke mitt ansvar!"?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Jeg kjenner meg noe igjen i TS' mann. De første gangene min partner ga meg direktiver reagerte jeg med å bli veldig redd og stivne i kroppen. "gjorde jeg det feil..?" på en måte. Da var partner flink til å forklare at jeg ikke hadde gjort noe galt, men at han så gjerne ønsket at jeg skulle gjøre slik for da ble det bedre sånn. Det må du prøve å lære partneren din også, tror jeg. Eneste måten å gjøre det på er via samtale. Ikke snakk med ham i senga, og ikke etter sex. Da er partner følsom, og vil tro at du bare kritisere samleiet dere akkurat hadde, og ikke på generell basis. Ta det ved middagsbordet, i bilen eller når dere går søndagstur. En gang han ikke kan rømme. Så kan dere kanskje snakke ut om det Tror mannen din trenger mye kos, kjærlighet og trygghet.
Facepainter Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Si at det er viktig for deg, og hvis han ikke er villig til å lytte og samarbeide gjør han det veldig vanskelig for deg. Jeg skjønner meg ikke på sånne karer, å gi en dame orgasmer er jo noe av det deiligste som fins.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Som det framgår av svarene du har fått, så er det vel to muligheter her. Enten er han forknytt og engstelig, eller så bryr han seg rett og slett ikke om at du skal ha det bra i sengen. Menn tar ikke hint - si i klartekst (men ikke under eller rett etter samleie), at det er et problem for deg at han ikke bryr seg om at du skal ha det bra under sex - slik du beskriver det, så stiller du opp for ham, men for egen del kunne du klart deg bedre med en vibrator. Dette bør du faktisk fortelle ham. Samtidig som du sier at du gjerne vil vise ham hvordan det gjøres. Hvis han ikke er interessert, så sier det vel egentlig at han gir blaffen i deg så lenge han selv får det han vil ha? Ellers enig med siste taler. Skjønner meg ikke på sånne menn. De jeg har vært med har alltid funnet det max opphissende når de får meg så opphisset som mulig. Det fungerer åpenbart som både en seksuell - og en egoboost når de vet hva som skal til for at dama skal ha det max bra ;-)
Anglofil Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 Så hvis jeg alltid får orgasme før mannen, kan jeg bare lempe ham til side og si: "Ferdig! Resten får du klare selv, det er ikke mitt ansvar!"? Må si meg enig i denne, sex er jo et samspill mellom to parter, og selv om hver part har ansvar for sin egen orgasme, så har man jo også et ansvar for at ens partner har det bra. Det handler om å ta hensyn og lære av hverandre. Mvh Yvonne
Gjest KateW Skrevet 19. mars 2010 #15 Skrevet 19. mars 2010 Så hvis jeg alltid får orgasme før mannen, kan jeg bare lempe ham til side og si: "Ferdig! Resten får du klare selv, det er ikke mitt ansvar!"? Nope, det var ordleggingen jeg reagerte på. "Han er en egositisk elsker som ikke gir meg orgasme." Sex er samspill, og det er ikke den andres ansvar "å gi" noe som helst. Om jeg ikke får orgasme, så må jeg kommunisere det til partneren min. Forklare hva som gjør at jeg kommer, spørre hva han tenner på, hva som får ham til å komme. Jeg legger meg ikke ned med hendene bak hode og sier, "Gi meg en orgasme, hvis ikke er du egoist!"
Anglofil Skrevet 19. mars 2010 #16 Skrevet 19. mars 2010 Men nå får jeg inntrykk av at hun prøver jo å formidle akkurat dette, men elskeren hennes ikke vil ta det til seg og at hun gir mer enn hun får tilbake. Mvh Yvonne
Ellevill Skrevet 19. mars 2010 #17 Skrevet 19. mars 2010 Nope, det var ordleggingen jeg reagerte på. "Han er en egositisk elsker som ikke gir meg orgasme." Sex er samspill, og det er ikke den andres ansvar "å gi" noe som helst. Om jeg ikke får orgasme, så må jeg kommunisere det til partneren min. Forklare hva som gjør at jeg kommer, spørre hva han tenner på, hva som får ham til å komme. Jeg legger meg ikke ned med hendene bak hode og sier, "Gi meg en orgasme, hvis ikke er du egoist!" Men hun har jo sagt det til ham mange ganger. Fortalt hva hun liker osv. Men jeg stusser litt over noe som trådstarter sier og som er på siden av tråden her, men likevel: Trådstarter, du sier at du ikke har lyst til å gi slipp på ham blant annet fordi det ikke er lett å få kjæreste når man har rundet 30. Jeg fatter ikke at det skal være et argument for ikke å gjøre det slutt. Hadde noen vurdert å gjøre det slutt med meg, men blant annet motargumenterert overfor seg selv med noe slikt, ville jeg blitt kjempesåret og satt spørsmålstegn ved grunnlaget for forholdet.
Gjest KateW Skrevet 19. mars 2010 #18 Skrevet 19. mars 2010 Jeg ser det, Yvonne... Er ikke sexlivet bra må du velge å enten leve med det, eller å ikke leve med det. Nå er du midt i mellom, og velger du å ikke leve med det må du enten gjøre det bedre hvor du er, eller bryte forholdet. Å kommunisere sex med en mann må gjøres i klartekst, som gjest over her sier. Det er vanskelig for utrolig mye av menns ego er knyttet opp mot det seksuelle. Og du bør ta praten med ham når dere ikke har sex, om han blir sint eller sår eller uvillig til å lytte så må du stå på ditt til du har kommunisert det du har å si. Ikke bruk ord som Du er ikke god nok, du gir meg ikke orgasme, andre menn har klart det før:) Si at du trenger mer av dette, det er bra, mindre av dette, dette tenner du på, du blir gal av lyst når han gjør... osv...
SMann Skrevet 19. mars 2010 #19 Skrevet 19. mars 2010 Det ideelle samleiet er når det går til slutt for begge...samtidig som begge er like utmattet og tilfredse. Slik er det ikke alltid. Når mannen er utladet så er det ofte slutt...spesielt som avslutning på en lang dag. Mannen må derfor ta ansvar. I beste tilfelle lærer han seg kvinnens reaksjonmønster og klarer å styre sitt eget høydepunkt samtidig med kvinnen. Hvis ikke bør han normalt vente til kvinnen er tilfredsstilt (liker selv noen ganger å for eksempel ta en kjapp en over kjøkkenbenken hvor jeg bare tar....og lar henne gå utilfreds noen timer). Mannen er gjerne energisk og omtenksom så lenge han er stiv. Prøv en periode hvor han sørger for deg først. Kanskje det gir en økt selvfølelse for hans del også...
Gjest thirty-something Skrevet 19. mars 2010 #20 Skrevet 19. mars 2010 Jeg kjenner meg noe igjen i TS' mann. De første gangene min partner ga meg direktiver reagerte jeg med å bli veldig redd og stivne i kroppen. "gjorde jeg det feil..?" på en måte. Da var partner flink til å forklare at jeg ikke hadde gjort noe galt, men at han så gjerne ønsket at jeg skulle gjøre slik for da ble det bedre sånn. Det må du prøve å lære partneren din også, tror jeg. Eneste måten å gjøre det på er via samtale. Ikke snakk med ham i senga, og ikke etter sex. Da er partner følsom, og vil tro at du bare kritisere samleiet dere akkurat hadde, og ikke på generell basis. Ta det ved middagsbordet, i bilen eller når dere går søndagstur. En gang han ikke kan rømme. Så kan dere kanskje snakke ut om det Tror mannen din trenger mye kos, kjærlighet og trygghet. Jo- han stivner og det virker som han blir støtt fordi han ikke gjør det rett. Så dette rådet er noe jeg tror jeg kan prøve ut. Jeg tror ikke jeg vil si at jeg vil prate om en liten ting, for da tenker jo alle menn at nå kommer en komflikt seilende...Så jeg må tenke litt mer på hvordan jeg skal ta det opp. SMann skriver noe som sikkert er smart for meg å huske- at gutten min kan være helt utladet etter en lang dag. Det kan nok stemme. Jeg kan jo ta initiativ til sex på andre tidspunkter.Men jeg vil ikke prøve sex over kjøkkenbenken for så å gå utilfredstillt i mange timer. Det er ikke noe pirrende for meg med det. Det er bare vondt fordi han aldri har fullført det før. Det har jeg holdt på med i to år- så det blir ingen aktuell lek. Sorry. Jeg har vurdert om jeg skal prøve å be han tilfredstille meg først før han i det hele tatt får lov å "komme til". Men jeg er litt usikker fordi jeg føler at det blir som å bruke sex til å krangle...Og det vil jeg jo ikke begynne med. (Gruff!) Sånn som KateW sier så har jeg har vært veldig forsiktig med å fortelle hva andre menn har gjort- nettopp for ikke å såre egoet hans. Jeg prøver å fokusere på hva jeg liker når jeg ber om ting. Ellevill skriver noe som jeg forstår at jeg bare må ta til meg. Jeg forstår at det er faktisk nedverdigende å si at jeg er sammen med han fordi jeg er redd for å bli alene ellers. Da må jeg kanskje heller tåle å bli alene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå