John33 Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Å vinne tillit til ei dame Hva skal jeg gjøre for å få ei dame til å stole på meg ? Ikke ved spill eller lureri selvfølgelig. Men hvordan skal jeg gjøre meg tilliten verdig ? Har forstått at det ikke er nok, å bare være åpen og ærlig om alt. Det blir for lite spennende.
Facepainter Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Å vinne tillit til ei dame Hva skal jeg gjøre for å få ei dame til å stole på meg ? Ikke ved spill eller lureri selvfølgelig. Men hvordan skal jeg gjøre meg tilliten verdig ? Har forstått at det ikke er nok, å bare være åpen og ærlig om alt. Det blir for lite spennende. Skjønner ikke helt problemet. Tillit kommer naturlig, og likeså mangel på det. Har du generelt problemer med at folk ikke stoler på deg, eller er det hun som er eneste utfordringen? Kanskje det er noe hun har opplevd som gjør at hun ikke stoler på folk i utgangspunktet?
Anglofil Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Som nevnt her, dette kommer naturlig om du oppfører deg som at du ikke har noe å skjule og faktisk ikke har det heller. Vis at du er til å stole på, vær ærlig og ikke pynt på detaljene. For meg er ærlighet viktig ift tillit. Uten ærlighet klarer jeg ikke å stole på vedkommende. Mvh Yvonne
John33 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2010 Det er ikke så mye et problem, som en utfordring. Jeg spurte fordi jeg lurte på hvordan mange jenter tenker. Det er sikkert mer en misoppfatning at det skal være så vanskelig å gå forbi vennskapsfasen. Eg går for lett bare inn i vennskap med jenter, og det stopper der. Facepainter, du har et godt poeng med at usikkerhet kan være en faktor, og at det lett kan glemmes. Yvonne, jeg syns det var et klart svar. Det er jo nettopp det. Man kan jo ikkje late som livet. Eg er litt for godt vant til å late som eg har det bra. Derfor er det kjekt å høre beskrivelsen av ærlighet du har. Bra formulert! Takk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Det er ikke så mye et problem, som en utfordring. Jeg spurte fordi jeg lurte på hvordan mange jenter tenker. Det er sikkert mer en misoppfatning at det skal være så vanskelig å gå forbi vennskapsfasen. Eg går for lett bare inn i vennskap med jenter, og det stopper der. Veien fra vennskap til kjærlighet går ikke bare på å vinne tillit, om det er det som er problemet ditt. Jeg har stor tillit til noen venner av meg uten at forholdet blir mer romantisk av den grunn. For å svare på det opprinnelige spørsmålet så er jeg av typen "brent barn" som trenger litt tid på å få tillit til en (potensiell) kjæreste. Det oppnås gjennom åpenhet og ærlighet, spesielt om mer sårbare sider. Samsvar mellom ord og handling. Å vise selvinnsikt og evne til refleksjon, at man vet hvem man er og hvor man står. Modenhet, at man ikke er konfliktsky, ikke er egotistisk, ikke er for styrt av impulser. Når man vet at hvert ord ut av munnen hans er sant, ekte og gjennomtenkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå