Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I flere måneder nå har jeg sett en flott plante visne for hverdag.. Virker som ingen bryr seg om den, eller vanner den. Den bare sto der som "pynt". Men var ikke så mye pynt da stilkene begynte å bli brune.. Så jeg gikk en runde rundt og spurte hvem i blokka som eier den. men ingen visste.. Også var det de som ikke åpnet opp.. Burde jeg ha dårlig samvittighet for at jeg tok planta selv, vannet den, og har den i stua mi akkuratt nå?

Ingen som har meldt den"savnet" eller sagt noe.. Da jeg så den første gangen tok jeg den ned i 1 etasje der jeg bor.. men dagen etter var den tilbake på samme plassen,. så er jo noen som har oppdaget at den var flyttet på. men synes det er teit at eieren ikke har giddet å vanne den eller noe.. Da jeg "tok" planten sto det henvisning på den,. At den skulle stå litt i lys og vannes en gang i uken. Den har ikke stått i lys, siden den sto i trappe oppgangen.. Og heller ikke vann fordi den var helt tørr..

Skal jeg bare beholde den? Eller burde jeg sette den på plass igjen?

Jeg har tatt bort alle de brune stilkene og gitt den en god dusj med vann.. Så den ser frisk ut allerede pluss at den står ved vinduet..

men tenker jo også at personen som eier denne, som tydeligvis ikke bryr seg, har jo betalt for planta og den fine vasen... HmmmmMmmmmm

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Kan du ikke gå tilbake til der den stod og ringe på igjen hos de som ikke svarte? Det er jo stjeling, selv om eieren ikke brydde seg nok om planten til å stelle den. Om du ikke får noe kontakt nå heller tror jeg at jeg hadde beholdt planten, men kanskje satt tilbake potta. Uansett må den sikkert pottes om snart ;)

Skrevet

men leverer jeg tilbake potta har jeg jo ikke noe å ha planta i... neida;) ja får prøve å ringe på igjen.. men synes det er teit å sette den der når det står den trenger lys.. og den var jo heelt tørr stakkars

Gjest AnonymBruker
Skrevet

men leverer jeg tilbake potta har jeg jo ikke noe å ha planta i... neida;) ja får prøve å ringe på igjen.. men synes det er teit å sette den der når det står den trenger lys.. og den var jo heelt tørr stakkars

Det får være opp til den som eier planten å bestemme om den skal vedlikeholdes eller ikke, at planten ikke hadde fått van eller riktig mengde lys forsvarer ikke at du stjal den?

Om naboen ikke setter sykkelen sin inn under tak når det regner slik at den sakte men sikkert ruster opp, kan ikke jeg ta den og begrunne det med at naboen hadde for dårlig vedlikehold av sykkelen sin?!

Hadde det vært et kjæledyr som ble behandlet dårlig og er ute på frifot innimellom mener jeg det vil kunne forsvares at man tar det til seg for å gi det mat og stell, derimot.

Når dette er sagt, er kanskje ikke planteeieren interessert i å ha planten lengre, siden den blir vanskjøttet, og da kan du jo spørre pent om h*n fortsatt skal ha den, eller om du kan ta den evt.! Man stjeler ikke, likevel.

Skrevet

Så koselig at du bryr deg om den stakkars blomsten. :klemmer:

Skrevet

Jeg synes også det er koselig at du bryr deg om denne planten! :klemmer: Det er så mange som gir blaffen.

Skrevet

Du gjesten som skriver at det blir det samme som å stjele en sykkel osv.. Forskjellen er jo at planten lever..det gjør ikke sykkelen.. Skal den bare råttne da fordi eierne gir blanke faen? Sykkelen kan jo godt ruste for all del.. Den lever ikke, og det er bare tapte penger for de som eier den..Anderledes med det som faktisk lever!

Skrevet

Jeg er enig med deg jeg Mya87. Blomsten lever og det er bra at du tar deg av den.

Skrevet

Hahahaha, ja mest sannsynlig blir du tatt til forvaring av politiet når de finner ut at det var deg! :kjefte:

Neida! Bare gå å ring på til de som ikke åpnet døra du, så viser det seg sikkert at kanskje planten blir din til slutt :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...