Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den fryktelige kalde vinteren har gitt meg verdens verste vinterhud, spesielt på bena, men også på armene. Jeg er kjempetørr, det klør og det er sårt, så sårt at det er vondt å få dusjsåpe på.

Noen som har noen vidundermiddel eller gode kremer eller kjerringråd?

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Lave nivåer av C-vitamin vil gjøre huden tørr uavhengig av årstid. Siden C-vit. er vannløselig kan du med god samvittighet overdose litt på vinterhalvåret.

Ellers kan det sikkert være mange andre forklaringer, og kulden har jo såklart mye å si. Jeg ville prøvd en god skrubb over hele kroppen, med påfølgende lotion.

Skrevet

Spiser du lite fett? Huden trenger fett fra innsiden. Et godt råd er å ta tilskudd av Udo's Choise, helst flytende. 2ss morgen, 2 ss kveld til å begynne med. Etter 2 mnd kan du halvere dosen.

Skrevet

Karbamidkrem fra apoteket. Ev. Exodermas krem med havre hjelper veldig godt på tørr og sår hud, også den fra apoteket.

Skrevet

Du kan jo prøve å ta en liten skrubb i dusjen en dag, å deretter smøre deg inn i en god bodylotion, kanskje med olje? :)

Gjest Gudinna
Skrevet

Hei! Før slet jeg også med ekstrem tørr hud både på ansikt og kropp om vinteren. Jeg flasset og "støvet" rett og slett. I år har jeg ikke vært tørr i det hele tatt så her er det jeg har gjort som kanskje kan hjelpe deg:

- Skrubb huden skikkelig en gang i uka, jeg bruker hampvott. Smør deretter huden inn med en rik bodylotion. Her har jeg ikke brukt noe dyrt, kjøpe bare det som så best ut i dagligvarehandelen. Bruk den etter hver skrubb og ellers ved behov.

-jeg har sittet mye i badstu! vet ikke om det er det som har gjort susen, men jeg har ihvertfall sitti i badstu så godt som hver gang etter dusjen på treningssenteret:)

- Jeg begynte å ta vitaminpiller og omega 3, i tillegg til et generelt sunnere kosthold med masse frukt og grønnsaker,vann og grønn te.

- Jeg brukte en såpe uten parfyme på kroppen og vaska meg bare på mest nødvendige områdene. Jeg brukte ikke såpe på legger osv, men bare der man blir skitten og svett i løpet av dagen.

Det er det som funka for meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...