Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vert sammen med verdens beste i snart 1 år nå. men i det siste har jeg av og til følt meg usikker. ikke på han, men selve forelskelsen. jeg vet alltid at jeg ville ofret mitt egent liv ovenfor hans, jeg vet alltid han er den beste der ut for meg- noe jeg alltid kan si med hevet hodet. jeg blir aldri ''lei'' av å kysse han og kose han, men av og til så føler jeg ikke det samme som da jeg var nyforelska, og jeg ser han i øynene og sier jeg elsker han. og av og til får jeg det.

Dette er mitt første lange forhold, men jeg har vert forelsket utallige mange ganger før, men dette er noe helt annet.

Men lurte bare på om dette var normalt?? Hver gang jeg får denne kjipe følelsen knekker jeg sammen i tårer, for mitt verste mareritt er at forholdet mellom meg og han ikke skal fungere. Jeg og han er vi sier alt til hverandre, så han vet dette er noen dårlige følelser jeg har hatt de siste 1-2 ukene. for det meste bare den siste uken.

Jeg vil veldig gjerne høre erfaringer fra de som har hatt lange forhold før! Kanskje noen av dere stusser på at jeg kaller 1år et langt forhold, men for meg er det det!

Bare så det er sagt, sexen er kjempe bra og han får meg alltid til å le:) bare av og til i det siste har jeg blitt litt ''lei'' tanken på meg og han Hele tiden.

denne tiden har også begge to av forskjellige årsaker ikke jobbet, og vi har lite å gjøre for tiden. jeg har flyttet til den andre siden av Norge for noen mnd. siden og har omtrent ingen venner her. han møter sine hver dag. han har ikke den samme følelsen som jeg får inniblandt. kan det ha noe med det å gjøre?

Det ble et veldig rotete innlegg, men please noen svar meg!

jeg er 19 og han er 20, hvis noen lurer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel dette som kalles kjærlighet.

kjærlighet er den neste fasen etter forelskelse.

Skrevet

Følelser kan gå i bølgedaler i forhold som varer over tid. Det er ikke unormalt å kjenne at det gnistrer mindre i noen perioder, og mer i andre, og det er ingen grunn til å sette på katastrofealarmen av den grunn. Det kan være greit for deg å vite det siden du er i ditt første langvarige forhold.

Jeg tror at det at du har flyttet til et sted der du har få venner kanskje har bidratt til at du kjenner det slik du beskriver det. Det kan kjennes utrygt ut å ikke ha et nettverk rundt seg. kanskje du skal bruke litt tid på å snakke med kjæresten din om det. Kan han bidra med noe som hjelper deg litt på gli mht å etablere vennskap med andre?

Skrevet
Følelser kan gå i bølgedaler i forhold som varer over tid. Det er ikke unormalt å kjenne at det gnistrer mindre i noen perioder, og mer i andre, og det er ingen grunn til å sette på katastrofealarmen av den grunn. Det kan være greit for deg å vite det siden du er i ditt første langvarige forhold.

Jeg tror at det at du har flyttet til et sted der du har få venner kanskje har bidratt til at du kjenner det slik du beskriver det. Det kan kjennes utrygt ut å ikke ha et nettverk rundt seg. kanskje du skal bruke litt tid på å snakke med kjæresten din om det. Kan han bidra med noe som hjelper deg litt på gli mht å etablere vennskap med andre?

Hei og tusen takk for oppmuntrende svar. Det er utrolig godt å høre at dette ikke er unormalt. Jeg blir så utrolig lei meg av tanken på å flytte hjem igjen , og glemme han. og jeg tror det er som du sier at det er ingen grunn til å sette på katastrofealarmen selvom ikke alt er perfekt hele tiden.

Ja jeg skal prate med han om det:) Takk for svar :klemmer:

Gjest FrøkenSnop
Skrevet

Glad å høre at det er flere enn meg i samme situasjon!

Har akkurat de samme følelsene når det gjelder min kjæreste og meg.. vi har nå ikke vært sammen såå lenge, men er i et avstandsforhold siden vi ble sammen. Veldig tungt!! Og jeg har ofte tvilt på forelskelsen, og samme som deg brekker jeg i tårer med tanken på å gjøre det slutt. Kunne aldri tenke meg det!

Skal endelig flytte hjem igjen neste måned, og da har vi mellom 1-3 år sammen, kommer ann på om han må i forsvaret eller ikke (skikkelig bummmer-news! :sukk: )

Ser hvertfall utrolig mye fram til å se han på daglig basis for første gang! :yvonne:

Stå på! Vi i avstandsforhold kan klare dette! :klemmer:

Skrevet

tenker du da at ett år er langtidsforhold?

jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg kjenner fortsatt på forelskelsen etter ti år sammen.

tok nok rundt 4 år eller så før jeg kjente at det kunne gå noe lengre tid mellom de mest rosa-sky fasene, men jeg har aldri vært usikker på følelsene.

usikker på forholdet og hvorvidt vi er rett for hverandre i lengden grunnet ulike prioriteringer, ja, men aldri følelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...