Gå til innhold

Katt som aldri gir seg, klorer opp møblene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gir seg ikke på tørre møkka!!!!!!! Han har vel ødelagt alt av møbler her i huset og det er et ork å kjøpe nye!!! !Langt i fra gøy å bruke mangfoldige tusen også står det i nøyaktig en time før han er på dem med klørne!!!!!

Han er kjempe flink til å bruke klorestativet sitt, men allikevel han måååå klore på møblene også! jeg har kjøpt inn spray som skal hindre dette, men det hjelper ikke! Jeg kjefter og smeller på han, så fort han rører seg - han skjønner det der og da, men gjør det gjerne igjen om en time!

kjøpt oss ny spisestue nå, og den har stått i to dager og han har allerede lagt igjen spor!!!!!!! Er for ille å dekke til møblene når han er alene, men det må jo til!

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en spruteflaske med vann i og sprut på han når han skal til å klore. Vet om fler som har gjort dette og det fugerer bra.

Skrevet

Ja dette er løsningen, når jeg er hjemme vel og merke....Men han er fæl når han er alene hjemme også! Og da er det lite man får gjort! I natt hadde jeg lagt noe tepper over stolen og hva hadde han gjort? Joooo, han har da lekt i mellom teppene og spist hull her og der. Ser jp ut som en mus som har vært der!

Skrevet

Hvis du kjefter og smeller så fort han rører seg, er det ikke så rart at han blir nervøs og oppfører seg rart.. Men skjønner at det er frustrerende når han klorer opp møbler. Hvor gammel er han?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjefting og smelling = oppmerksomhet og lek. Vannflaske har også ofte uheldige utfall.

Det verste for en katt er ingen oppmerksomhet. Mine katter er oppdratt ved at dersom de gjør noe galt får de et bestemt nei, er det nødvendig løfter jeg dem ned (ikke hardt). Hopper de opp igjen, eller klorer, eller løper unna i det jeg reiser meg, løfter jeg dem inn på badet der de får sitte og kjede seg i fem minutter. De klorer aldri på møbler, hopper aldri på benker eller bord.

Ellers kan jeg anbefale kloklipp. Men vær sikker på hva du gjør. Bruk klosaks fra dyrebutikk og studer klørne nøye slik at du vet hvor nervene er, det er bare de ytterste milimeterene som skal klippes. En innekatt, eller en lat utekatt, får ikke kvesset klørne nok, og trenger litt hjelp. Dersom det har gått for lang tid siden kloklipp hender det at de prøver seg på sofaen, da er ikke det pinglete klorebrettet nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...