Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Jeg har to barn fra før, og snart skal kjæresten min flytte inn.Vi har vært sammen siden i sommer og han er fantastisk på alle måter. Han og barna går veldig godt overens. Barna mine er 4 og 7. Noen her som har gode tips og råd ved nytt samboerskap der barn er innvolvert?
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Husker jeg var 6 da pappa fikk ny kjæreste. Jeg tror det er lettere når barna er på den alderen enn om de hadde vært 10-12 år. Jeg har ingen såkalte traumer pga at mamma og pappa fikk nye kjærester da jeg var så liten. Jeg husker første møtet med de begge, og syns det var litt spennende og litt skummelt på en gang. Tror det er viktig at du sørger for at barna skjønner at den nye samboeren din ikke skal ta over for faren til barna. Vær åpen og fortell om hva som skjer fra starten av. Jeg har ikke latt meg på noen måte påvirke av at mamma og pappa er skilt, og fått seg nye kjærester etter den tid. Jeg syns derimot det har vært ganske flott å ha fire foreldre som bryr seg om meg. Noen av mine venner har derimot hatt litt problemer med at de skilte foreldrene sine får nye kjærester, men de foreldrene har blitt skilt når barna har vært mye eldre, sånn 14-16 års alderen. Tror ikke du kommer til å ha noe problem med dette, så lenge dere er tydelige ovenfor barna hvilken rolle kjæresten din har. Ta det litt gradvis, og la barna bli vant til å ha han i huset. Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har 3 små barn og traff kjæresten min ganske fort etter bruddet med min eks. Det har aldri vært et problem og de ble vant til å være med han. Husker det eldste barnet mitt ble litt flau første gangen han skulle overnatte her og lurte veldig på hvor han skulle sove Han har så og si bodd/sovet her hver natt siden jeg flyttet inn i nytt hus. For oss har det vært helt naturlig og hadde ikke ungene tatt det så fint, så hadde jeg ventet. Regner med ungene dine er blitt godt kjennt med typen din nå? Jeg har ogsp tro på at det er lettere å tilpasse seg når de er så små. Ungene mine er kjempe glad i min kjæreste og han tar del i alt. Legger de, mekler, tar på klær og henter/bringer i barnehagen. Er han ikke her så spørr de etter han og gir han kos før han drar. Ønsker dge lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå