Gjest gjest Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Hvor langt ut i et nytt forhold er det vanlig å hilse på hverandres foreldre og søsken?
Gjest Marlo Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Finnes ingen fasitsvar på dette. Jeg syns ikke det har noe med hvor lenge man har vært sammen, men hvordan situasjonen er. Min samboer hilste på mine foreldre etter kun et par dager, men det var fordi jeg flyttet når vi ble sammen, og mamma spesiellt ville gjerne komme ned å hilse på og se den nye leiligheten min. Jeg traff hans foreldre etter ca 1 år, fordi de bor i Sverige (ganske langt sør) og sambo hadde ikke så godt forhold til dem.
juliane Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Jeg tenker at det kommer an på mye; forholdet til foreldrene, hvor langt unna man bor og lignende. Kjæresten min og jeg kommer begge fra steder ca 4-5 timer i reisetid unna Oslo der vi bor, og vi ser derfor sjelden foreldrene våre. Jeg var på besøk hos familien hans fem-seks uker etter at vi hadde blitt sammen, men det hadde nok ikke skjedd så raskt hvis det ikke var jul. Klarte ikke holde oss unna hverandre så lenge. :rødme: Han møtte mamma etter 2.5 måned fordi hun var i Oslo en tur, og var med meg hjem for å møte pappa etter fire måneder.
Anglofil Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Det finnes ikke noe fasitsvar på akkurat det. Jeg hilste på foreldrene til kjæresten min etter å ha vært sammen én måned, han hilste på mine etter 2-3 måneder. Mvh Yvonne
Tuline Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Som de andre her sier; det er mange ting som spiller inn; hvor mye kontakt har kjæresten din med dem fra før? Bor de langt unna? osv Jeg og kjæresten bor i samme by. foreldrene ca 1/2 time unna på hver sin kant. Han møtte mine etter vel en mnd når han skulle hente meg hos mine foreldre fordi vi skulle på kino. Jeg møtte hans en/halvannen mnd senere. Jeg mener vertfall man skal være litt trygg på at man tror det er et forhold som kommer til å vare (vertfall en god stund ). Kunne aldri introdusert nye flammer for familien i hytt og pine uten at jeg var sikker på at det var noe mer enn en "fling".
Gjest petre Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Etter ca en mnd her, pga av bursdagen til kjæresten. Han har nært forhold til sine foreldre. Jeg ser mine sjeldnere, så gikk litt tid før han traff dem. Vi var voksne og ganske sikre på forholdet skulle vare ("kjent hverandre" lengre via nettet).
Fanteria Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Det er ikke noe fasitsvar... Møtte foreldrene til samboern FØR vi ble sammen. Det fordi jeg kom midt i juleferien og han bodde hjemme. Han møtte mamma også før vi ble sammen. Bodde også hjemme på den tiden. Mamma ble med på hyttetur med familien til samboern etter 4,5 år. Pappa har fortsatt ikke møtt de
Gjest Mahareth Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Det tok 2-4 mnd før vi hadde hilst på hverandres foreldre og søsken.
kontorstol Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Vi hilste på hverandres før vi ble sammen, mye fordi vi var MYE sammen som venner først.
Marshmallow Skrevet 18. mars 2010 #10 Skrevet 18. mars 2010 Vi hilste på hverandres foreldre etter 5-6 mnd, men det hadde nok skjedd før hvis vi ikke var i et avstandsforhold. Nå har vi vært sammen i litt over 2 år og foreldrene våre skal møte hverandre. Igjen, dette hadde skjedd før hvis det var kortere avstander.
Gjest Rosemor Skrevet 18. mars 2010 #11 Skrevet 18. mars 2010 Jeg hilste på min manns foreldre etter 4-5 uker, han hilste på mine omtrent samtidig. Og foreldrene våres møttes etter ca 4-5 mnd. Det er som sagt ingen fasitsvar.
Gjest Iril Skrevet 18. mars 2010 #12 Skrevet 18. mars 2010 Jeg traff min manns foreldre omtrent ei uke etter at vi ble sammen, fordi vi skulle opp dit for å låne bilen. Jeg bodde i en annen by da, og de visste at jeg var på besøk hos ham, så om jeg skulle blitt igjen hjemme hos han for å slippe å treffe dem hadde det bare virket teit. Men i utgangspunktet synes jeg det er litt vel tidlig å treffe familien etter ei uke, så ideelt sett hadde jeg ventet. Mannen min traff min familie da han var med meg til hjemstedet pga. barnedåpen til ene nevøen min da vi hadde vært sammen i seks mndr. Det er mer passe tid å treffe familien i mine øyne.
Gjest Miam Skrevet 18. mars 2010 #13 Skrevet 18. mars 2010 Vi hilste på hverandres foreldre (og søsken) før vi i det hele tatt ble sammen, fordi vi kommer fra samme sted, vi var unge, og det var/er veldig vanlig å dra til hverandre å se film o.l. i den før-kjæreste-stadiet Synes ikke det er så big deal jeg da. I alle fall ikke så komplett hysterisk som enkelte filmer og sånt skal ha det til
Caramela Skrevet 18. mars 2010 #14 Skrevet 18. mars 2010 Som blir skrevet så finnes det ikke noe fasitsvar på dette. Jeg hilste på min kjærestes mor etter noen uker, men hans far traff jeg først etter to år. Mine foreldre møtte han etter et halvt år, grunnet avstand.
MissStiles Skrevet 18. mars 2010 #15 Skrevet 18. mars 2010 Med eksen tok det 3-4 mnd. Hans første opplevelse å være med og hilse på en kjærestes familie så da venta jeg litt. Før han igjen, så møtte vi hverandres foreldrene allerede i løpet av den første mnd. Det føltes naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå