Gå til innhold

Hva ønsker dere i gave?

Anbefalte innlegg

Gjest Flode
Skrevet

Min kjære og jeg har opp gjennom skaffet oss/fått stort sett alt vi trenger, men tenker likevel at det er en lur ide å registrere gaveønsker slik at vi kanskje får noe vi ønsker oss (har lest verste gavetråden her inne... :fnise: ) Men hva i all verden ønsker man seg når man har alt??

- nytt kasserollesett: Det gamle er slitent og ingen kasseroller er like, så den er klar, men dette har foreldrene hans sagt at de ønsker å kjøpe til oss.

- kunst til stua: en sånn luksusting som man aldri tar seg råd til å kjøpe selv. Tenkte å ønske oss dette av mor og far.

- nytt kaffeservise.

- nye kjøkkenglass: Trenger det vel ikke, men moro at alle er like.

Penger til et konkret møbel, bryllupsreise e.l. blir litt feil oppi hodet mitt så det vil jeg ikke ønske, hvis noen foreslår dette på eget iniativ blir det annerledes.

Hva står på ønskelistene deres og hvor er dere registrert? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ønsker oss Rosendahl servise til daglig bruk, sølvtøy, eksklusivt sengetøy og håndkler, opplevelser, vin, penger, videokamera, gode kjøkkenkniver osv. Mange av tingene er ting vi ikke synes vi har råd til å kjøpe oss selv.

Skrevet

Vi ønsker oss at i stedet for å få masse gaver vi ikke trenger,

så kan vi heller få bidrag til å dekke bryllupet.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Jeg ville tenkt litt utenfor "Til bords" og "Christiania glasmagasin", tror jeg.

Litt avhengig av hva en har eller er interessert i, kan en for eksempel ønske seg:

*telt

*primus

*fiskeutstyr

*laservater

*skrutrekkersett eller pipenøkkelsett

*vedkurv (eller hva med å ønske seg et lass med ved ;) )

*opplevelser som matkurs eller konsertbilletter

Dere bør muligens supplere med en del gaver i litt billigere prisklasser. Av erfaring fra trådene her inne er det ganske forskjellig hva folk legger i bryllupsgaver, men det er greit at ikke alle gavene koster over 500 kroner stykket.

Edit:

Ang. rimeligere gaver så har dere jo en del på ønskelista der allerede (glass, kaffeservise), men det er helt sikkert mulig å finne rimelige og fornuftige ting å ønske seg også utenfor glassmagasinene.

Endret av Spinell
Skrevet (endret)

* Bidrag til bryllupsreisen og bolig.

* Nathalie-serviset fra Porsgrund

* Vitrineskap, bokhylle, tv-benk, arbeidsbord, bord og søylebord fra serien Liatorp, Ikea.

* Kjøkkenmaskin i lys blå fra KitchenAid

* Jamie Oliver stekepanne 28 cm

* Finn Schöll lyslykt

* Vase og fat fra Steninge Slott

* Øl og vinglass fra Odysse

* Eva Solo karaffel

* Asjetter, glass, middagstallerkner etc fra Rosendahl (Grand Cru)

* Serveringssett i Ramona-serien fra Hardanger bestikk

* Lysestake og vindekanter fra Hadeland Tinn

* Wok-panne

* Jerngryte 4L

* Leirgryte

* Brødrister

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi kommer til å ønske oss en del klassiske designprodukter: Vipp, Georg Jensen, Tolix, Eames etc.

Skrevet

hageredskaper, verktøy? gavekort på utemøbler?

Skrevet

Vi har også det samme "luksusproblemet" at vi finner ingenting å ønske oss.

Gryter og nye ordentlige kniver er faktisk det eneste.

Får liksom ikke til å ønske oss penger heller for vi er begge i 30 -årene og har begge veldig god inntekt, tjener mer enn den gjennomsnittlig bryllupsgjest så jeg får litt vond smak i munnen av å ønske penge.

Gjestene er begynt å spørre etter ønskeliste og vi har ikke noe særlig. Må vel bruke helgen til å finne noe.

Vi har tittet på alle de klassiske stedene, jernia, til bords, glassmagasinet, men null og niks. Har en veldig gjennomført stil hjemme (chabby chic) så finner ikke mye pynteting på de vanlige stedene.

Får vel ønske oss gavekort på våre favoritt interørbutikker, kjedelig, men .. sånn er det når man er vanskelig :ler:

Gjest petre
Skrevet

Vi har også det samme "luksusproblemet" at vi finner ingenting å ønske oss.

Gryter og nye ordentlige kniver er faktisk det eneste.

Får liksom ikke til å ønske oss penger heller for vi er begge i 30 -årene og har begge veldig god inntekt, tjener mer enn den gjennomsnittlig bryllupsgjest så jeg får litt vond smak i munnen av å ønske penge.

Gjestene er begynt å spørre etter ønskeliste og vi har ikke noe særlig. Må vel bruke helgen til å finne noe.

Vi har tittet på alle de klassiske stedene, jernia, til bords, glassmagasinet, men null og niks. Har en veldig gjennomført stil hjemme (chabby chic) så finner ikke mye pynteting på de vanlige stedene.

Får vel ønske oss gavekort på våre favoritt interørbutikker, kjedelig, men .. sånn er det når man er vanskelig :ler:

Hva med penger til en god sak?

Skrevet

Hva med penger til en god sak?

Det har vi nevnt for gjestene, men det ville de ikke. De ville gi oss noe heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...