Gå til innhold

KitchenAid Artisan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at man kan spare mye penger på å kjøpe KitchenAid-produkter fra USA (for eksempel eBay), men lurer på om de fungerer på det norske strømnettet. Er logisk at man må bytte selve støpselet, men er motorene identiske i den europeiske og den amerikanske versjonen?

Skrevet

Er forskjell på Volt i norske og amerikanske hus. Meiner amerikanske har 110 V, medan norske har 230 V i vanlege stikkontakter. På enkelte elektriske artikler er det ein omformer som gjer at det takler frå 110 V til 230 V som t.d. laptoper. Det kan du sjå på klistremerket på omformeren (den firkanta klumpen som henger på ledningen). Tviler i grunn på at kjøkkenmaskiner har omformer. Da må du enten bruke ein volt konverter mellom støpselet og maskina, eller høyre om eit elverkstad har mulighet til å gjere om på maskina (veit ikkje om dette går, men ring og høyr).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Amerikansk KitchenAid fungerer ikke i Norge, med mindre du får tak i en omformer. En venninne av meg kjøpte med seg en KitchenAid da hun var på ferie i USA, men måtte gi opp å få den til å fungere her.

Gjest strykebrett
Skrevet

Er forskjell på Volt i norske og amerikanske hus. Meiner amerikanske har 110 V, medan norske har 230 V i vanlege stikkontakter.

Dette stemmer, men det fins noen slags små trafoer som det an å ha i mellom, men hvis det er snakk om kjøkkenmaskiner med kraftige motorer blir dette ganske dyrt. Hvis du har peiling kan du muligens koble om trafoen inni maskina, dette går an på de fleste forsterkere og en del verktøy vet jeg, men på kjøkkenmaskin er jeg mer usikker.

Jeg tror nok egentlig jeg bare ville betalt det det koster for en norsktilpasset maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...