PrinsesseGullhår Skrevet 11. september 2003 #1 Skrevet 11. september 2003 Jeg skal til sjoen med min kjaere i helgen og da han ikke tror (vet) jeg er saa flink paa kjokkenet, har jeg veldig lyst til aa overraske han. Tenkte kanskje aa bake en kake (ikke brownies) eller boller/kanelboller el. Problemet er at jeg ikke har taalmodighet eller tid til aa lage noe som krever tusen rare ingredienser osv. Og jeg har kun slike oppskrifter.. Er det noen som kan hjelpe meg? Finnes det en lettvint kake/ bolle oppskrift hvor resultatet blir KJEMPEGODT ... ?? mmmm
Gjest Lea Skrevet 11. september 2003 #2 Skrevet 11. september 2003 Kan du ikke gjøre sånn som alle oss andre "super-husmødre" og kjøpe en kake-mix som bare skal tilsettes vann og olje, da? :blunke: Kanskje ikke akkurat et sånt råd du ønsket deg, men det har reddet meg flere ganger. Raskt, enkelt og godt.
PrinsesseGullhår Skrevet 11. september 2003 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2003 Det er jo i og for seg et godt forslag, men jeg bor ikke i Norge og her hvor jeg bor har de ikke gode kaker (i hvert fall ikke paa pose)... ikke som norske enten de er hjmbakte eller halveis hjembakte..
Edie Skrevet 11. september 2003 #4 Skrevet 11. september 2003 Vet ikke hva du syner er lettvint da. Boller/kanelboller er jo kjempegodt, men det tar jo litt tid å lage gjærbakst. Her er en bolledeig jeg alltid lykkes med: knapt 1 kg hvetemel 12 ss sukker 3 ts kardemomme 1 1/2 ts bakepulver 75 gram gjær 100 gram margarin 3 dl vann 3 dl melk Kok opp vann, tilsett melk. Avkjøl. Alt annet eltes sammen. Ikke smelt smøret! (og det er både gjær og bakepulver ja) heves 1 times tid. Stekes 250 grader, 6-10 minutter. Og med gjærdeig kan du jo lage masse ulike varianter. Finn på din egen personlige vri
Pandura Skrevet 11. september 2003 #5 Skrevet 11. september 2003 Enklere enn denne kaken kan det ikke blir: Bestemorskaka: 3 egg 3 kopper sukker piskes til eggedosis 3 kopper hvetemel 3 ts bakepulver 1 1/2 kopp lunkent !!!! vann Smør en stor langpanne og legg på litt kavringstrø, og hell røra oppi. Stekes midt i ovnen i ca 20 min. ved 170 grader. Avkjøles. 200 gr margarin 200 gr melis 4 ts vaniljesukker smeltes sakte sammen i en kjele ved svak varme. Ta kjelen vekk fra varmen og ta i 2 eggeplommer. Avkjøles og smøres oppå kaka, og pyntes med kokosmasse. Denne kaka er like populær som sjokoladekake i langpanne, hos meg! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå