Darkannie Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 TV predikanten Svein Magne Pedersen har prøvd å vekke til live et dødt barn ved hjelp av bønn. Dette gikk da forståelig nok ikke. Tirsdag stormet det på nytt rundt den etterhvert så kjente predikanten. Sunnmørsposten kunne da fortelle at Pedersen i forbindelse med et bønnemøte på Sunnmøre forsøkte å vekke et dødt barn til live igjen via bønn. Det gikk ikke. http://e24.no/naeringsliv/article3568535.ece Jeg kjenner at jeg blir forbanna. Han tjener seg søkk-rik på andre folks lidelser. For en kvakk-salver av dimensjoner.
Sugerøret Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 rett og slett motbydelig.At han får lov til å holde på slik da? Det må da finnes lover for slikt hokuspokus tullball og lurerier...? Rene skremselspropaganda på sidenehan har opprettet " Du er bare ti minutter fra frelse og full tilgivelse. For det tar bare 10 minutter å lytte til andakten "Himmel-nøkkelen. Du har lenge utsatt livets viktigste valg. Livet er kort og kan stoppe brått og uventet. Ikke ta sjansen på enda en dag uten sikkerhet på hvor du vil tilbringe evigheten. Det er kun to utganger på livet: himmel eller helvete. Gud venter på at du skal ringe: Himmel-nøkkelen er døgnåpen: xxx xxxx xxxx " Kristendom på sitt kremt bes- Værste..
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Men hva om han virkelig kunne heale, vekke folk fra de døde og slikt? Hadde det da vært greit å ta betalt? Nå tror jeg ikke det går, men bare lurer på hva dere mener om det om noen kunne gjøre slikt.
Darkannie Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2010 Men hva om han virkelig kunne heale, vekke folk fra de døde og slikt? Hadde det da vært greit å ta betalt? Nå tror jeg ikke det går, men bare lurer på hva dere mener om det om noen kunne gjøre slikt. Tenk om han kunne fly, eller om han kunne gjøre tomater til gull eller kunne gå gjennom vegger? Same same spør du meg. Skulle ønske kvakk-salver loven kunne ta rotta på rotta.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Tenk om han kunne fly, eller om han kunne gjøre tomater til gull eller kunne gå gjennom vegger? Same same spør du meg. Skulle ønske kvakk-salver loven kunne ta rotta på rotta. Jeg var faktisk seriøs og vil gjerne ha et seriøst svar og ikke tenk om ditt og datt til svar. Men hvis du ikke vil ha en diskusjon om det hr så skal jeg respektere det
Darkannie Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2010 (endret) Jeg var faktisk seriøs og vil gjerne ha et seriøst svar og ikke tenk om ditt og datt til svar. Men hvis du ikke vil ha en diskusjon om det hr så skal jeg respektere det Jeg er seriøs! Det at han virkelig skulle kunne vekke noen til live er så far fetched som det går an. Men ok, ja kunne han gjøre det, så har han vært mer berettighet til å ta betalt. Han vil da faktisk utføre en ekte tjeneste, ikke bare fare med fanteri og løgn. Om det hadde vært etisk riktig av han å ta betalt, eller i det hele tatt bruke sin "gave" (sier ingenting om denne "gaven" er fra "gud" eller ei) det er en diskusjon i seg selv. Endret 18. mars 2010 av Darkannie
Darkannie Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2010 Det som også er trist er tanken på alle minste-pensjonistene som sitter å bruker opp pengene sine ved å ringe til "himmel-nøkkel" linja....
Gjest navnelapp Skrevet 18. mars 2010 #11 Skrevet 18. mars 2010 Min bestefar sponsa den mannen der rikeleg...
Gjest gjest- silje Skrevet 18. mars 2010 #12 Skrevet 18. mars 2010 Hvis alt bare er lureri hvorfor tjener han så mye på det? Hvorfor ringer folk inn til ham? Det må da være en grunn til at han gjør det så bra? Han har holdt på i mange år, og fortsetter med å helbrede, til tross for all motstand.
Gjest Marlo Skrevet 18. mars 2010 #13 Skrevet 18. mars 2010 Fordi folk blir helt blinde når de tror. De er desperate og prøver alt, dermed så tjener han penger
Gjest gjest- silje Skrevet 18. mars 2010 #14 Skrevet 18. mars 2010 Fordi folk blir helt blinde når de tror. De er desperate og prøver alt, dermed så tjener han penger Hm tviler på at hvis det er fanteri at han kunne holdt det gående så lenge gitt. Vel desperate som prøver alt, utenom det å tro og søke Gud, tviler jeg på at vil få helbredelse. Folk kan bli helbredet ved å søke Gud selv. Det koster ingenting å søke Gud, men jeg tror at noen ganger så trenger man hjelp til å tro, å finne noen som kan tro litt for en slik at troen blir styrket sammen, og dermed bli helbredet grunnet full tro.
Darkannie Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 18. mars 2010 Hvorfor gjør han ikke dette gratis da, hvis han bare vil hjelpe?
♥Mirella♥ Skrevet 18. mars 2010 #16 Skrevet 18. mars 2010 Hvorfor gjør han ikke dette gratis da, hvis han bare vil hjelpe? Hva skal han leve av da, luft og kjærlighet?
Darkannie Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 18. mars 2010 (endret) Hva skal han leve av da, luft og kjærlighet? Frivillige donasjoner? Og få seg en jobb som alle andre folk! Og nei, det er ikke "jobb" å bedrive lureri. Endret 18. mars 2010 av Darkannie
Twink Skrevet 18. mars 2010 #18 Skrevet 18. mars 2010 Frivillige donasjoner? Og få seg en jobb som alle andre folk! Og nei, det er ikke "jobb" å bedrive lureri. Helt enig med deg, Darkannie. Synes det er helt håpløst at det er lov å drive på sånn. Synes det er bra at slikt kommer frem i lyset nå, slik at færrest mulig går på limpinnen her. Er vel kun de mest desperate som er alvorlige syke som prøver på slikt (med unntak av religiøse fanatikere), og de burde bli spart for å bli frarøvet pengene sine i tilleg til at det andre de har å slite med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå