Gå til innhold

Blomster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av en annen tråd her inne, men for å unngå å kuppe tråden til trådstarter lager jeg en egen.

Lurer veldig på hva slags blomster dere skal anvende i bryllupet deres?

Selvsagt skjønner jeg at roser er mye brukt, men er spent på om det er andre løsninger også.

Jeg kan veldig lite om blomster, så håper på å få litt inspirasjon her :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde blå hortensia og hvit orkide. I buketten kjøpte vi ''skikkelig'' hortensia i blomsterbutikk mens til bordpynten (hadde bare skåler med hortensia flytende oppi) kjøpte vi bare hortensia potteplanter og kneppet av selve blomsten. Myyyyye billigere enn butikkhortensia og like fint. :nigo:

Skrevet

Vi hadde blå hortensia og hvit orkide. I buketten kjøpte vi ''skikkelig'' hortensia i blomsterbutikk mens til bordpynten (hadde bare skåler med hortensia flytende oppi) kjøpte vi bare hortensia potteplanter og kneppet av selve blomsten. Myyyyye billigere enn butikkhortensia og like fint. :nigo:

Det hørtes veldig flott ut.

Var det i brudebuketten du hadde orkideen sammen med hortensia da?

(Og er veldig fan av sånne løsninger som dere hadde det, med å gjøre litt selv, og få en mye billigere løsning :) )

Skrevet

Ja, det var det. Vi brukte ikke orkide til bordpynt og sånn.

Bilde av buketten min er lagt ved. :nigo:

post-24475-1268919519,3101_thumb.jpg

Skrevet

Ja, det var det. Vi brukte ikke orkide til bordpynt og sånn.

Bilde av buketten min er lagt ved. :nigo:

WOW! En virkelig flott bukett :tommelsmil:

Skrevet

WOW! En virkelig flott bukett :tommelsmil:

:sjenert: Takk. Jeg synes det ihvertfall. :fnise: Blir like forelsket hver gang jeg ser den, selv om det snart er ett år siden vi giftet oss. :ler:

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi skal ha to seremonier og bruker blekrosa nelliker første runde og prestekrager i andre runde. Nelliker i brudebuketten og i blomsteroppsatsene på bordet pluss, som Belle beskriver, nelliker flytende i skåler sammen med flytelys. Samme løsning med prestekragene, bortsett fra at "flyteprestekragene" kommer fra fars blomsterkasse og ikke fra florist. Jeg tror det blir bra :)

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe roser på Plantasjen dagen før dagen. Disse skal jeg ha en og en i småvaser på bordet, sammen med eføy fra hagen. Rosene kommer jeg også til å ha i litt større vaser på bordet der maten skal stå (tapas).

Skal jeg ha brudebukett, blir det nok mest sannsynlig blåklokker eller liljekonvaller. Liker det enkelt, med pene, rene linjer. Blir muligens også noen ranunkler involvert på noe vis. Time will show! :)

Skrevet

Vi er kanskje litt kjedelige? Men vi skal kun pynte med roser i forskjellige nyanser. Brudebuketten skal også kun bestå av roser i forskjellige størrelser og nyanser.

Her er buketten jeg skal ha :rødme:

post-23659-1268983919,2088_thumb.jpg

Skrevet

Vi er kanskje litt kjedelige? Men vi skal kun pynte med roser i forskjellige nyanser. Brudebuketten skal også kun bestå av roser i forskjellige størrelser og nyanser.

Her er buketten jeg skal ha :rødme:

post-23659-1268983919,2088_thumb.jpg

Nei, dere er på ingen måte kjedelige. Var ikke sånn jeg mente det :sjenert:

Buketten din var forresten helt nydelig! :heiajente:

Skrevet

Vi skal ha to seremonier og bruker blekrosa nelliker første runde og prestekrager i andre runde. Nelliker i brudebuketten og i blomsteroppsatsene på bordet pluss, som Belle beskriver, nelliker flytende i skåler sammen med flytelys. Samme løsning med prestekragene, bortsett fra at "flyteprestekragene" kommer fra fars blomsterkasse og ikke fra florist. Jeg tror det blir bra :)

Nelliker synes jeg også er fine. God idè å bruke de sammen med flytelys. Blir sikkert veldig steming av det.

