Gå til innhold

Noen som vet av Cavalier king Charles spanieler valpersom skal selges ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemte oss for en tid tilbake at vi skulle kjøpe oss hund, og valget var enkelt da jeg har ønsket meg en Cavalier i flere år. Desverre er det ikke så veldig enkelt å få tak i tispevalper av denne rasen, så jeg hadde blitt kjempeglad hvis noen her vet om noen som har valper til salgs

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Bestemte oss for en tid tilbake at vi skulle kjøpe oss hund, og valget var enkelt da jeg har ønsket meg en Cavalier i flere år. Desverre er det ikke så veldig enkelt å få tak i tispevalper av denne rasen, så jeg hadde blitt kjempeglad hvis noen her vet om noen som har valper til salgs

Har du sjekket ut de ulike oppdretterne HER ?

Skrevet

Har du sjekket ut de ulike oppdretterne HER ?

Har sjekket med maaaange av oppdretterne ja, men er få av dem som har ledige valper desverre. Er ofte lang venteliste på dem også.

Gjest Huffsa
Skrevet

Jeg syntes du heller skal sette deg på vente liste hos en BRA oppdretter. Det er mye sykdom hos denne rasen, og kjøper du en søt liten en på finn.no er sjangsene store for å få en syk hund som vil koste deg mangetusen kroner og som vil ha en ekstremt kort tid på jorden.

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves heter det :) Når det gjelder valp er det ikke noe som bør skje iløpet av natten, og ihvertfall ikke hos en slik hunderase som Cavalieren.

Så ring noen oppdrettere, og sett deg på venteliste hos de som du mener er best og som sjekker hundene for hjerte og hjernefeil og som har friske hunder psykisk og fysisk. Ring også gjerne tidligere valpekjøpere av oppdretterne og forhør deg med de :)

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Seriøse opdrettere har som oftest ventelister på kullene sine.

Mine foreldre driver oppdrett av en annen hunderase, og det er ikke slik at de legger dem ut på Finn.no når de har valpekull.

De opplyser om kull på hjemmesiden, og har mange samtaler med intressenter, før de avgjør om de får kjøpe valp fra dem eller ikke.

Man må som oftest belage seg på noe ventetid dersom man ønsker å kjøpe en hund hos seriøse opdrettere :)

Du kan for eksempel kontakte Norsk Kennel Klubb for å få informasjon om seriøse opdrettere som venter valpekull.

Endret av Silvermist
Skrevet

Hvis du kjøper Cavalier vet du dessverre aldri hva du får, uansett hvor mye du undersøker.

Utrolig mye sykdom på den rasen.

Skrevet

Heia

Ser at Atti`s kennel på Hedemark har en ruby tispe til salgs.

Gå inn på kennelsiden så ser du bilder av foreldrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...