Gjest Serena Skrevet 18. mars 2010 #1 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) -cavalier way -polemic Endret 28. mars 2010 av Serena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 18. mars 2010 #2 Del Skrevet 18. mars 2010 Kan hjelpe deg med ett ord for å komme på glid... Gargoyle er sånne stygge "fantasidyr" som finnes forstenet på enkelte fasader. Har du sett filmen "Ringeren i Notre Dame", så var det noen gargoyler med der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stortsettglad Skrevet 18. mars 2010 #3 Del Skrevet 18. mars 2010 gargoyle kan bety takrennetut pejorative betyr nedsettende frivolity betyr lettsindighet er du sikker på du har stavet vacuous riktig her? finner det ikke noe sted... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stortsettglad Skrevet 18. mars 2010 #4 Del Skrevet 18. mars 2010 fant det forresten: det betyr tomt/uten innhold. vacuous: –adjective 1. without contents; empty: the vacuous air. 2. lacking in ideas or intelligence: a vacuous mind. 3. expressing or characterized by a lack of ideas or intelligence; inane; stupid: a vacuous book. 4. purposeless; idle: a vacuous way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stortsettglad Skrevet 18. mars 2010 #5 Del Skrevet 18. mars 2010 Blir nysgjerrig på hva du leser jeg, med så mange uvanlige ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 18. mars 2010 #6 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Hvis du googler ordet "gargoyle" og så velger bilder så forstår du fort hva en gargoyle er. F.eks. en gargoyle fra Notre Dame Endret 18. mars 2010 av Cava Queen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 18. mars 2010 #7 Del Skrevet 18. mars 2010 Dette er gargoyle Får opp spam side! Takk for svar. Jeg har lest litt forskjellige artikkler i det siste, og de ordene jeg ikke forstår og som clue ordboka ikke gir meg noe svar på, lager jeg i "notes" i nettleseren. Jeg tenker litt på å ta IELTS / TOEFL testen og prøver derfor å utvide ordforrådet mitt, derfor "henger" jeg meg opp i uvanlige ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 23. mars 2010 #8 Del Skrevet 23. mars 2010 Lag til nye ord i første innlegget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart Skrevet 27. mars 2010 #9 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Gargoyle - ornament eller takrenneutløp formet som (ansiktet til et) et fantasidyr, demon eller lignende. Brukt om en person: En som har en merkelig/bisarr fremtoning. Vacuous - fullstendig tom, enten i fysisk forstand eller i overført betydning (om f.eks. et argument). Kan også brukes i betydningen dum/tåpelig og uttrykksløs. Pejorative - nedsettende; noe som forverrer seg Frivolity - useriøs (fremferd) Accolade - ros eller en pris/utmerkelse Shrinking violet - en tilbakeholden, sky person Cordial - vennlig og oppriktig, ektefølt Trajectory - bane til noe som er kastet/skutt ut (the trajectory of the bullet); i overført betydning: kurs Bifurcated - splittet, delt i to Anathema - en bannlysning eller forbannelse; i overført betydning: noe som fordriver/kansellerer noe annet (den kreative prosessen i ditt eksempel) Visceral - noe som har med de indre organer (viscera) å gjøre; kan også brukes i betydningene gjennomgripende/absolutt eller instinktiv Prolific - fruktbar, produktiv Vincinity - nærheten Ambling - spaserer, går i bedagelig tempo Jeg kan anbefale http://www.thefreedictionary.com (jeg lærte noe nytt idag også ) Endret 27. mars 2010 av Heart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 28. mars 2010 #10 Del Skrevet 28. mars 2010 Den ordboken var nyttig. Men det er to ord som jeg ikke forstår betydningen av; cavalier way og polemic. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 28. mars 2010 #11 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) polemic = 1. A controversial argument, especially one refuting or attacking a specific opinion or doctrine. 2. A person engaged in or inclined to controversy, argument, or refutation. cavalier way = å gjøre noe "in a cavalier way" kan sammenlignes med å gjøre noe respektløst Endret 28. mars 2010 av Kirby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 28. mars 2010 #12 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) polemic = 1. A controversial argument, especially one refuting or attacking a specific opinion or doctrine. 2. A person engaged in or inclined to controversy, argument, or refutation. cavalier way = å gjøre noe "in a cavalier way" kan sammenlignes med å gjøre noe respektløst Jeg har slått opp polemic i ordboken og fått samme svar som deg, men jeg forstår det fortsatt ikke!! Er det noe norsk ord for det? da jeg prøvde å oversette fikk jeg opp "polemisk". Skjønte ikke det norske ordet en gang. Endret 28. mars 2010 av Serena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 28. mars 2010 #13 Del Skrevet 28. mars 2010 Ikke nødvendigvis, engelsk er jo et rikere språk som det heter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #14 Del Skrevet 30. mars 2010 polemic = 1. A controversial argument, especially one refuting or attacking a specific opinion or doctrine. 2. A person engaged in or inclined to controversy, argument, or refutation. cavalier way = å gjøre noe "in a cavalier way" kan sammenlignes med å gjøre noe respektløst Google finner bl.a. følgende tre definisjoner av cavalier: a gallant or courtly gentleman a royalist supporter of Charles I during the English Civil War given to haughty disregard of others Slik jeg forstår det kan altså "cavalier way" bety både det du sier og nærmest det stikk motsatte, for å gjøre det litt ekstra vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. mars 2010 #15 Del Skrevet 30. mars 2010 Tor Erling Staff er vel det jeg vil kalle en polemisk person. Altså en som alltid kommer med kontroversielle utsagn, gjerne for å provosere. Hvis ikke jeg har misforstått betydningen, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå