Gå til innhold

Får han bestemme sjølv om han kan kjøpa/bruka plagg han likar?  

1. 1. Får han bestemme sjølv om han kan kjøpa/bruka plagg han likar?

• Ja absolutt! Kva han vil gå i er opp til han.
      23
    • Ja - så sant det ikkje er for dyrt.
      2
    • Nja - eg kjem til å kritisere (/gnåle) kvar gong han vil bruke det, så...
      0
    • Nei - men han trivest ikkje med å bruka plagg eg ikkje likar...
      0
    • Nei, han får aldri kjøpe plagg eg har innvendingar mot
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, flesteparten bestemmer sjølv kva de vil kjøpa/gå i, uavhengig av kva han måtte meina om saka. Nokre let vera om han ikkje likar det. Så er det den omvendte situasjonen:

Han (mann/sambo/type...) har funne eit plagg han likar svært godt og har lyst på. Du for din del kan styra di begeistring for plagget, og vil slett ikkje sjå han i det. (At du ikkje likar det er poenget. Om du ikkje kjem på kva type plagg det skulle kunna vera, kanskje eit besøk på www.menintime.de vil gi idéar til plagg du ikkje finn i dei fleste butikkane.)

Og då er spørsmålet som sist: Får han bestemma? Eller vil du leggja ned veto mot eit slikt kjøp?

Sidan dette er del to, så kan eg og spørja litt vidare: Stemte du ulikt på desse to undersøkingane? (Som t.d. du kjøper det du vil, mens han ikkje får lov...)

Bonusspørsmål (fordi eg er nyfiken): Kva synest de om plagga som dei sel på MenInTime?

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

menn må få lov til å gå i d de vil de også""

Skrevet

Syns menn i skjørt er stilig jeg :Nikke:

Og selvfølgelig får han bestemme selv hva han vil ha på seg.

Skrevet

Jeg kaster en del når det blir gammelt/slitt, eller sier fra om at det ikke ser bra ut. Men han bestemmer selv, jeg legger overhode ikke ned veto. Det er heller ikke nødvendig, han liker ikke å gå med klær jeg ikke liker, og jeg liker ikke å gå med klær han ikke synes jeg er fin i.

Skrevet

Ja, han får bestemme selv hva han vil ha på seg. Spør han om råd sier jeg hva jeg mener, og han pleier som oftest å følge rådene mine. Men stort sett kler han på seg selv og bestemmer helt selv hva han vil ha på seg :Hehe:

Han har en ganske konservativ klesstil. Vanskelig å tenke seg at han skulle dukke opp i skjørt, det er liksom så veldig lite han, men hvis han ville gå i skjørt ville jeg ikke nektet ham det... I grunnen kunne han godt sprita opp garderoben litt - hatt et litt mer bevisst forhold til klær, kanskje... En mer personlig klesstil, ja, det hadde vært noe...

For ordens skyld: Ja, jeg svarte det samme - vi bestemmer begge selv hva vi skal ha på oss!

Skrevet

Hehe! Vanligvis må da fyren få lov til å bestemme selv.

Men jeg kom til å tenke på en grusom skjorte en eks hadde: Havblå, med motiv av to personer som satt i en sjokkrosa bil og røyka sigar. Fargene på skjorta var havblå, (ok, fin farge) sjokkrosa (ikke fult så fin) og giftig-grønn (heller ikke så fin)

Første gangen han dro fram den skjorta var en gang vi skulle på byen! Jeg sa til han at det var den styggeste skjorta jeg noensinne hadde sett. (helt sant)

Han ga den til broren sin i stedet. Men etter at det ble slutt fikk han visst skjorta tilbake. :hoho:

Skrevet

Selvfølgelig må han bestemme hva han skal ha på seg akkurat som at jeg selv kan bestemme hva jeg vil gå i! Noen ting er han finere i enn andre, men min kjære er alltid velkledd så jeg har ingen innvendinger på det han har på seg. Synes det får være grenser på hvor mye man skal kontrollere hverandre i et forhold.

Skrevet

Noen av klærne hans kan jeg kanskje styre min begeistring for, men nei, jeg ville aldri nedlagt veto, eller bedd ham skifte.

Dog.... det er jo ikke verre enn at jeg ikke vasker dem så ofte da.... han har klær som aldri har blitt vaska etter at vi flytta sammen. Han savner dem ikke (de var ikke akkurat i operativ bruk trur jeg....)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel..Dette spilte faktisk en viss rolle for meg da jeg var sammen med min forrige mann. Han var en som ALDRI brydde seg om hvordan han så ut, han gikk i gårdsarbeidsklær, med hullete t-skjorter(hullete underbukser også), og som sjeldent vasket seg..bare når det var absolutt nødvendig. Tro ikke at han ikke hadde annet - han fikk haugevis med klær i gaver, men alt endte i skuffen :-?

Når han skulle pynte seg, til julaften og slik, så tok han på seg olabuksa.

Skrevet

Selvsagt bestemmer han selv hva han vil gå i! Men så liker jeg smaken hans så da er det jo ikke noe stort problem... :wink:

Og for å svare på bonusspørsmålet: Syns menn i skjørt kan være stilig jeg . Nå så jeg bare på forsiden på menintime men syns det så ålreit ut jeg..i hvertfall var modellen kjekk :sjarmor:

Skrevet

Liker også stilen til min sambo, så det er ikke noe problem. :wink: Han spør om råd om han er usikker og jeg sier ifra om det er noe jeg ikke liker, men det er ikke ofte. Hadde han kommet i skjørt hadde jeg nok reagert, men det er nok ingen stor fare for det. Menn i skjørt? :riste:

Skrevet

Han kler seg i det han vil. Har han heldigvis god smak og liker å kle seg pent.

Men han har en sperre på å kaste truser og sokker som er slitt.

Det er jeg som litt etter litt kaster dette, uten at han har skjønt sammenhengen.

Han tror nok selv at han er en racer til å kjøpe knallkvalitet i disse plaggene, i og med at de aldri blir særlig slitt. :ler:

Gutta i skjørt så jo litt heftige ut på bildene, men jeg hadde nok ikke syntes at det var så lekkert IRL.

Skrevet

Vel, at ein brukar reine klede og kastar utsletne klede, det ser eg sjølv på som sjølvsagt. Eg lurte mest på korleis de reagerer på (nye/reine) klede de ikkje likar - som t.d. skjørt, kanskje. (Eg veit det er ein del damer som ikkje likar skjørt på menn - i alle fall ikkje sin eigen - men vil dei nekte han om han har lyst på?)

Skrevet

Han bestemmer selv. Han har god peiling på klær, vet mye mer enn meg om detaljer ved herreklær, hva som er bra, hva som passer til ham osv. Dress osv. Tar han på noe helt pyton, så sier jeg nok noe. Jeg vil ikke at han skal være stygg! Tror han har to plagg jeg ikke liker særlig, som jeg prøver å utøve press på så de ikke brukes annet enn til lassisklær i fritiden.. Han liker å spørre meg om råd da, ta med meg når han skal kjøpe klær, han vil ha klær jeg liker ham i også.

Det er nok ingen fare for at han skal begynne å valse rundt i skjørt.. og der er det han som nedlegger veto, ikke meg. Han nekter å gå i guttecapri-bukse også, synes det er teit og helt uaktuelt.

Skrevet

Ville vel aldri nekte ham å gå i noe!! Men det er vel naturlig at man spør hverandre "syns du dette ser bra ut", "syns du jeg skal kjøpe denne".. Så får man regne med et ærlig svar, også blir det opp til en selv å avgjøre! De fleste ønsker jo å se bra ut, og tar i mot gode råd og synspunkter, men å bestemme hva den andre skal ha på seg, eller kaste den andres klær : :fy:

Skrevet

Selvfølgelig får han bestemme hva han vil gå i selv. Han kjøper klær som ser f eks enkle og stilig ut, eller enkle og greie ut.

Han bruker ikke fargesprakende klær for det er ikke hans stil. Han er mer den ensfargete typen.

Så jeg slipper egentlig den type problem. Han er enkel og grei i klesveien :D

Og han får også selvsagt kjøpe det han vil.

Jeg gjør jo det samme så hvorfor skal ikke han også få gjøre det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...