Gå til innhold

Barnehagefotografering av Fame-fotografene

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har fått tilbud om barnehagefotografering for barnet mitt, og det er Fame-fotografene som skal ta bildene.

Er det noen som har erfaring med dette? Er selve fotograferingen gratis, og så kjøper man bare de bildene man vil ha (ingen kjøpsforpliktelse), eller er det en hake ved dette som jeg ikke ser.

Positive/negative erfaringer med Fame/faces?

Har lyst å ta bilder av barnet, men vil ikke vinde meg til noen kostnader dersom jeg ikke blir fornøyd...

http://www.fame.no/faces/brosjyre.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Fotografen_*
Har fått tilbud om barnehagefotografering for barnet mitt, og det er Fame-fotografene som skal ta bildene.

Er det noen som har erfaring med dette? Er selve fotograferingen gratis, og så kjøper man bare de bildene man vil ha (ingen kjøpsforpliktelse), eller er det en hake ved dette som jeg ikke ser.

Positive/negative erfaringer med Fame/faces?

Har lyst å ta bilder av barnet, men vil ikke vinde meg til noen kostnader dersom jeg ikke blir fornøyd...

http://www.fame.no/faces/brosjyre.pdf

Bestilte bilder betales på Internett. Dette gjør alle andre

typer pengeinnsamling unødvendig og gammeldags. De som

etter å ha sett bildene ikke ønsker å bestille noe, betaler

selvsagt heller ingen ting.

Du betaler ingenting om du ikke er fornøyd, så sånnsett har du ingenting å tape.

Selv synes jeg Fame fotografene har en rekke useriøse og lite dyktige fotografer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage, brukte fame for snart to år siden. og de holdt ikke det de lovet!! Mye kluss både før og etter fotografering. Barn som ikke ble med på gruppebildet (selv om det ble tatt bildet av. ble visst retusjert etterpå). jeg synes ikke sluttresultatet ble noe bra. gruppebildene som barnehagen skulle få kom ikke før nå nyrlig (da de ringte for å høre om vi ville bruke de igjen) De fikk svar for å si det sånn.

Det skal sies jeg har hatt gode erfaringer med Fame i Trondheim. Denne hendelsen er ikke fra trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt både og erfaring.

Det koster ingenting at barna blir tatt bilde av da...

MEN...

De har jo ikke kontroll på hvem de sender ut bilder til...

Vi fikk 3 bilder etter siste fotografering. (Utefotografering, alle barn nummererte) To av de er helt uten vårt barn, men med mange andre, godt synlige barn. Og det var flere som hadde fått det. Det siste var ett bilde av mitt barns gruppe, hvor man vagt kunne se barnet med rumpa til i bakgrunnen...

Da de hadde innefotografering i høst fikk vi 3 nydelige bilder og ett gruppebilde da...

De ble så fine så vi måtte kjøpe rettighetene til dem. (Kjempedyrt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg sitter med inntrykk av at alle fotografer har sine spesialiteter.

Vi gikk til en fotograf som hadde ungdom som spesialfelt (ref konfirmasjon, etc) selv om barnet vårt var 4 år. Bildene ble "bra nok", men jeg tror de kunne blitt enda bedre om vi hadde valgt en annen fotograf. Kansje vi går tilbake til barnefotografen vår når barnet kommer i konfirmasjonsalder.

Det er mao ikke sikkert at fotografen som benyttes til Kongehuset er best egnet til å fotografere små barn. Heller ikke Fame fotografen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de brukte dem i barnehagen her i fjor og vi ble fornøyde.

fikk vel velge mellom 5 ulike bilder av datteren vår + gruppebilde. Fikk se bildene på nett og kunne bestille derifra.

Men det som var litt dumt var at hvis man skulle bestille "pakkeløsninger" så var det jo bare det samme bildet. Man kunne f.eks bestille 1stort bilde + 2 medium.. men da altså kun av det samme bilde.

