Gå til innhold

5 åring knivdrept i sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får vondt langt inni meg av å lese slikt! Stakkars foreldre og alle andre som sitter igjen da! Les her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det holder for en dag, nå er en to år gammel jente forsvunnet her i Norge også....

Gjest sunshine-t
Skrevet

herregud... hva skjer med verden?? dette er sånn man leser om i usa og greier...

*holder ett ekstra godt tak rundt lillejenta mi*

Skrevet

oi nå skjer det mye da

hvafeilerdet folk da...

tror jeg skal holde meg inne fremover

Skrevet

Vanskelig å sette seg inn i hva det er som kan få en i tyveårende å gjøre noe sånt. Men hvis han er en psykiatrisk pasient, så er det synd på han også. Vil anta at hadde ikke han hatt sin bydre, så ville han heller ikke gjort dette.

:hår:

Skrevet

Fullstendig forferdelig. Vet ikke hva jeg hadde gjort dersom det hadde skjedd med noen nær meg.

Det jeg ikke kan fatte er at det er så slapt med vaktholdet på institusjoner hvor mentalt ustabile mennesker befinner seg. Det burde være like vanskelig å komme seg ut derfra som fra fengsel...

:cry:

Skrevet

Jeg fikk helt vondt inni meg når jeg leste dette og ga en god klem til jentene mine. Men at noe sånn kan skje er bare helt vanvittig og i en skolegård. Nei det er ikke noe som heter gode trygge norden lenger nei.

Gjest Anonymous
Skrevet

Förfärligt - igen...

Vad är det som händer?

Ännu en psykpatient som löper amok på gatorna i vansinnesdåd. Mellan repotagen om Anna Lindh nämns denna stackars flicka som dödats och det faktum att det är ännu en person som går under vård hos psykiatrin i Sverige.

Tidigare i år var det man som gick lös med ett järnrör och slog ner alla han såg. Han hade blivit skjutsad till psyket av polisen bara timmar tidigare men det fanns inte resurser att ta hand om honom.

Mannen som körde bil i Gamla Stan mitt i Stockholm och mejade ner flera människor befann sig visserligen inte under vård men rätten fann honom psykiskt sjuk under rättegången.

Visst har vi sparat bra i den svenska vården?

Skrevet

Ja herregud, dette er grusomt! Stakkars, uskyldige jenta lekte i skolegården, ...hvem hadde trodd at noe sånt kunne skje? Nå er vi ikke trygge noen steder lenger. Så hva skal vi gjøre? Skal vi være nødt til å holde barna våre innendørs og under oppsyn 24 timer i døgnet?

Ja, jeg får vondt langt inn i margen. Stakkars vesle jente, og stakkars foreldre. Det fins ikke noe mer grusomt enn å miste et barn på denne måten. :cry:

Skrevet
Nå er vi ikke trygge noen steder lenger.

Egentlig så er vi tryggere nå, enn hva vi var før.

For lenge siden døde folk av enkle sykdomer....

For lenge siden kunne odelsgutter gjøre hva de ville....

For lenge siden stormet det pester som drete mange...

Vi hadde røvere med våpen og rettsvesen som ikke kunne gå etter DNA, fingeravtrykk og elektroniske signaler. Ble du mentalt syk var sjangsene for å bli lobotomert med en gang til stede. Danskene kom og banket oss og ga oss til sverige. Og tenner ble trukket etter oppskriften "2 whiskey og en rusten tang".

Utviklingen kan sammenlignes med oppdateringer i programvarer. "You take old bug out, and put new ones back inn" - a.m.o. vi løser problemer samtidlig som vi skaper nye.

Så det er bare å holde seg fast. :digge:

Skrevet

Noen dager må man virkelig slite for å beholde optimismen og troen på det gode i menneskene :cry:

Skrevet
Nå er vi ikke trygge noen steder lenger. Så hva skal vi gjøre? Skal vi være nødt til å holde barna våre innendørs og under oppsyn 24 timer i døgnet?

Som vi alle vet er det langt større mulighet for å bli drept i en trafikkulykke e l enn å bli drept av sinnsyke. Alt i alt lever vi tryggere og sikrere enn de aller aller fleste mennesker i menneskehetens historie.

Skrevet

Som vi alle vet er det langt større mulighet for å bli drept i en trafikkulykke e l enn å bli drept av sinnsyke. Alt i alt lever vi tryggere og sikrere enn de aller aller fleste mennesker i menneskehetens historie.

Ja, jeg er klar over det. Men vi blir bombardert med så mye grusomt som skjer der ute. Barn blir kidnappet, misbrukt, drept. Det tar aldri slutt. Og nå har ei uskyldig lita jente blitt drept, helt umotivert, fullstendig meningsløst. Det er bare så grusomt at jeg ikke finner ord.

Da jeg selv er småbarnsmor, går det veldig inn på meg å høre og lese om slike ting. Bare tanken på at noe sånt skulle skje med en av mine små engler, er helt uutholdelig.

Det kan skje hvem som helst, når som helst.

Jeg vet at det blir feil å overbeskytte barna, og man kan jo ikke gå rundt å tenke på dette hele tiden, at noe kan skje. Men alle foreldre vil vel gjøre det de kan for å beskytte barna sine?

Skrevet

At denne saken ligger såpass i skyggen av Anna Lindt saken, er skremmende. Er det forskjell på "jørgen hattemaker og kong salamon"? Kan man spørre seg! Selv om begge sakene er grusomme, er to uskyldige liv tatt. Et annent annliggende er at disse to sakene står tett i forhold til hverandre. Begge er utført at psykisk utstabile personer med ulike motiv, man bør kanskje ta lærdom av begge og begge sakene bør få like mye spalteplass i avisene :x

Skrevet
At denne saken ligger såpass i skyggen av Anna Lindt saken, er skremmende. Er det forskjell på "jørgen hattemaker og kong salamon"?

Ja, det er forskjell. Noe av forskjellen ligger rett og slett i at noen mennesker er mer kjent enn andre, defor får de generelt mer oppmerksomhet, også hvis de blir myrdet eller noe. Forskjeller er det også mellom vanlige folk, noen har mange venner, noen har få venner, noe som igjen gir seg utslag i varierende oppmøte i begravelser.

Ville du ikke synes det var litt merkelig hvis jeg fikk like mye oppmerksomhet i mediene som den norske statsministeren? Hvis vi ble myrdet på samme dag ville oppmerksomheten også vært veldig ulikt fordelt, selv om vi i følge FNs menneskerettighetskonvensjon er like mye verd og kanskje burde få mye oppmerksomhet? Hvis da verdien kan måles i oppmerksomhet.

Forstår selvføgelig poenget ditt og de fleste av oss har vel tenkt i de baner du har tenkt, men jeg har ikke problemer med å akseptere at det er forskjell på folk.

Skrevet

Ja, jeg er klar over det. Men vi blir bombardert med så mye grusomt som skjer der ute. Barn blir kidnappet, misbrukt, drept. Det tar aldri slutt. Og nå har ei uskyldig lita jente blitt drept, helt umotivert, fullstendig meningsløst. Det er bare så grusomt at jeg ikke finner ord.

Ja, vi hører om mye grusomt, men vi må prøve å være rasjonelle i forhold til all informasjonen vi utsettes for (sier ikke at du ikke er det). Tenk f eks på gamle mennesker som i frykt for å bli slått ned, knapt tør å gå ut. Dette til tross for at mange av dem aldri har vært utsatt for vold og kanskje aldri har sett vold bli utført. De er altså redde for noe de ikke har opplevd, men bare hørt om gjennom mediene. Vi mottar rett og slett så mye informasjon at det blir en slags unaturlig tilstand med alt vi må forholde oss til, men vi får gjøre så godt vi kan.

Det er jo forøvrig enormt mye lidelse og elendighet vi ikke får høre om, hvert eneste minutt utsettes mennesker verden over for grusomme overgrep og generell urettferdighet. Ble det bedre nå?

Gjest Anonymous
Skrevet
De er altså redde for noe de ikke har opplevd, men bare hørt om gjennom mediene. Vi mottar rett og slett så mye informasjon at det blir en slags unaturlig tilstand med alt vi må forholde oss til, men vi får gjøre så godt vi kan.

Akkurat sånn som det er i statene. Ved å se "Bowling For Columbine" får man et bedre innblikk i akkurat dette.

I statene har antall mord gått ned 20% mens nyhets dekningen av mord har økt med 600% - (i samme tidsrom, vel og merke)

Så når vi se litt mer realistisk på det, så er det ikke noe spesielt farligere nå, enn det har vært tidligere. Vi på mange måter si at vi faktis er tryggere nå, enn vi har vært tidligere.

Skrevet

Beklager. Innlegget som er over dette, er meg.

(glemte å logge inn) :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...