Gå til innhold

Hvor kan jeg veksle 500 kr hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Tinkerbell87
Skrevet

Jeg har fått meg ny jobb der jeg må ta veksel selv. Er jo greit nok det, men hvor skal jeg veksle 500 kr hver dag? På posten koster jo dette penger, jeg tjener ikke noe mer 110 kr timen, så hvis jeg skal bruke det på veksel itillegg blir det jo litt mye.

Dere som har jobber der dere må ta med veksel selv, hvor veksler dere? Er det noen andre som har tips og råd, kom gjerne med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått meg ny jobb der jeg må ta veksel selv. Er jo greit nok det, men hvor skal jeg veksle 500 kr hver dag? På posten koster jo dette penger, jeg tjener ikke noe mer 110 kr timen, så hvis jeg skal bruke det på veksel itillegg blir det jo litt mye.

Dere som har jobber der dere må ta med veksel selv, hvor veksler dere? Er det noen andre som har tips og råd, kom gjerne med det.

Banken? eller koster det kanskje penger der og? Du kan kanskje spøre sjefen eller eventuelt andre medarbidere hvordan de ordner dette? :)

Skrevet

Hvis det er veksel - går det ikke an å bruke samme veksel fra dag til dag? Hvis du må ordne veksel selv - har ikke arbeidsgiver noen formening om hvor og hvordan det kan ordnes? Du skal i hvert fall ikke ha ekstra utgifter på dette.

Skrevet

Jeg har ofte måtte gjort dette selv, og banken bruker iallefall ikke å ta gebyr for veksling her...

Skrevet

Den kostnaden er det faktisk aridsgiver som må ta.

Skrevet

Du skal hvertfall ikke belastes for vekslegebyret... Jeg vet noen banker ikke tar gebyr, f.eks DNB her hos meg. SR-Bank, som er vår bankforbindelse, trekker vekslegebyret fra butikkens konto.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet

Takker for svar.

Akkurat nå har jeg ikke veksel så derfor må jeg veksle i morgen. Ellers så er de jo å spare på litt veksel fra kvelden før. Arbeidsgiver dekker ikke gebyret, noe jeg synes selv er rart, men det er ikke noe stort jeg kan gjøre med det.

Nå har jeg bank hos posten, så får se om de tar noe i gebyr.

Arbeidsgiver har ikke sagt noe stort om hvor vi kan veksle, så defor blir dette litt vanskelig.

Skrevet

Dekker ikke arbeidsgiver gebyret, så får du starte dagen uten veksel. Virkelig ikke ditt problem.

For øvrig ville jeg sett på det som et varsko, og sett meg om etter ny jobb. Den arbeidsgiveren der er absolutt ikke god, og det du ser der, er bare første smak på en arbeidsgiver som ikke følger arbiedslivets regler.

Skrevet

Jeg har en venninne som jobber som pizzabud og hun må selv stille med 500 kr i veksel. Det ble visstnok innført fordi det stadig var differanser i oppgjørene til budene og de var lei av at det stadig manglet penger.

På hennes arbeidsplass har de lagt opp til at de ansatte får vekslet så hun har ingen utgifter til vekselen.

Skrevet

Vi vekslar i banken vår, og då får vi veksla gebyrfritt. Altså banken til arbeidsgivar.

I ein tidlegare jobb veksla vi også i banken til arbeidsgivar. Då kosta det kr 2,- pr rull med veksel, så all verden er det jo ikkje i gebyr...

Skrevet

Vi vekslar i banken vår, og då får vi veksla gebyrfritt. Altså banken til arbeidsgivar.

I ein tidlegare jobb veksla vi også i banken til arbeidsgivar. Då kosta det kr 2,- pr rull med veksel, så all verden er det jo ikkje i gebyr...

Men det er jo ikke riktig at arbeidstaker skal dekke et gebyr som arbeidsgiver pålegger henne ved å måtte ha veksel.

Der jeg jobba fikk vi personlig kasse da vi starta på x antall kroner, eventuelle diff'er måtte vi dekke selv når vi leverte den igjen, med mindre det var noen rare beløp, siden kassene våre ikke alltid funka slik som de skulle. Arbeidsgiver stilte også opp med veksel, vi hadde egen hovedvekselsafe som en hadde ansvaret for, som alle kunne veksle med, og denne hadde da også ansvaret for å bestille opp nok. De gangene vi måtte veksle utenom denne så kunne vi trekke fra beløpet i kassa vår, levere kvittering på vekslinggebyret og få pengene tilbake igjen, så vi slapp å legge ut fra "egen lomme".

• 2 uker senere...
Skrevet

Men det er jo ikke riktig at arbeidstaker skal dekke et gebyr som arbeidsgiver pålegger henne ved å måtte ha veksel.

Nei, på ingen måte - eg meinte det burde arbeidsgivar dekke.

De gangene vi måtte veksle utenom denne så kunne vi trekke fra beløpet i kassa vår, levere kvittering på vekslinggebyret og få pengene tilbake igjen, så vi slapp å legge ut fra "egen lomme".

Det var slik vi også gjorde det når det kosta kr 2,- pr rull.

Gjest Maxtor
Skrevet

Arbeidstaker skal ikke dekke gebyrer for veksel selv, heller ikke differanser som skjer i kassa.

Uansett, man får som regel veksle gebyrfritt hos banken butikken er bundet opp mot.

Gjest navnelapp
Skrevet

Når du leverer oppgjer neste dag må du jo berre halde tilbake det du treng av veksel. Du treng ikkje veksle på nytt kvar dag.

Skrevet

Det her er så langt ut å kjøre utenfor loven at jeg blir oppgitt. Har ikke noe ref. til lover her å nå, men...

Har dere diff skal IKKE dette dekkes av dere selv!!!

Hva jobber dere med som må stille med veksel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...