Her ble bildene tatt innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke egen erfaring med FAME, men hvis det er gratis og dere ikke har mulighet til å påvirke valg av fotograf, så ville jeg hoppet på, og så heller latt være å kjøpe hvis du ikke ønsker det. Det verste som kan skje, er at de tar et knallfint bilde, som du må betale flesk for å få forstørret.

Hvis du har sjangs til å påvirke valget, så ville jeg ha prøvd å få til en fotograf med lavere priser på forstørrelser. Kanskje en hobbyfotograf som kunne levert alle bildene på CD etterpå?

Jeg har sett en del FAME-bilder. De er jo forsåvidt pene, men de er jo kliss like alle sammen uansett hvem som er på bildet. Virker som de har bare standard-oppsett, istedet for å få frem personligheten på de de tar bilde av.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Irene

Hei

Jeg vil varmt anbefale små hoder ( http://www.småhoder.no ), de har veldig flinke fotografer som kommuniserer godt med barna og tar

flotte tidløse og moderne bilder, (ute) de hadde også bra priser etter hva jeg kan huske...

Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt FAME som fotograf i barnehagen en gang. DA var jenta 1,5 år. Gruppebilde og fem bilder med henne alene og de var fine alle sammen. Eneste problemet var at fotografen kom to timer etter avtalt tid, så ungene på de to avdelingene med 0-3 år var overtrette og det vises godt på bildene. Bildene har vært frivillig å kjøpe. Ca 150 kr for et stk i størrelse 20x24 uten rame. Du velger selv over nett hvilket bilde event hvor mange du vil ha. For våres sak så fikk vi et passord og brukernavn til gruppebildene og et annet passord og brukernavn til jenta sine egne. Tungvindt, men det er kanskje vanlig?

Som familie har vi også prøvd FAME og mer uprofesjonell oppførsel skal man lete lenge etter. I tillegg var det dyrt og mye bortkastet tid for oss.

Anbefaler noen andre om dere har mulighet til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame var i barnehagen til 1 åringen min nylig. Syntes det var utrolig greit å kunne logge seg inn på nett i etterkant av fotograferingen og se på bildene og evt bestille noen. Syns bildene kom veldig kjapt på nett også, bare 2 dager etter fotografering. :)

Forøvrig syntes jeg ikke bildene var noe fine i det hele tatt. (var 2 bilder av jenta mi, og et gruppebilde. Gruppebilde var ok, men ikke noe jeg gidder å bestille)

Jeg syns jeg tar finere bilder av jenta mi selv med riktig bakgrunn og speilrefleksen. Hun så trøtt ut på bilde også, ikke så rart når bildene blir tatt kl 09 på dagen. Litt hoven i øynene, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt FAME som fotograf i barnehagen en gang. DA var jenta 1,5 år. Gruppebilde og fem bilder med henne alene og de var fine alle sammen. Eneste problemet var at fotografen kom to timer etter avtalt tid, så ungene på de to avdelingene med 0-3 år var overtrette og det vises godt på bildene. Bildene har vært frivillig å kjøpe. Ca 150 kr for et stk i størrelse 20x24 uten rame. Du velger selv over nett hvilket bilde event hvor mange du vil ha. For våres sak så fikk vi et passord og brukernavn til gruppebildene og et annet passord og brukernavn til jenta sine egne. Tungvindt, men det er kanskje vanlig?

Som familie har vi også prøvd FAME og mer uprofesjonell oppførsel skal man lete lenge etter. I tillegg var det dyrt og mye bortkastet tid for oss.

Anbefaler noen andre om dere har mulighet til det.

Har vi barn i samme barnehage?

Fame tok bilder i barnehagen til datteren min i fjor. Bildene ble kjempefine, og alt fungerte bra synes jeg. Likte spesielt godt panorama-gruppebildet. (Selv om det selvsagt er litt dumt at man må kjøpe ramme der, for å få ramme i riktig størrelse.)

Nå syntes jeg bildet hadde tapt seg, det ble blekt, rett og slett. Så da ringte jeg for å klage, og får nytt bilde i posten.

Så selv om det for så vidt var negativt, er det jo positivt at de har så god rutine på reklamasjon.

Men fotografen kom altså to timer for seint, etter å ha hatt problemer med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Jeg syns det er altfor dyrt å betale 900 kr for 4bilder av en 2åring, og den prisen gjaldt kun i 14 dager !! Etterdet så kostet de samme 4 bildene 1400kr!! Horribelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man angre på kjøp av pakken til 900,-?

Jeg angrer meg i hel, ønsker heller den pakken til 249. De så finere ut på nettet enn i virkeligheten, og hodet hans ble litt avkappet på et av de store bildene.

Ønsker ikke nye, men angrer på hele kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Syns Fame tar generelt utrolig kjedelige bilder som ALLE kan klare å ta med et mobilkamera hvis de får ungene til å sitte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk det tilbudet i barnehagen til sønnen min, og syns de var kjempe flinke. Ble veldig fine bilder også.

Når bildene er klare så får alle eget brukernavn og passord, som dere kan gå inn på fame sine sider å se resultatet.. Du kan velge selv om du vil kjøpe bildene i større oppløsning eller om du vil la vær.. Du kan også lagre bildene som ligger der, men bildene har en logo på da, og blir jo ikke like tydelig og stort som om hvis du hadde kjøpt bildene.. Men da har du de hvertfall..

Men du trenger absolutt ikke betale noe som helst, med mindre du faktisk vil ha bildene. Det er ingen kjøpeforpliktelser selv om man tar i mot tillbudet om fotografering i barnehagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Fame til konfirmantfotografering. Bildene ble fine de, men makan til rotehuer! Ikke fikk vi bildene når vi skulle, ikke fikk vi beskjed underveis, og når vi fikk beskjed om å hente bildene, hadde butikken stengt (1 time før den i følge Fame sentralt skulle stenge). Neste gang vi dro dit, måtte vi vente i et kvarter før det kom noen, fordi dama i butikken ikke hadde fått med seg at vi kom. Og da hun i tillegg ble stående og prate i telefonen samtidig som hun liksom skulle ekspedere oss, da ble det litt mye for meg. (Med andre ord; Fame oppfører seg utmerket helt til de har pengene dine. IMHO)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Brukte Fame til konfirmantfotografering. Bildene ble fine de, men makan til rotehuer! Ikke fikk vi bildene når vi skulle, ikke fikk vi beskjed underveis, og når vi fikk beskjed om å hente bildene, hadde butikken stengt (1 time før den i følge Fame sentralt skulle stenge). Neste gang vi dro dit, måtte vi vente i et kvarter før det kom noen, fordi dama i butikken ikke hadde fått med seg at vi kom. Og da hun i tillegg ble stående og prate i telefonen samtidig som hun liksom skulle ekspedere oss, da ble det litt mye for meg. (Med andre ord; Fame oppfører seg utmerket helt til de har pengene dine. IMHO)

UENIG. Vi tok familiebilder der en gang. Vi fikk ikke beskjed før 2. purring på hvor bildene ble av at vi måtte betale halvparten før de satte i gang den prosessen. Opplevde også at kommunikasjonen mellom et par av de ansatte ikke var den samme. Bildene ble fine altså. Bare synd at man ikke hadde litt mer valgmuligheter i forhold til farge på rammer, og at man måtte kjøpe med ramme hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen "vår" brukte Fame for 3 år siden. Bildene ble så dårlige at mange valgte å ikke bestille opp noen. Til slutt hentet de inn en annen fotograf istedet - og har ikke brukt Fame siden.

Men når det er sagt: det er vel ikke Fame i seg selv som er "problemet" da, men fotografen(e) de sender ;). Kan jo ikke dømme hele firmaet ut ifra èn enkelt fotograf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...