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe roser på Plantasjen dagen før dagen. Disse skal jeg ha en og en i småvaser på bordet, sammen med eføy fra hagen. Rosene kommer jeg også til å ha i litt større vaser på bordet der maten skal stå (tapas).

Skal jeg ha brudebukett, blir det nok mest sannsynlig blåklokker eller liljekonvaller. Liker det enkelt, med pene, rene linjer. Blir muligens også noen ranunkler involvert på noe vis. Time will show! :)

Så spennende å ha blåklokker eller liljekonvaller i buketten :) Blir sikkert nydelig.

Er det du selv som skal pynte med rosene dagen før, eller får du venner el.l. til å gjøre det?

Skrevet (endret)

Jeg hadde gammelrosa roser med hjerteranke i buketten, og bordene var pyntet med "baller" med hvite grennelliker og hjerteranke.

Veldig enkelt og elegant, var veldig fornøyd med bordene som ble akkurat så rene og delikate som jeg ønsket :)

Hadde planlagt å pynte vinduene i festlokalet med Märthaliljer, de gadd jeg ikke bestille fordi jeg fant de overalt i ukene før bryllupet... Men i dagene før bryllupet hadde de ikke noen plasser, vi sjekka overalt! Så da ble vinduene uten pynt...

(ooops - de bildene var *litt* store, har lagt til mindre versjoner)

post-18839-1269010369,8604_thumb.jpg

post-18839-1269010383,0877_thumb.jpg

Endret av Concertina
Skrevet

Så spennende å ha blåklokker eller liljekonvaller i buketten :) Blir sikkert nydelig.

Er det du selv som skal pynte med rosene dagen før, eller får du venner el.l. til å gjøre det?

Mamma hadde liljekonvaller når hun giftet seg for 27 år siden - var rett og slett nydelig! :)

Jeg kommer nok til å pynte selv, sammen med venner/familie. Vi har fått leie kantinen på ungdomsskolen der samboeren min jobber gratis. Den er nyoppusset, hvit og furufri - så det blir heldigvis en enkel sak. :)

Skrevet

Jeg hadde gammelrosa roser med hjerteranke i buketten, og bordene var pyntet med "baller" med hvite grennelliker og hjerteranke.

Veldig enkelt og elegant, var veldig fornøyd med bordene som ble akkurat så rene og delikate som jeg ønsket :)

Hadde planlagt å pynte vinduene i festlokalet med Märthaliljer, de gadd jeg ikke bestille fordi jeg fant de overalt i ukene før bryllupet... Men i dagene før bryllupet hadde de ikke noen plasser, vi sjekka overalt! Så da ble vinduene uten pynt...

(ooops - de bildene var *litt* store, har lagt til mindre versjoner)

Kjempe lekkert! Veldig elegant :jepp:

Skrevet

Jeg har ikke peiling på blomster, og vi skal heller ikke bruke noen som dekorasjoner, så jeg ser kun på mulige brudebuketter. Har lyst på en stor, litt romantisk (ikke streng) bukett i rosatoner med litt hvit og grønt, noe a la denne, så får vi håpe blomsterdekoratøren kan hjelpe meg :ler:

Skrevet

Jeg har ikke peiling på blomster, og vi skal heller ikke bruke noen som dekorasjoner, så jeg ser kun på mulige brudebuketter. Har lyst på en stor, litt romantisk (ikke streng) bukett i rosatoner med litt hvit og grønt, noe a la denne, så får vi håpe blomsterdekoratøren kan hjelpe meg :ler:

Godt det ikke bare er meg som er grønn på blomsterfronten :gjeiper:

Den buketten så veldig pen ut, og blomsterdekoratøren kan sikkert hjelpe deg med å få den akkurat som du vil. De er veldig flinke til å komme med ideer som fungerer føler jeg.

Skrevet

Jeg skal ha markblomster som fikses ab proffesjonell blomsterbinderske.

Skrevet

Kjempe lekkert! Veldig elegant :jepp:

Takk :)

Skrevet

Vi heller litt mot peoner, men jeg er vinglepetter og klarer ikke bestemme meg... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...