Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #1 Del Skrevet 11. september 2003 Vi skal nå kjøpe ny komfyr. Har plukket ut en vi likte, men så sier noen ALDRI kjøp med keramisk topp for det er et H...å holde rent. ??? Trodde de fleste kjøpte det nå? Hvor stort problem er det i forhold til andre komfyrer med plater? Ble jo litt skuffet for hadde egentlig bestemt oss for det, men nå er jeg i tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 11. september 2003 #2 Del Skrevet 11. september 2003 :o Det er mye lettere å holde en keramisk koketopp ren, enn en vanlig koketopp med plater (synes jeg da). Om du er flink til å tørke av hver gang du har brukt den, så er det en enkel oppgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 11. september 2003 #3 Del Skrevet 11. september 2003 Vi har komfyr med keramisk topp,og det går helt greit å holde den ren. Du får med skrape til komfyren,og du bør kjøpe Fix pussemiddel og polering. Jeg bruker som regel vanlig Jif til rengjøring,og det funker helt fint. Har fått høre at dette ødelegger toppen,men jeg har brukt Jif i 4 år,og ovnen er like fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. september 2003 #4 Del Skrevet 11. september 2003 Vi fikk den samme skremselspropagandaen for 9 år siden, og kjøpte tradisjonell koketopp. 2 av disse platene sto så tett, at det "krakelerte" i emalen mellom dem, og vi fikk ny topp to ganger. Da de alle sprakk, gav vi opp og la til en tusenlapp og fikk oss keramisk topp. Har aldri angret et sekund på det!!! Du må ikke stusse; ville ikke hatt tradisjonell koketopp om de slengte den etter meg! Møkkajobb å holde rent mellom platene! Som Barbie, så har også jeg brukt Jif til å skure toppen med, den er 9 år og så godt som ny. Kjøp keramisk topp du! Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 11. september 2003 #5 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har alltid vært imot keramisk topp, helt til vi flytta på oss. I den leiligheten vi leier nå er det nemlig keramisk topp. Ikke vanskelig å holde ren, jevn varme også er den pen. Er noen flekker på den som jeg ikke får bort, må vel kjøpe skrape. Men eier man selv er det lett å forhindre slike flekker; vaske av den etter bruk Det lønner seg vel, som med alt annet, å satse på et kjent (og litt dyrere?) merke. Den vi har på jobben fx tar det uhorvelig lang tid med. Husker ikke merke. Den 'vi' har er det separat topp og stekeovn på. Det skal jeg i alle fall ikke ha! Det samler seg mye dritt i 'lista' rundt toppen.. (På den annen side slipper man å dra fram komfyren for å vaske dritt bak den.. ) Men jeg er ferdig med å skure kokeplater! Makan til møkkajobb Dere som bruker Jif; er det sånn skurekrem eller spray? Regner med det er kremen, men tør ikke prøve før jeg vet. Hvem vet? Kanskje jeg får bort de fastbrente flekkene fra forrige leieboer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. september 2003 #6 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har brukt både skurekrem og sprayflasken "Jif Kjøkken" i flere år! Det finnes også noe rengjøringsmiddel som heter "Mr. Muscle", og helt sikkert mange andre typer, som er beregnet på keramisk koketopp - om jeg ikke husker feil. Tror dette selges både i dagligvarebutikker og hos butikker som selger hvitevarer/komfyrer. Da vi kjøpte komfyren, fulgte det med en skrape og en flaske rengjøringsmiddel. Begge deler er nå brukt opp eller ødelagt, men jeg bruker skuresvamp og jif, og det går faktisk helt fint! Det du skal være obs på, er at du f.eks. ikke søler sukker på koketoppen. Det blir omtrent som knallhard karamell, og er ikke lett å få bort. Flekker fjerner man så snart som mulig, og helst mens platene ennå er litt varme. Da går det lettere bort! Lykke til! Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 11. september 2003 #7 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg er meget fornøyd med vår keramiske topp. Jif spray og den spesielle skrapen er nok til renhold. Når jeg skal bake ut gjærdeig, er den praktfull å rulle boller og rundstykker på, med litt lunk på platene noen sekunder blir deigen en drøm å jobbe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2003 #8 Del Skrevet 11. september 2003 Er det ikke noe sånt at, dersom det er kommet noen veldig stygge riper som man ikke får vekk, så har man anledning til å "pusse ned" komfyren? Jeg mener å ha hørt noe sånt.... (mener ikke at man kan pusse vher gang det er en ripe... men 2-3 ganger iløpet av komfyrens "liv") Clea - som anbefaler keramisk overflate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. september 2003 #9 Del Skrevet 12. september 2003 Hadde jeg fått velge hadde det aldri blitt keramisk topp her i huset! Men gubben er en snobb og må absolutt ha det beste.... Han tenkte ikke på at det var jeg som skulle lage mat på den og jeg savner inderlig min gamle komfyr med vanlige kokeplater! Så neste gang..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #10 Del Skrevet 12. september 2003 Tex: Hvorfor vil ikke du ha keramisk topp? Du skriver at din mann vil ha det beste, men da er kansje det beste da? Er man snobb pga. kermamisk ovn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 12. september 2003 #11 Del Skrevet 12. september 2003 Vi har keramisk topp og vil aldri ha noe annet! De gamle kokeplatene er jo hundre ganger verre å holde rene! Vi bruker Mr Muscle Keramisk topp rens - fåes kjøpt på meny. Bare å sprute litt på og tørke over med en klut. Da blir toppen som ny hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. september 2003 #12 Del Skrevet 12. september 2003 Tex: Hvorfor vil ikke du ha keramisk topp? Du skriver at din mann vil ha det beste, men da er kansje det beste da? Er man snobb pga. kermamisk ovn? Ja min mann er en snobb. Jeg synes keramisk topp er ufint, det er noen kjeler man ikke får brukt, du ser aldri om kjelen står ordentlig på plata og det er mye mer hjemmekoselig med ordentlige plater. Regner ikke med å få gehør for et eneste argument, men det er min oppfatning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. september 2003 #13 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg har også keramisk topp, kommer aldri til å kjøpe vanlige plater igjen! Kan faktisk ikke komme på en eneste ulempe med keramisk, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #14 Del Skrevet 12. september 2003 Tror jeg har bestemt meg for komfyr nå. det blir med keramisk topp. Ser ut for at de fleste går for det, så da er det vel ikke så ille alikavel tror jeg. En skriver at det er enkelte kjeler man ikke får brukt. Hvilke kjeler er det? Ha en del forskjellige som jeg bruker, men er det såmat man må kvitte seg/kjøpe nye? Bestiller til mandagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 12. september 2003 #15 Del Skrevet 12. september 2003 Keramisk topp fungerer kjempefint her i huset :D Vaskes rent med Mr. Muscle, og det går vedig greit. Vi bruker de kasserollene vi hadde fra før, fikk ikke beskjed om at noen kasseroller ikke kunne brukes. Dessuten gløder jo platen når den står på, så det er ikke så veldig vanskelig å se om kasserollen står "ordentlig" på eller ikke... Lykke til med kjøp, håper du blir fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_marianne_* Skrevet 10. januar 2009 #16 Del Skrevet 10. januar 2009 plukker opp denne igjen jeg. Er det slik at de fleste synes keramisk topp er helt genialt? Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet, her er det integrerte hvitevarer og selvf keramisk topp. Jeg har aldri hatt dette, og jeg HATER den. Jeg har bodd her i litt over 4 mnd og på de månedene har jeg laget 100 riper...lurer på hva jeg gjør galt? Jeg bruker mine vanlige kjeler/stekepanner, man trenger da vel ikke spesielle til denne type komfyr? Huff, jeg savner min gode gammeldagse komfyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå