Gjest Sara Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Jeg var kjæreste med en mann i ett år, han oppførte seg ikke riktig mot meg, han gjorde noen ting som såret meg veldig. Han hadde også egne problemer som var vanskelig for meg å forholde meg til, derfor gjorde jeg det slutt. Men jeg angrer så forferdelig, jeg er så forelsket i denne mannen, jeg kommer ikke over han og han har så mange sider og egenskaper som jeg elsker. Vi har snakket mye om det han gjorde mot meg og han har bedt om tilgivelse. Da det hele sto på hadde jeg et stort behov for å snakke med venninner og familie om det, jeg la ut om hvor drittsekk han var, de har aldri møtt han siden han bor i en annen by enn meg, og fikk bare høre alt det negative om han og dannet seg jo derfor et bilde av han deretter. Alle rådet meg til å gjøre det slutt, noe jeg også gjorde. Jeg vil så gjerne gi han/oss en sjanse til, jeg har litt kontakt med han nå og er så utrolig glad i han. Familie og venner sier at jeg er helt dum dersom jeg tar han tilbake. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg tror virkelig at han er min store kjærlighet som gjorde noen feil som jeg delvis kan forstå. Jeg var skikkelig nedfor i den perioden og venner/familie er selvfølgelig redd for at jeg skal havne der igjen. Synes dette er så vanskelig..Av hele mitt hjerte vil jeg gi det en sjanse til, men er redd for at alle vil "gå i mot meg da" har noen noen gode råd? Tilgivelsen er der jo for en grunn....?
Havbris Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 (endret) Det du står i nå er ikke lett og det er mange utfordringer her. Jeg vet ingenting om det som gjorde at du gjorde det slutt, annet enn at han gjorde noe som du ikke klarte å leve videre med. Og etterpå svertet du ham etter beste evne og fikk masse støtte fra venner og familie. Den støtten var du sikkert glad for den gangen, selv om du selvfølgelig fremstilte kun den ene siden av forholdet. Det er derfor ikke rart at du ikke får støtte for å gå inn i et forhold med ham igjen. Men - de har heller ikke tilgang til det spesielle dere hadde sammen og har derfor ingen forutsetninger for å advare deg, selv om de så gjerne vil. Med mindre han er en kontrollerende og maktsyk mann som kan skade deg psykisk og fysisk. Og med mindre det er ting i forholdet som du ikke skriver om her. Derfor skal du ta det jeg skriver med minst en klype salt. Det er bare du som vet om det er liv laga å gå inn i et forhold til ham på nytt. Savner du ham - eller det å være sammen med noen? Kan du tilgi, har du tilgitt? Er du inneforstått med at ved å tilgi så gir du fra deg "retten" til å bruke det han gjorde mot deg mot ham i enhver sammenheng. Da kan du ikke straffe ham til evig tid. Hvis du velger forholdet på nytt så må du kanskje regne med å høre advarsler fra venner og familie. Er du sterk nok til det? Noen kan til og med si at du ikke har respekt for deg selv, at du er svak og at de ikke har respekt for deg hvis du velger ham på nytt Kan du orke det? Jeg synes du skal gå noen runder med deg selv før du tar noen avgjørelse. Du har gått fra ham en gang før og bør være rimelig sikker denne gangen. Og hvis det han gjorde mot deg handler om vold så synes jeg du skal nøle. Endret 18. mars 2010 av Havbris
Gjest Sara Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Det du står i nå er ikke lett og det er mange utfordringer her. Jeg vet ingenting om det som gjorde at du gjorde det slutt, annet enn at han gjorde noe som du ikke klarte å leve videre med. Og etterpå svertet du ham etter beste evne og fikk masse støtte fra venner og familie. Den støtten var du sikkert glad for den gangen, selv om du selvfølgelig fremstilte kun den ene siden av forholdet. Det er derfor ikke rart at du ikke får støtte for å gå inn i et forhold med ham igjen. Men - de har heller ikke tilgang til det spesielle dere hadde sammen og har derfor ingen forutsetninger for å advare deg, selv om de så gjerne vil. Med mindre han er en kontrollerende og maktsyk mann som kan skade deg psykisk og fysisk. Og med mindre det er ting i forholdet som du ikke skriver om her. Derfor skal du ta det jeg skriver med minst en klype salt. Det er bare du som vet om det er liv laga å gå inn i et forhold til ham på nytt. Savner du ham - eller det å være sammen med noen? Kan du tilgi, har du tilgitt? Er du inneforstått med at ved å tilgi så gir du fra deg "retten" til å bruke det han gjorde mot deg mot ham i enhver sammenheng. Da kan du ikke straffe ham til evig tid. Hvis du velger forholdet på nytt så må du kanskje regne med å høre advarsler fra venner og familie. Er du sterk nok til det? Noen kan til og med si at du ikke har respekt for deg selv, at du er svak og at de ikke har respekt for deg hvis du velger ham på nytt Kan du orke det? Jeg synes du skal gå noen runder med deg selv før du tar noen avgjørelse. Du har gått fra ham en gang før og bør være rimelig sikker denne gangen. Og hvis det han gjorde mot deg handler om vold så synes jeg du skal nøle. Takk for svar! Det er det med respekt jeg synes vil være så vanskelig, for jeg vet at noen kommer til å si det. De vet ikke at jeg har kontakt med han nå, men de visste det en stund og sa jeg var svært dum som hadde det. Føler meg så utolig liten, så vanskelig situajson:( Det handler ikke om vold, men om små løgner og utroskap. Han er også svært perfeksjonistisk, noe han er villig til å jobbe mye med for å bli bedre. Jeg savner han ikke fordi jeg savner noen. Jeg savner han fordi jeg aldri har følt slik som jeg gjorde/gjør for han for noen andre før. Jeg vil ha han så det gjør vondt i hjertet.
Havbris Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Takk for svar! Det er det med respekt jeg synes vil være så vanskelig, for jeg vet at noen kommer til å si det. De vet ikke at jeg har kontakt med han nå, men de visste det en stund og sa jeg var svært dum som hadde det. Føler meg så utolig liten, så vanskelig situajson:( Det handler ikke om vold, men om små løgner og utroskap. Han er også svært perfeksjonistisk, noe han er villig til å jobbe mye med for å bli bedre. Jeg savner han ikke fordi jeg savner noen. Jeg savner han fordi jeg aldri har følt slik som jeg gjorde/gjør for han for noen andre før. Jeg vil ha han så det gjør vondt i hjertet. Hvis du velger ham så må du som sagt klare å leve med at noen vil si at du ikke har respekt for deg selv og at de mister respekten for deg. Du har jo selv skapt det bildet de har av ham. Men det betyr ikke at det er slik. Folk har ulike oppfatninger av hva begrepet respekt innebærer og noen mennesker elsker å dømme andre. Og noen tror at virkeligheten er kun sort eller hvitt. Hvis du tilgir synes jeg det i seg selv innebærer styrke, hvis du virkelig mener det og kan legge ting bak deg. Hva blir det verste for deg? Å leve uten ham, eller leve med det venner og familie vil si. Selv om de reagerer i starten kan det hende at hylekoret gir seg hvis de ser at du har det bra. Det at de selv ikke ville ha tilgitt det samme, betyr ikke at du ikke skal kunne tilgi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå