Gjest Gjest_Cinderella_* Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg ser på enkelte boligannonser at det står at man kan få husbankfinansiering for å kjøpe akkurat den boligen. Hvilke fordeler er det ved å ha husbanklån framfor andre lån? Lavere rente? Andre ting?
inga:) Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 De gir lån til de som har problem med å få lån i vanlig bank på grunn av lav inntekt og sånt. Trygdede for eks. Mener å ha hørt at renten på disse låna er lavere. Ikke 100% lavere. Kanskje du kan lese litt om det på www.husbanken.no? Er garantert litt informasjon om det der
Heart7086 Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Nå skal ikke jeg pårope meg å ha kjempegod peiling, men etter som jeg har forstått; Husbanken har lavere rente(jeg har f.eks et lån på 600 000,-, fordelt på ca 15-20 år, betaler under 3000,- pr.mnd). De gir også lån "lettere" enn det vanlige banker, f.eks til førstegangssøkende, uføretrygdete(eller andre ordninger), og vil da og gi *noe* høyere lån enn det du kanskje ville fått i banken. Ellers er det veldig lett å finne fram på sidene til www.husbanken.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå